Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نمایندگان مخالف و موافق جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به ترتیب نظرات خود را اعلام کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، مخالفت و موافقت خود با وزیر پیشنهادی وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مخالف:قاضی پور: مدرک تحصیلی وزیر مرتبط نیستنماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: ایا شما با وزیر شدن می خواهید سیاست های واعظی را اجرا کنید یا به دنبال اجرایی کردن سیاست های بالادستی هستید؟ نادر قاضی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آیا فردی که دارای لیسانس قدرت است توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزرات ارتباطات را دارا است. تعداد زیادی فارغ التحصیل و دکترا در حوزه مربوط به ارتباطات داریم. لیسانس قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ وی افزود: تداوم برنامه وزیر پیشنهادی با برنامه های وزارت ارتباطات و همچنین برنامه ششم توسعه یکی نیست و ضعف دانش و فناوری در این خصوص وجود دارد. نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت هم پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است، گفت: طرح های مربوط به خطوط انتقال یا دیتا انجام نشده و عملکرد آذری جهرمی هم خوب نبوده است. حتی در خرید و فروش مناقصه هم کاری انجام نشده در حالیکه اگر مناقصه برگزار شد قیمت اینترنت کاهش می یابد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: آقای آذری جهرمی در مبارزه با قاچاق ترافیک چه کاری انجام داده اید؟ شما جزو هیئت مدیره رایتل بودید. چه کار کرده‌اید؟ مگر غیر از این است که ورود به حریم خصوصی انجام شده است. وی افزود: به شما می گویند پدر تلگرام، گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، کجا است که این موضوع دیده نمی شود. شما مشکل تلگرام را چگونه حل کرده اید؟ وی در ادامه گفت: شما با وزیر شدن می خواهید سیاست واعظی را اجرا کنید یا اینکه می خواهید سیاست های بالادستی را اجرا کنید؟ وی ادامه داد: مدیرعامل تلگرام یک روسی صهیونیستی است که فراری از روسیه می باشد، آقای جهرمی بعد از رایزنی شما با این سرویس هر روز ادبیات مدیریت تلگرام علیه جمهوری اسلامی ایران بی ادبانه تر شده است. لذا مسئولین قضایی و امنیتی لازم است به این موضوع ورود کنند. قاضی پور در پایان اظهار داشت: در بحث تولید ملی هم باید از دانشمندان کشورمان استفاده کنیم. خرید خارجی فساد دارد در حالیکه خرید کالای ایرانی دعای خیر خانواده های کارگران و مهندسان را به دنبال دارد.
نماینده مخالف:
زرآبادی: اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی استنماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی است گفت:‌ مجلس مخالف خصوصی سازی نیست اما نقش دولت در این مورد نقش حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند. نماينده مخالف وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: شبكه زيرساخت در مقايسه با روز نخست به كمتر از يك سوم كاهش قابليت داشته است.
سيده حميده زرآبادي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي افزود: از دولت به سبب انتخاب وزير جوان متشكريم اما اگر جوانگرايي با تعهد، تخصص و مهارت همراه نباشد فرصت سوزي است نه فرصت سازي.وي با قرائت فرازهايي از سوگندنامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: در ميزان انطباق برنامه وزير پيشنهادي با وظايف قانوني وزارتخانه و اسناد بالادستي بر اساس گزارشي كه ارائه شد مهندس جهرمي براي 41 درصد وظايف وزارتخانه برنامه اي معرفي نكرده و اين نشان از اشراف نداشتن وي بر وزارت ارتباطات است.زرآبادي افزود‌: كاهش نقاط ترافيكي شبكه زيرساخت در زمان آقاي جهرمي رخ داده است و 30 درصد ترافيك به بخش زيرساخت و 70 درصد به بخش خصوصي اختصاص دارد.وي گفت‌: آقاي جهرمي تبحر خاصي در استفاده از اصطلاحات فني دارد و بايد صداقت لازم را در پاسخگويي داشته باشد و كارشناسان درباره اظهار نظرهاي شما تحليل خواهند كرد. نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس افزود: شبكه زيرساخت هم اكنون در بحث خدمات دهي و پالايش اطلاعات كاهش قابليت داشته است و در جلساتي كه با آقاي جهرمي داشتيم شاهد طفره رفتن ايشان در بحث پالايش اطلاعات بوديم. وي گفت: بحث واگذاري پروتكل هاي امنيتي كند شده است و از دست رفتن سرويس را خواهيم داشت. زرآبادي افزود: مجلس مخالف خصوصي سازي نيست ولي دولت بايد سياستگذار و ناظر حياتي باشد و بايد مراقب باشيم در قالب خصوصي سازي لطمه به كشور وارد نشود. نماينده مخالف وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در دوران آقاي جهرمي مجلس پيشنهاد معاونت زيرساخت وزارت ارتباطات را در برنامه ششم توسعه در اعطاي مجوز شركت ترانزيت پذيرفت و شركت مذكور به بهانه جذب سرمايه گذاري مجوز گرفت و براساس اساسنامه پيشنهادي بنا دارد از ظرفيت زيرساخت هاي موجود استفاده كند و با اين روندي كه طي شده است اين شركت نهايت مأموريت واسطه گري خواهد داشت. وي افزود: آقاي جهرمي بايد توضيح دهد براي ترانزيت چه ميزان تقاضا وجود دارد؟

نماینده موافق:نظرافضلی: هرجا به مدیران اعتماد شد نتیجه اش را دیده ایم
نماينده مردم اقليد در مجلس شوراي اسلامي در موافقت با وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: آقاي جهرمي جواني كاربلد و باهوش است كه دوره هاي مديريتي را به خوبي طي كرده است.

سيدحسين افضلي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي افزود: يكي از انتقادات به آقاي روحاني استفاده نكردن از ظرفيت جوانان در كابينه است اما اكنون براي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات فرد جواني معرفي شده است كه دنياي اطلاعات و ارتباطات را به خوبي مي شناسد و بر آن اشراف دارد.وي تاكيد كرد: هر جا به جوانان اعتماد كرديم موفق شديم و نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس از فناوري هاي علمي و پيشرفته گرفته تا حضور در ميدان هاي حساس كه جديدترين نمونه آن شهيد حججي جوان دهه هفتادي بود كه دنيا را تحت تأثير قرار داد.نماينده اقليد گفت: يكي از ويژگي هاي آقاي جهرمي توجه به فضاي سايبر به منظور بهره برداري از آن براي اقتصاد و توليد و همچنين فناوري هاي ارتباطاتي براساس روش هاي بومي است بنابراين جهرمي شناخت درستي از فضاي سايبر به منظور توسعه اقتصادي دارد.افضلي با اشاره به انتقاد برخي نمايندگان از مدرك كم وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: جهرمي در دوره كارشناسي فردي فعال و كوشا بود كه رفته رفته در جايي مدير كل شد و در بيشتر شوراهاي مشورتي شركت داشت و حتي رياست هيئت مديره شركت زيرساخت را بر عهده گرفت بنابراين بر حوزه ارتباطات اشراف جدي دارد لذا هنر مديريت صرفاً در گرو مدرك بالاي دانشگاهي نيست.وي در پايان گفت: آقاي جهرمي از خانواده هاي معظم شهدا و فداكار است و به ارزش هاي انقلاب اسلامي توجه بيشتري دارد.نماینده موافق:سبحانی فر:برنامه آقای جهرمی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است

نماینده سبزوار تاکید کرد: برنامه ارائه شده توسط آذری جهرمی، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و برای ایجاد و رونق فضای کسب و کار، استفاده از مدیران فعلی و قبلی و امکان دسترسی مردم از این تکنولوژی نو و جدید است. رمضانعلی سبحانی‌فر عصر امروز در موافقت با تصدی وزارت آذری جهرمی در صحن علنی مجلس گفت: امروز زیرساخت هر جامعه بخش ارتباطات و فناوری آن است. امروز توسعه کشور در بستر فضای مجازی است. این بخش هم خودش جوان است و هم در تمام دنیا پیشران و عامل توسعه این بخش، جوانان هستند. سن مدیران و کاربران شبکه‌های ارتباطی در دنیا همچون گوگل، فیسبوک و اپل ۲۵ تا ۳۵ سال است.او با بیان اینکه به عنوان یک کارشناس وظیفه خود می‌دانم تحولات صورت گرفته در دوران مسئولیت جهرمی را تشریح کنم، اظهار داشت: دو همکار عزیز بنده مطالبی را بیان کردند که قضاوت آن مطالب را به شما و مردم واگذار می‌کنم. حدود یک دهه مسئولان بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرده‌اند و این کار در حد یک پاورپویت باقی مانده است ولی الان شاهد عملی شدن این شبکه هستیم. این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه توسعه سوییچ‌های انتقال و گسترش فیبر نوری را از جمله دستاوردهای آذری جهرمی برشمرد و تصریح کرد: ۵۱ هزار شبکه به ۶۲ هزار شبکه توسعه یافته است. در مسئله اینترنت قطعا به یاد دارید و در مصاحبه‌ها می‌شنیدید که فیبر نوری مسیر دریا را کوسه‌ماهی‌ها خورده‌اند یا کشتی‌ها آن را قطع کرد‌ه‌اند ولی امروز سرعت اینترنت را می‌بینید. سبحانی‌فر با بیان اینکه در چند سال اخیر پهنای باند از ۷۰ به هزار مگابیت توسعه یافته است، تاکید کرد: ما شرایط را در چند سال اخیر مطلوب دیده‌ایم. کاهش قیمت ۴۵ درصدی اینترنت و ارائه مجانی پهنای باند به گروه‌‌هایی که در عرصه فعالیت‌های ایرانی اسلامی فعالیت می‌کنند، از جمله خدمات ایشان است. سرعت اینترنت در گوشی‌ها از جی۳ به جی۴ تبدیل شده است. او با بیان اینکه تمامی سرورهای ایرانی که در خارج از کشور بودند به داخل منتقل شده و امروز هیج سروری در خارج نداریم، ابراز داشت: با بستن فضای مجازی توسعه امکان ندارد. عملکرد ایشان موجب رفع موانع اجرایی شد و سبب گشت تا فساد به صورت سیستماتیک رفع شود. او با فساد و باندهای بین‌المللی قاچاق ترانزینت و پهنای باند مبارزه کرده است. او سلیقه‌ها را در پروژه‌ها و قراردادها حذف کرده که موجب شد قرار ۲۵۰ میلیون دلاری خرید تجهیزات شبکه زیرساخت به ۱۲۰ میلیارد کاهش یابد که پرونده آن در دادگاه است. نماینده مردم سبزوار افزود: امروز عده‌ای در بیرون از قطع شدن منافع‌شان ترس دارند و در فضای مجازی دست به تخریب می‌زنند. امروز رییس‌جمهور در پاسخ به مطالبات جوانان، جوانی متخصص و شجاع را که مربوط به حوزه جوانان هم است، معرفی کرده است. سبحانی‌فر با بیان اینکه من مانده‌ام که چگونه می‌گویند آذری جهرمی برنامه نداده است، عنوان کرد: برنامه ارائه شده توسط آذری جهرمی، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و برای ایجاد و رونق فضای کسب و کار، استفاده از مدیران فعلی و قبلی و امکان دسترسی مردم از این تکنولوژی نو و جدید است. او با بیان اینکه ایران می‌تواند هاب منطقه تبدیل شده و در مسیر ترافیک بین‌المللی قرار بگیرد، یادآور شد: ایشان به صنعت داخلی توجه داشته و پروژه توانا نیز تعریف شده و با مشارکت نخبگان و دانشجویان ایرانی از جمله دانشگاه صنعتی شریف هزار و ۲۳۰ میلیارد قرارداد منعقد شده است.
نماینده مخالف:پورمختار: آقای جهرمی فردی پنهان کارند

پورمختار مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی کلیات برنامه پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: ما به جوانگرایی معتقدیم اما بعضا قیاس مع الفارق و غیر مرتبط ارائه می شود که درست نیست.
پورمختار افزود: ما امروز در شرایط خاصی هستیم، آقای جهرمی فردی پنهان کارند و در کارهایشان شفافیتی ندارند، ایشان تحصیلاتشان را پنهان کرده اند و حتی مقطع تحصیلی خود را اعلام نکرده است.
پورمختار گفت: سوابق خدمتی ایشان تنها به 7 سال محدود می شود که در این مدت تنها 1 سال و نیم سمت مدیریت داشته، آیا این فرد با این سابقه ضعیف مدیریتی می شتواند متصدی وزارتخانه ای شود که هزاران نفر و سازمان با آن مرتبط هستند.
پورمختار گفت: جهرمی گزارشی داده که تنها در یک سال مدیریتی اقداماتی صورت گرفته و معلوم نیست این گزارش وزارتخانه ایست یا شرکتی؟
پورمختار افزود: اپراتورهای متعددی در کشور فعالند که مردم را استثمار می کنند، ایشان نتوانسته از حقوق مردم در مقابل این اپراتورها دفاع کند.
پورمختار گفت: شرایط کنونی تلگرام در حال نابودی فضای خانواده است، حال چه کسی می تواند آن را مهار کند؟ ما با شبکه اجتماعی مخالف نیستیم بلکه با آثار سوء آن مخالفیم، فساد و فحشا این شبکه اجتماعی به بالای 90 درصد رسیده، حال ایشان چطور می خواهند این فضا را مدیریت کنند؟ ایشان یک مدیر بله قربان گوست زیرا تجربه ای ندارد بنابراین نیازمند کسب تجربه بیشتر است و اگر انتخاب شود تنها امربر خواهد بود از سوی دیگر این که ادعا می شود سرعت اینترنت 11 برابر شده صحت ندارد. نماینده موافق:رضایی کوچی:جوانی و هوش از جهرمی فردی لایق ساخته است
رضایی کوچی موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با شناختی که از آقای جهرمی و خانواده اش دارم می گوییم که ایشان از خانواده ای ولایتمدار و دیندارند.
رضایی کوچی افزود: وزارت ارتباطات یکی از وزارتخانه های مهم و زیربنایی است که همه اقشار جامعه از خدمات آن به شیوه های مختلف بهره می برند.
رضایی کوچی گفت: ایشان آقازاده نیست! بلکه با تکیه بر تلاش خود به این مراحل و مدارج رسیده اند، ایشان انقلابی و ولایی است که جوانی و هوش در کنار تسلط به امور مدیریتی از ایشان فردی لایق برای این پست و مقام ساخته است.تکمیل می شود...

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری ۱۴۰۵ کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست استان فارس با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و مسئولان استانی برگزار شد، در این آیین از زحمات مهدی آزادی مدیرکل سابق تقدیر و روح اله عباسی به عنوان سرپرست جدید پست استان فارس معرفی شد. 

محمود لیایی در این مراسم اظهار کرد: این دوران، دوران پرشکوهی برای پست استان است و امیدواریم مدیرکل جدید بتواند با کارنامه خوبی که از خود به جا می‌گذارد موجبات خیر و برکت برای پست استان را فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر جایگاه پست متناسب با ظرفیتی که استان پهناور فارس در حوزه تجارت الکترونیک دارد رشد نداشته و نیاز است برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی برای کاهش فاصله‌ای که نسبت به انتظار از پست استان برای پر کردن خلاء تجارتی الکترونیک وجود دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در میان استان‌های دیگر کشور جایگاه خوبی در بحث تجارت الکترونیک دارد، افزود: رسیدگی به مشکلات پست استان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان فارس برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه است.

لیالی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در زیرساخت استان وجود دارد، اما متأسفانه این ظرفیت‌ها بر اساس بی‌تدبیری در پنج سال گذشته در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود؛ امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را در بعد قانونی برگردانیم و کمبود زیر ساخت‌های استان را از نظر فیزیکی و تجهیزات با بازگشت سرمایه اصلی به جایگاه خود برطرف کنیم.

وی کم بودن فضای عملیاتی در استان فارس را از مشکلات حوزه پست استان فارس دانست و گفت: انتظارمان این است که مقدمات هر چه سریعتر فراهم شود و معتقدیم با انجام یک سری اقدامات در حوزه نصب تجهیزات، 50 درصد مشکلات زیر ساختی چه از نظر کیفیت و چه از نظر سرعت برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی مدیران فارس از ظرفیت‌های پست در مناطق مختلف استان به نحو احسن استفاده شود، می‌توانیم در بحث هوشمندسازی پلاک‌های پستی، پروژه ملی «جی‌نف» و استانداردسازی استان‌ها کمک خیلی خوبی به پروژه‌های استان کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تعامل مثبتی که برقرار شده مسئولان استان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند؛ قطعا از طریق پروژه «جی‌نف» می‌توانیم به سایر دستگاه‌های اجرایی استان کمک‌های قابل توجهی کنیم.

لیالی بیان کرد: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال 1404 تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری 1405 کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص تبدیل استان فارس به هاب پستی جنوب کشور گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه پست و به دلیل همجواری با 6استان می‌تواند به هاب پستی جنوب کشور تبدیل شود؛ با این اتفاق خوب به جای اینکه موسولات پستی نیمی از کشور را برای رسیدن به مقصد طی کنند زمینه مناسب برای ارسال این مرسولات در مدت زمان کمتر فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و تدابیری که در این زمینه اتخاذ می‌شود هم این مسیر کوتاهتر شود و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات