Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشبولتن نیوز، محمد عقیقی در مراسم امضای سند پروژه ظرفیت سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوزه کارون با همکاری آژانس همکاریهای بین‌المللی ژاپن (جایکا) اظهار داشت: لازم است به همکاریهای جایکا با معاونت آبخیزداری در ۲۰ سال گذشته اشاره ای داشته باشیم. بر همین اساس در سال ۷۶ در وزارت جهاد سازندگی تفاهم نامه ای بین معاونت آبخیز داری و جایکا امضاء شد که در همین راستا از سال ۷۷ کارشناس مقیم جایکا در معاونت آبخیز داری وقت مستقر شد و هدف از استقرار وی این بود که زمینه های همکاری دو طرف شناسایی و دوره های همکاری به خوبی نیازسنجی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از سال ۷۹ اولین پروژه مشترک بین این دو نهاد استارت خورد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در همین راستا عملیات آبخیزداری حوزه کارون شمالی که در سطح ۲.۷میلیون هکتار بود توسط تیم جایکا اتفاق افتاد.

عقیقی ادامه داد: همچنین در سال ۸۲ پروژه حفاظت اکوسیستم تالاب انزلی و حوزه بالادست آن را با همکاری جایکا اجرا کردیم که اجرای این طرح نیز به مدت دو سال طول کشید.

وی تأکید کرد: از سال ۸۰ تا ۸۳ که شاهد سیل های مخرب در استان گلستان بودیم باعث شد سال ۸۴ با جایکا طرح کنترل سیل را به اجرا درآوریم که این طرح نیز دو سال طول کشید.

عقیقی با بیان اینکه جایکا سال ۷۶ در ایران تأسیس شد گفت: پروژه ظرفیت سازی حوزه آبخیز کارون پنجمین پروژه ای است که بین جایکا و معاونت آبخیز داری امضاء می شود. تجربیاتی که تاکنون داشته ایم نشان می دهد همکاری های دو طرفه بسیار خوب بوده و موفقیت های زیادی را در این پدیده به دست آورده ایم.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: با فضای ایجاد شده در پسافرجام یک فرصت برای ما پیش آمده که همکاری های بین‌المللی مان را گسترش دهیم.

امضای نهایی سند پروژه ظرفیت سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوزه کارون با همکاری آژانس همکاری های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با حضور مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه در محل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امضا شد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است