Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ کارنامه 40 ساله و درخشان و حرفه اي مجيد انتظامي استاد موسيقي ايران با حضور هنرمندان و مديران سينما در تالار سوره حوزه هنري پاس داشته شد.

به گزارش سرويس هنري آريا،آيين پاسداشت بيش از چهل سال تلاش مجيد انتظامي در اعتلاي موسيقي ايران زمين عصر امروز سه شنبه 24 مرداد در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتداي اين مراسم که اجراي آن را رسالت بوذري برعهده داشت، سکانس هايي از آثار سينمايي که آهنگسازي آن را مجيد انتظامي بر عهده داشته است، نمايش داده شد. در ادامه حميد حامي خواننده پاپ کشورمان ترانه هايي از سمفوني ايثار را خواند.
کارگردان «ابوايست»: از تواضع استاد انتظامي تشکر مي کنم
همچنين امير صادق محمدي کارگردان مستند «ابوايست» درباره مجيد انتظامي توضيح داد: چند سال پيش به ذهنم رسيد درباره استاد انتظامي مستندي بسازم. يکي از بزرگترين مشکلات در اين مسير مخالفت خود استاد با ساخته شدن اين اثر بود. جا دارد از گلنوش انتظامي براي همکاري شان در ساخت اين اثر تشکر کنم. از تواضع استاد انتظامي نيز بايد تشکر کنم.
وي افزود: براي صحبت کردن درباره استاد انتظامي همين بس که هنرمنداني از بخش ها و طيف هاي مختلف را با هنرش دور هم جمع مي کند.
چکناواريان: انتظامي به موسيقي و سينماي ايران خدمت بزرگي کرده است
در ادامه لوريس چکناواريان درباره انتظامي بيان کرد: مجيد دوست و آهنگساز خيلي خوبي است. خدمت بزرگي به موسيقي و سينماي ايران کرده است. خانواده بزرگ انتظامي ميوه بزرگي را که استاد انتظامي هستند، به هنر تقديم کرده است.
باشه آهنگر: به مجيد انتظامي افتخار مي کنم
محمدعلي باشه آهنگر نيز درباره اين استاد مسلم موسيقي عنوان کرد: افتخار مي کنم که عکسي به يادگار در اين مراسم داشته باشم. وقتي در دانشکده سينما و تئاتر درس مي خواندم موسيقي و احساس ناشي از آن در اثار موسيقي من را به سينما علاقه مند تر مي کرد. استقلالا شخصيتي شما از پدرتان تاريخ سينماي شريف و نجيبي آن را ثابت مي کند. موسيقي آقاي انتظامي باعث شده است به سراغ هنر و نبوغ شما برويم. اين خدمت باعث شده سينما و موسيقي رابطه نزديکي با يکديگر داشته باشند. بسياري از سينمادوستان نام فيلم ها را نمي دانند اما موسيقي شما را در ذهن دارند.
وي ادامه داد: براي سلامتي استاد عزت الله انتظامي و حضور سايه شان بر سر سينما دعا مي کنم و به شما نيز افتخار.
سرير: اميدوارم موسيقي انتظامي براي آيندگان تداوم داشته باشدباشد

محمد سرير نيز درباره انتظامي و کارنامه درخشان فعاليت هاي او گفت: مجيد انتظامي دوست قديمي من است. او بزرگترين و شناخته شده ترين فيلم ها را آهنگسازي کرده است. پدر گرامي او سايه بلندي دارد و سخت است فرزندي بتواند از سايه چنيني، هنر خود را به رخ بکشد. او از درون چنين سايه اي برخاسته است و با آثار خود وجهه مستقلي را در حوزه موسيقي متن فيلم بروز داده است.
وي افزود: موسيقي او در زندگي ما حضور و جريان دارد. در سينما، راديو و تلويزيون و داخل و خارج از کشور آوازه و نفوذ دارد. به او تبريک مي گويم و اميدوارم آثار بيشتري از خود براي آيندگان به يادگار بگذارد.
ميرکريمي: مجيد انتظامي هنرمندي چند وجهي و عميق است
سيدرضا ميرکريمي کارگردان سينماي ايران نيز درباره فعاليت هاي مجيد انتظامي گفت: مجيد انتظامي هنرمندي چند وجهي و عميق است. در هر وجهه اي سرشار از خلاقيت، عمق، تجربه و نگاه است. تعهد اجتماعي بالايي دارد و نسبت به هم صنف هاي خود دغدغه مند است. با موسيقي او خاطرات بسيار دارم و اميدوارم افتخاري باشد تا با او همکاري و براي ماندگاري اثرم از تجربه او در موسيقي کمک بگيرم.
کامکار: موسيقي انتظامي هويت ايراني و ملي دارد
هوشنگ کامکار نيز در اين مراسم عنوان کرد: مجيد انتظامي از نوازندگان برجسته ابوا در ارکستر سمفونيک ايران بود. شيوه کار او با ايده هاي من مطابقت زيادي دارد و کارش را بسيار مي پسندم. زيرا معتقدم موسيقي ايراني بايد هويت ايراني و ملي داشته باشد.
ملکي: آقازاده هاي هنر به هنر تجلي مي بخشند
کامران ملکي هم با حضور روي سن درباره آثار انتظامي بيان کرد: من به نمايندگي از منوچهر شاهسواري مديرعامل خانه سينما در اين مراسم حضور دارم که به دليل مشکل جسماني نمي توانست حضور داشته باشد. آقازاده هاي سياست خود را به سينما مي چسبانند، اما آقازاده هاي هنر، به هنر تجلي مي بخشند. بسياري از سينماگران با آثار انتظامي الهام گرفتند و در دکوپاژ از موسيقي او بهره بردند.
خيرانديش: موسيقي انتظامي يک کاراکتر فاخر در فيلمها است
گوهر خيرانديش بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون نيز با بيان اين که موسيقي انتظامي همچون يک کاراکتر پرسوناژ دارد، گفت: حرف زدن درباره مجيد انتظامي براي من آسان نيست. فاخر بودن موسيقي او همچون يک شخصيت در فيلم هايش خود را ثابت مي کند. اگرچه من دانش موسيقي ندارم، اما من هنر درخشان او را درک مي کنم. همچنين افتخار بازي در فيلم کوتاهي به کارگرداني دخترشان را داشتم و مي ديدم که مجيد انتظامي همزمان با فيلمبرداري در خانه شان نت موسيقي مي نوشت و براي موسيقي زحمت مي کشيد.
جعفري جوزاني: مانيفست احساس در موسيقي انتظامي تجلي مي يابد
مسعود جعفري جوزاني نويسنده و کارگردان سينما نيز درباره فعاليت هاي انتظامي بيان کرد: مانيفست احساس يک فيلم در موسيقي مجيد انتظامي تجلي مي يابد. آهنگسازي براي يک فيلم بسيار سخت است و او اين کار را به بهترين نحو انجام مي دهد.

سراج: اهميت مجيد انتظامي به مثابه ستون فقرات موسيقي و سينما است
حسام الدين سراج نيز در اين آيين پاسداشت گفت: از مجيد انتظامي اخلاق مداري، صبر، متانت و مهرباني آموختم. بزرگترين ويژگي يک هنرمند هوشمندي اوست و مجيد انتخاب هاي دقيقي در حرفه اش داشته است. او ستون فقرات موسيقي و سينما است. براي او و هنرش آرزوي طول عمر دارم.
در اين مراسم همچنين از درگذشتگان هنر به ويژه حميد فرهودي ياد شد. در ادامه پيام ضيا الدين دري که در ايران حضور ندارد درباره هنر انتظامي خوانده شد.
اهداي لوح تقدير بيش از چهل سال تلاش مجيد انتظامي
در ادامه محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري و محمد حمزه زاده رئيس سازمان سينمايي حوزه هنري، هوشنگ کامکار، مسعود جعفري جوزاني، رضا ميرکريمي به روي سن رفتند و لوح تقدير مجيد انتظامي را اهدا کردند.
وي با حضور روي سن گفت: متاسفانه عزيزان زيادي را در موسيقي از دست داديم و بايد از آن ها ياد کنم. ياد استاد صدا ناصر فرهودي و آندره آرزومانيان را گرامي مي دارم. اين بهايي است که موسيقي به ‌آن نياز دارد و هنوز پرداخته نشده است.
وي در ادامه با تقدير از همسرش گفت: او تمام اين سال ها کنار من بود و در استوديو مي ماند تا من تنها نباشم.
در پايان حاضران به تماشاي مستند «ابوايست» به کارگرداني امير صادق محمدي محصول «مرکز مستند سوره» حوزه هنري نشستند.
گفتني است در اين مراسم هنرمندان و مديراني همچون محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، محمد حمزه زاده رئيس سازمان سينمايي ، آذرنوش صدرسالک همسر مجيد انتظامي ، استاد برجسته چنگ ايران لوريس چکناواريان، مسعود جعفري جوزاني، دکترمحمد سرير، هوشنگ کامکار، حسام الدين سراج، جمال شورجه، پوران درخشنده، رضا ميرکريمي، سيدمحمود رضوي، احمد ميرعلايي، عليرضا رئيسيان، گوهر خيرانديش، محمدحسين مهدويان، حسين زندباف، غلامرضا فرجي، يزدان عشيري، محمود کاظمي، محمدرضا شرف الدين، مهدي کريمي، محسن علي اکبري، محمدعلي باشه آهنگر، علي رويين تن، سيمون سيمونيان، ناصر باکيده، سعيد الهي، دکتر سيدنظام موسوي، سيد مجتبي علوي، کامران ملکي، حميد قره داغي، محمدرضا شفاه، محسن يزدي، محمد فرنود، سياوش حقيقي، حبيب اسماعيلي، اکرم محمدي، محمدرضا عرب، احمد عبداللهيان، محمد عبدي زاده، حسن امجدي مقدم و ... حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت اظهار کرد: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • شکست ناپذیری آرسنال مقابل بزرگان؛ نمایش پرده آخر در اولدترافورد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌