Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت جباری معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سالهای قبل هیچ موردی از قوچ و میش ارمنی در جزیره اشک مشاهده نشده بود اما با اتصال جزایر دریاچه هم اکنون ۴۰۰ رأس قوچ و میش در جزیره اشک مشاهده شده است.

جباری گفت: حضور قوچ و میش و سایر گونه‌های جانوری در جزیره اشک موجب ایجاد رقابت غذایی و نیز آب آشامیدنی بین حیات وحش شده و ادامه حیات گوزن زرد ایرانی را برای تأمین مایحتاج غذایی خود با مشکل مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور شغال و روباه در جزیره اشک در پی اتصال جزایر دریاچه ارومیه را یکی از تهدیدات جدی برای بچه گوزن زرد ایرانی دانست و گفت: این اداره کل در نظر دارد با اقدامات اساسی زمینه ادامه حیات گوزن زرد ایرانی را در جزیره اشک فراهم کند.

انتهای پیام/م

۴۰۰ رأس قوچ ومیش درجزیره اشک دریاچه ارومیه مشاهده شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس

 

به گزارش تابناک از وزارت نیرو،"مجید رستگاری" ضمن اعلام این خبر گفت: هم ‌اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‌که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎

وی اظهار داشت: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‌امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎.

وی افزود: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‌ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‌گانه این استان است‎.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی حجم آب موجود در سد کانی سیب را ۱۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، و در ۷ سد ‌شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، نسبت به سال گذشته آب بیشتری ذخیره شده است. ضمن اینکه در حال حاضر ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه