Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس در صحن علنی دیروز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور را آغاز کرده و کارآمدی کابینه جدید به چالش نمایندگان موافق و مخالف بدل شد.

جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد و نمایندگان ضمن سخنان رئیس‌جمهور و جهانگیری به بررسی کلیات و برنامه‌های وزرای پیشنهادی روحانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح دیروز در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید عزم آن دارد که در فرصت 4 ساله دوم بیش از پیش به اصلاح ساختارها بپردازد و در این کار به کمک صمیمانه و صبورانه مجلس و قوه قضائیه نیازمند است.
رئیس ‌قوه مجریه بیان کرد: دولت دوازدهم مقابله ریشه‌ای و همه‌جانبه با فساد را لازمه قطعی تحقق پیشرفت و عدالت اجتماعی می‌داند، همه دستگاه‌ها مکلف‌اند برنامه‌های مشخص برای مقابله با فساد و به خصوص کاهش احتمال بروز فساد در روندهای تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا داشته باشند که البته نیازمند شفاف‌سازی و ارتقای رویه‌های سلامت اداری در همه ارکان نظام و همکاری قوای مقننه و قضاییه است.
وی بدون ‌اشاره به اینکه دولت یازدهم در حل مشکلات کشور نسبت به دولت‌های پیشین چه گام‌های مثبتی برداشته است اضافه کرد: کشور ما امروز با مشکلاتی در حوزه‌هایی نظیر نظام بانکی، بودجه دولت، صندوق‌های بازنشستگی، آب و محیط زیست مواجه است، عدم توجه کافی به عمق این مسائل در مقطع کنونی می‌تواند دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های گوناگون با آسیب مواجه کند. اولین ویژگی مشترک مشکلات ذکر شده به رغم تنوع زیاد آنها این است که همگی به تدریج و در طول زمان شکل گرفته و گسترش پیدا کرده‌اند. به عبارت دیگر وقوع همه آنها قابل پیش‌بینی بوده است.
رئیس‌جمهور در ادامه بدون ‌اشاره به حقوق‌های نجومی پرداخت شده از بیت‌المال به برخی مدیران دولتی در چهار سال گذشته با بیان اینکه مردم به حق انتظار دارند در گام اول دولت و بلکه کل حاکمیت بر خود سخت بگیرند و از هزینه‌های زائد مجموعه سازمان‌های بخش عمومی بکاهند، گفت: انجام اصلاحات محدود به بودجه دولت نمی‌شود بلکه ترازنامه‌ بانک‌های کشور نیز نیازمند چنین اصلاحاتی است.
در معرفی وزرا تحت فشار نبوده‌ام
وی در بخش دوم سخنان خود با ‌اشاره به اینکه این روزها بسیار در فضای حقیقی و در فضای مجازی شایع است که بنده در معرفی وزرا تحت فشار بوده‌ام، خاطرنشان کرد: در معرفی این 17 وزیر تحت فشار هیچ جناح، حزب و تشکلی نبودم. همه جناح‌ها و احزاب و گروه‌ها، پیشنهاداتی به بنده داشتند، اما هیچ فشاری بر رئیس‌جمهور در این زمینه نبوده و شایعاتی مثل اینکه لیست وزرا با مقام معظم رهبری در میان گذاشته شده، شایعه درستی نبوده است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اولین خواست من از وزیر اقتصاد، مبارزه قاطع با پولشویی و فسادهای سازمان‌یافته و در مسائل مالی، پولی، بانکی است. نیازمند هستیم، همه مقررات و آیین‌نامه‌هایی که در زمینه پولشویی و مسائل مالی تروریسم است به دقت به عنوان اولویت این وزارتخانه اجرایی و عملیاتی شود. نباید به گونه‌ای باشیم که کشور دیگری به ما سفارشی داشته باشد. برای مبارزه با پولشویی ما باید پیشگام باشیم و در این مسئله کسی نباید به ما سفارش کند. برای مبارزه مالی با تروریسم باید پیشگام باشیم.
وزیر راه موفق نبود
 چون شهردار تهران کس دیگری بود!
رئیس‌جمهور در ادامه و در معرفی وزیر راه و شهرسازی علت عدم موفقیت آخوندی در دولت یازدهم را ترکیب شورای شهر تهران و غیر همسو بودن شهردار تهران دانست و گفت: به اعتقاد من مسکن با همکاری بخش خصوصی قابل حل است و مهم‌ترین میدان حل مسئله مسکن، بافت‌های فرسوده است. در بافت‌های فرسوده باید کار کنیم ولی می‌رویم در بیابانی ساختمان درست کنیم که آب و برق و گاز و مدرسه و جاده ندارد. بافت فرسوده هم آب، برق، گاز، مدرسه و مسجد دارد.
روحانی افزود: در تهران هم با توجه به شرایطی که امروز شورای شهر پیدا کرده و شهردار جدید شروع به فعالیت می‌کند، هماهنگی‌های بهتری که باید باشد. یکی از مشکلات ایشان، ناهماهنگی با شهرداری تهران بود. امیدواریم در این دوره شاهد این مشکلات نباشیم.
روحانی به این سؤال پاسخ نداد که اگر آخوندی در تهران به دلیل ترکیب شورای شهر و شهرداری نتوانست موفق شود دلیل عدم موفقیت وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها و شهرهای دیگر چه بود؟!
مخالفان خط مشی کابینه پیشنهادی چه گفتند؟!
احمدرضا صباغیان نماینده بافق، مهریز، بهاباد، خاتم، ابرکوه در مخالفت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: برنامه‌ها به شکل کلی و کیفی و آرمانی ارائه می‌شود و ما نمی‌توانیم بر آنها نظارت کنیم. برنامه باید کمّی باشد که بتوانیم در پایان دوره آمار آن را مشاهده کنیم اما برخی از وزرا طوری حرف می‌زنند انگار بهترین و بزرگترین کارها را در وزارتخانه خود کرده‌اند.
حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان نیز به عنوان نماینده مخالف گفت: بسیاری از حرف‌هایی که در زمان انتخابات از سوی منتقدین مطرح شد در برنامه‌های خود دولت هم هست. بحث ایجاد یک میلیون شغل جزء الزامات دولت است و الان خود دولت نیز آن را ارائه داده است. یادتان است که در ایام انتخابات این به عنوان شعار پوپولیستی معرفی شد، این مسئله به باد سخره گرفته شد، آن را پوپولیستی دانستند و یا بحث اصلاح درآمد 3 دهک پائینی اینها را منتقدین گفتند و دولت هم همان‌طور که گفته می‌خواهد آنها را انجام دهد.
سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر نیز به عنوان مخالف برنامه پیشنهادی کابینه دوازدهم با ‌اشاره به مسئله اقتصاد خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی در این کابینه‌ای که معرفی شده روندگرا است و دولت روندگرا یعنی به دنبال حفظ وضعیت موجود است و تیم اقتصادی آقای روحانی در دور نخست ناموفق عمل کرده و ترکیب پیشنهادی کابینه در تیم پیشنهادی نیازمند یک تحول اساسی است.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب نیز به عنوان مخالف با اصول کلی و خط مشی کابینه، اظهار داشت: دولت به اسم توسعه‌گرایی دخالت می‌کند و در نهایت عده‌ای برای خود رانت ایجاد کرده که مشکلاتی به وجود می‌آورد، نمونه بارز آن را می‌توان در اجرای اصل 44 و خصوصی‌سازی دید. اکنون در بانک‌ها دو دسته فراریان بزرگ بانکی و ورشکستگان کوچک وجود دارد.
این نماینده مجلس با ‌اشاره به وجود 104 هزار میلیارد تومان طلب وصول نشده از بانک‌ها، عنوان کرد: در این شرایط فراریان بزرگ بانکی کار خود را انجام می‌دهند و این تنها ورشکستگان کوچک هستند که برای گرفتن دو میلیون تومان وام یا وام ازدواج یا کشاورزی علاف‌اند و انگار برنامه روشنی برای آنها وجود ندارد.
محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز نیز در مخالفت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور،‌گفت: کابینه قبلی کابینه موفقی در مسائل حساس کشور نبود و کابینه‌ای که معرفی شده تفاوت اساسی با کابینه قبلی ندارد. رئیس‌جمهور تلویحا در سخنان خود این موضوع را بیان کردند.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم نیز در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم، اظهار داشت: زمانی که برنامه فرهنگی را مرور کردم، رنگ و بویی از فرهنگ دینی برای جامعه دینی و مردم مسلمان پیدا نکردم. این برنامه‌ای که برای جمهوری اسلامی ایران تبیین شده چه تفاوتی با برنامه‌ای برای دولت سکولار دارد. برنامه‌های دینی شما در چه جایگاهی قرار دارد؟
ذوالنوری افزود: فضای مجازی امروز مهم‌ترین دغدغه مردم دین‌دار و کسانی که نگران سلامت جامعه‌اند است. شما به عنوان رئیس‌ شورای مجازی در چهار سال دوره‌ اول خود در یک پنجم جلسات حضور پیدا کردید و بقیه جلسات به دلیل عدم حضور شما تشکیل نشد.
ذوالنوری با ‌اشاره به وضع فرهنگی کشور اظهار داشت: در چهار سال گذشته بدترین عملکرد وزارتخانه‌های فرهنگی را شاهد بودیم.
موافقان چه گفتند؟
یوناتن بت‌کلیا نماینده مسیحیان آشوری نیز در سخنانی به عنوان اولین موافق اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی، اظهار داشت: برنامه دولت دوازدهم براساس اصول مشروعی بنا شده که پایبندی دولت به این اصول موجب می‌شود نگرش عمومی به دولت اصلاح شود.
قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز در سخنانی به عنوان موافق اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی اظهار داشت: تمام برنامه‌های پیشنهادی وزرا توسط مجلس مورد بررسی قرار گرفته و تطبیق داده شده و اعلام کرده‌اند هیچ مغایرتی با اسناد بالادستی در برنامه پیشنهادی وزرا دیده نشده است. دولت متناسب با انتظارات مردم، اولویت اصلی خودش را رشد اقتصادی فراگیر و ضدفقر قرار‌داده که این امر بسیار مهمی است.
محمدرضا عارف نماینده تهران نیز در موافقت با کلیت و خط‌ مشی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، با تأکید بر اینکه عملکرد دولت در این دوره باید نسبت به 4 سال قبل متفاوت باشد، تحقق این امر را نیازمند همراهی و کمک مجلس خواند و گفت: ضمن حمایت از کلیت کابینه معتقدیم که به ویژه درباره استفاده از وزرای زن می‌شد انتخاب‌های بهتری هم داشت.
بهروز نعمتی نماینده تهران نیز در جریان موافقت با خط مشی کابینه دوازدهم بدون‌اشاره به نوع و مصداق موفقیت‌های دولت یازدهم گفت : حفظ وزرای کارآمد دولت باعث شده تا پیشرفت‌هایی که دولت در دوره یازدهم به دست آورده استمرار داشته باشد و حتماً 9 وزیری که در دولت یازدهم خدمت کرده‌اند و بار سنگین دولت دوازدهم نیز بر دوش آنها گذاشته شده وظیفه‌شان بی‌شک سنگین‌تر از گذشته است.
مصطفی کواکبیان نماینده تهران نیز در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس، با بیان اینکه مباحثی که برخی مخالفان مطرح می‌کنند مانند خطبه‌های قبل از نمازجمعه است، گفت: در مجلس باید حول محور برنامه‌ها بحث شود.
وی در یک مغالطه آشکار و بدون‌اشاره به این واقعیت که تنفیذ رهبر معظم انقلاب مربوط به رئیس‌جمهور و قانونی بودن او است نه برنامه‌های دولت و این برنامه‌ها بایستی در مجلس بررسی شود افزود: برخی می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است یا نمی‌دانند سکولار چیست یا اینکه نمی‌دانند در رأس نظام رهبر معظم انقلاب قرار دارد و نمی‌شود در رأس دولتی که رهبری حکم آن را تنفیذ کرده یک سکولار بیاید.
گفتنی است به دنبال توهین کواکبیان به ائمه‌جمعه ذوالنوری عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس گفت: من نعوذباالله نگفتم دولت و نظام سکولار است بلکه گفتم که چون در این برنامه هیچ‌اشاره‌ای به آموزه‌های دینی و اسلامی نشده چه تفاوتی با برنامه کشور سکولار دارد که در آن اصلا آموزه‌های دینی جایگاهی ندارد؟
ذوالنوری افزود: آقای کواکبیان در صحبت‌های خود به عنوان موافق کلیات برنامه دولت این موضوع را مطرح کرد که برخی اینجا را با تریبون خطبه‌های نماز جمعه‌اشتباه می‌گیرند؛ این یعنی آیا در خطبه‌های نماز جمعه منطق، عقل و ادب نیست؟ چرا به نماز جمعه و خطیب آن اهانت می‌کنید؟ حتی اگر من حرف‌اشتباهی زده باشم شما باید به حرف من نگاه کنید و استدلال‌تان را مطرح کنید؛ نه اینکه توهین‌نمایید و بگویید بعضی معنی سکولار را نمی‌فهمند.
دفاع جهانگیری
 از کابینه پیشنهادی
معاون اول رئیس‌جمهور نیز در فرصت 26 دقیقه‌ای خود برای دفاع از وزرای پیشنهادی دولت بدون‌اشاره به تحریم‌های فزاینده و نیز شاخ و شانه کشیدن‌های برخی کشورهای ریز منطقه چون سعودی برای ایران در سال‌های گذشته گفت : علی‌رغم همه محدودیت‌ها در بخش سیاست خارجی امروز به نقطه‌ای رسیدیم که به دولت اعتراض می‌شود که شما منابع خارجی زیادی به کشور وارد نکردید. شما در منطقه خاورمیانه که گروه‌های تکفیری اهدافی را دنبال می‌کنند مسائلی را حفظ کردید. دیگر بحث ایران‌هراسی وجود ندارد. ما به یک توافق مهم رسیدیم.
اسحاق جهانگیری بدون‌اشاره به این واقعیت که بخش اعظم رشد اقتصادی حاصل شده در دولت یازدهم نفتی بوده است گفت : رشد منفی اقتصادی با همت دولت به 12 درصد مثبت رسید. آقای زنگنه یکی از کارهای مهمی که انجام داد تمرکز روی پارس جنوبی بود و امروز به نقطه‌ای رسیده است که با قطر به طور مساوی برداشت می‌کنیم و حتی بیشتر از قطر برداشت می‌کنیم.
در حالی که آمارها حکایت ازاین دارد که مطابق آمار گمرک در ۱۲ماهه اول سال ۹۵ بیش از یک میلیون تن گندم وارد کشور شده است جهانگیری مثل دوران تبلیغات انتخاباتی مدعی خودکفایی در تولید گندم شده و گفت:  چند سال پیش شش میلیون تن گندم وارد می‌کردیم اما حالا در فکر این هستیم که چگونه 3 میلیون تن گندم مازادمان را به سایر کشورها صادر کنیم؟
معاون اول رئیس‌جمهور با ‌اشاره به ویژگی‌های کابینه دوازدهم گفت: کارآمدی، هماهنگی و پاسخگویی از ویژگی‌های مهم کابینه دوازدهم است. همه این وزرا افرادی پاسخگو هستند و از نقد و سؤال نمی‌ترسند. ما کابینه و دولتی هستیم که خود را در مقابل ملت و مجلس پاسخگو می‌دانیم و از منتقدان استفاده می‌کنیم.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
مجلس پس از بررسی کلیات کابینه وارد بررسی صلاحیت وزیران شد و در ابتدا صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را بررسی کرد.
سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در جلسه نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی معلمان بر عملکرد آنها تاثیر منفی گذاشته است، گفت: معلمان که قشر زحمت‌کش جامعه هستند از سختی‌ها و تبعیض‌ها رنج فراوان می‌برند و در برنامه آقای بطحایی برای این مشکل راهکاری ارائه نشده است.
محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش وضعیت بحرانی دارد و ما معتقدیم که دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم به عنوان وزارتخانه‌های بنیادین به ابرمرد و ژنرال نیاز دارند. آیا آقای بطحایی ژنرال است؟ فرهاد تجری نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت : آقای بطحایی راه تقویت نیروی انسانی را می‌داند. اقدام ایشان در سال 94 به رشد 112 درصدی حقوق فرهنگیان منجر شد.
محمد بیرانوندی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است، گفت: وزیر پیشنهادی اهل تعامل و دارای سوابق کاری درخشان است.
وی ادامه داد : بطحایی با‌اشراف کامل به وضعیت فرهنگیان بهترین گزینه برای رفع مشکلات آنها است، وزیر پیشنهادی فردی از جنس معلمان و فرهنگیان است.
جبار کوچکی نژاد رئیس‌هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اعلام آماده بودن گزارش نهایی هیئت تحقیق و تفحص، گفت: کل گزارش آماده است و بعد از رای اعتماد به کمیسیون تحویل می‌دهیم. در این گزارش هیچ اثری از تخلف از سوی آقای بطحایی و خانواده ایشان وجود ندارد حتی دیوان محاسبات کشور نیز آن را تایید کرده است.
از زوایای پیداوپنهان آموزش‌وپرورش شناخت
 کافی و لازم دارم
سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف گفت: حضورم در آموزش و پرورش از معلمی تا معاونت وزیر باعث شده در شرایطی خود را در معرض انتخاب نمایندگان قرار دهم که اندوخته‌هایم سبب شده از زوایای پیدا و پنهان نظام آموزشی شناخت داشته باشم.
وی که به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم به مجلس معرفی شده است، در تشریح برنامه‌های خود گفت:‌ حرکت در جهت چشم اندازهای جامعه اسلامی و تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری از یک سو و کمبود منابع از سوی دیگر نیازمند قرارگرفتن نیاز آموزش و پرورش کشور در اولویت اصلی نظام است.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات
پس از پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نوبت به آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات رسید.
نادر قاضی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آیا فردی که دارای لیسانس قدرت است توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزرات ارتباطات را دارا است. تعداد زیادی فارغ التحصیل و دکترا در حوزه مربوط به ارتباطات داریم. لیسانس قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات با‌اشاره به گزارش معاونت نظارت بر مجلس گفت:‌ در میزان انطباق برنامه‌های پیشنهادی با اسناد بالادستی بر اساس گزارشی که ارائه شده آقای جهرمی برای 41 درصد وظایف قانونی وزارتخانه برنامه‌ای را ارائه نکرده است که نشان از عدم‌اشراف ایشان به وزارتخانه دارد.
محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ نیز در مخالفت گفت : وزیر پیشنهادی ارتباطات با &l

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از موافقان حمله به جنوب غزه، نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.

اخیراً در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهاد‌هایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد