Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروگان‌گیری گردشگران ایرانی در ترکیه کم‌کم به خبری عادی تبدیل شده به طوریکه تنها طی چند ماه اخیر چهار مورد حادثه گروگان‌گیری شهروندان ایرانی در ترکیه گزارش شده‌است.

ایرانی‌های طعمه نخست گروه‌های مافیایی ترکیه

روز دوشنبه 23 مرداد رسانه‌های خبری گزارش دادند که دو گروگان ایرانی در نهایت پس از چند روز توانستند از اسارت آدم‌ربایان در شهر استانبول رها شوند؛ این دو ایرانی پس از آن موفق به آزادی از دام گروگان‌گیران شدند که یکی از آنها با فرار از ساختمان محل اسارت خود در منطقه زیتون بورنو، از همسایگان و پلیس درخواست کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش رسانه‌های محلی ترکیه این این ۲ نفر ایرانی جزو پنج گروگانی بودند که توسط اعضای یک شبکه قاچاق انسان در محله زیتون بورنی شهر استانبول ترکیه گروگان گرفته شده بودند و برای آزادی، از خانواده آن‌ها مطالبه ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد شده بود.

در تاریخ ۷ مرداد ۳ جوان ایرانی پس از ۱۶ روز اسارت با کمک سفارت ایران در ترکیه و پلیس روابط بین‌الملل از چنگ آدم‌ربایان آزاد شدند؛ آدم‌ربایان این افراد را با هدف اخذ پول از خانواده‌هایشان به‌شدت تحت شکنجه و آسیب جسمی قرار داده بودند.

این افراد که هر سه بالای سی‌سال سن داشته و از مسیر‌های قانونی و با هم به ترکیه آمده بودند که با بی احتیاطی در دام تبهکاران و گروگان گیر‌ها افتادند و ربایندگان از زمان گروگانگیری، از طریق فضای مجازی با خانواده این افراد ارتباط برقرار کرده و مطالبه مبالغ کلانی برای ر‌هایی آن‌ها کرده بودند.

اوایل تیرماه یک خانواده پنج نفره ایرانی که به اسارت آدم ربایان درآمده بودند، بعد از ایجاد آتش سوزی عمدی برای جلب توجه و درخواست کمک از همسایگان ساکن در ساختمان محل نگهداری و حبس اجباری خود در استانبول، توانستند با متواری شدن گروگان گیران از محل، خود را نجات دهند.

این خانواده که یک زن و شوهر ایرانی به همراه سه فرزند خود بودند، با چهار نفر آدم ربا که گفته می‌شود ۲ تبعه ترک و ۲ تبعه عرب بوده اند، برای شرکت در تور‌های گردشگری ارتباط برقرار کرده، ولی در نهایت آدم ربایان با اسلحه آن‌ها را از هتل محل اقامت شان خارج کرده و از خانواده آن‌ها در ایران در قبال آزادی درخواست پول کرده بودند که پس از سه روز موفق می‌شوند از دام آدم‌ربایان فرار کنند.

روز نخست اردیبهشت نیز رسانه‌های خبری گزارش دادند که پلیس ترکیه پس از هشتادوپنج روز موفق شده یک تاجر ایرانی گروگان‌گرفته‌شده را در منطقه نسیب در استان ماردین آزاد کند.

ضیاء‌الدین محمدنژاد از کارمندان یک شرکت نساجی در ارومیه که برای تجارت به ترکیه رفته از سوی افرادی ربوده شده بود.

محمد نژاد طی اظهاراتی گفته است که برای باج‌خواهی وی را ربوده بودند و خانواده او را تهدید کرده بودند که مرا خواهند کشت.

در سی‎ام بهمن سال نودوپنجنیز چهار ایرانی گروگان‌گرفته‌شده پس از چند هفته آزاد شدند؛ این افراد توسط یک توسط اعضای یک شبکه قاچاق انسان از شهر «کایسری» در مرکز ترکیه به محله زیتون بورنی استانبول منتقل شده بودند و ربایندگان برای آزادی‌شان، از خانواده آن‌ها مبالغ قابل توجهی پول نقد خواسته بودند.

به گزارش پلیس ترکیه، خانواده گروگان‌ها نیز مقداری پول به حساب همدستان گروگانگیر‌ها در افغانستان واریز کرده بودند، ولی گروگانگیر‌ها باز مطالبه پول بیشتری می‌کردند.

ایرانیانِ ربوده‌شده قصد داشتند از طریق شهر استانبول به صورت قاچاق به کشور‌های اروپایی مهاجرت کنند که در دام آدم‌ربایان افتادند. آدم‌ربایان نیز از طریق شبکه‌های مجازی از خانواده گروگان‌ها درخواست پول می‌کردند و ارتباط دوطرفه‌ای بین آن‌ها برقرار شده بود.

آدم‌ربایان در دومین دور مطالبه پول برای آزادی گروگان‌ها خواستار پرداخت ۷۵۰۰ یورو در منطقه زیتون بورنی استانبول شده بودند که پس از دریافت این مبلغ، باز هم گروگان‌ها را آزاد نکردند تا اینکه پلیس ترکیه به ردیابی آدم‌ربایان پرداخت.

به گفته وابستگان افراد ربوده‌شده، گروگانگیر‌ها اعلام کرده بودند در صورت خودداری از پرداخت پول درخواست‌شده، گروگان‌ها را به قتل خواهند رساند که با پیگیری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و نمایندگی نیروی انتظامی و با همکاری دقیق و نزدیک پلیس بین‌الملل ترکیه، چند نفر از گروگان‌ها آزاد شدند و گروگانگیر‌ها نیز به دام افتادند.

سفر به سرزمین وحشت؛ می‌دانند اما می‌روند

گروگان‌گیری گردشگران و شهروندان ایرانی در ترکیه در ماه‌های اخیر به طرزی عجیب و معنادار افزایش یافته‌است؛ شاید نخستین عواملی که در بروز و تکرار این پدیده به ذهن خطور کند سفر بی‌‌شمار ایرانی‌ها، بی‌احتیاطی مفرط گردشگران ایرانی، اعتماد بی‌جا به افراد غریبه و طمع دسترسی به امکانات رفاهی در ترکیه با نازلترین قیمت‌ها باشد اما بی‌شک مهمترین دلیل گروگان‌گیری گردشگران در ترکیه را می‌توان نابسامانی‌های امنیت داخلی ترکیه وبه طبع آن جولان‌دادن آزادانه گروهک‎های گنگستری و تروریستی در این کشور است.

دولت ترکیه سالانه نزدیک به 30 میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد کسب می‌کند و یکی از مهمترین منبع درآمد این کشور است و بی‌شک تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که هر چه بیشتر امنیت را در این کشور برقرار کند، با این حال گروگان‌گیری شهروندان و گردشگران ایرانی در ترکیه تنها نمود کوچکی از ناامنی گسترده در این کشور است، عملیات‎های تروریستی و کشتار ناگهانی مردم در نقاط مختلف شهر سالهاست که به اخبار روزمره ترکیه تبدیل شده‌است.

گروگان‌گیری تازه‌ترین بلایی است که شهروندان ایرانی به محض پانهادن به خاک ترکیه هر لحظه احتمال دارد گرفتار آن شوند، پیش از این نیز گزارش‎هایی از قتل، بدرفتاری و توهین به شهروندان ایرانی توسط نیروهای مرزبانی ترکیه در رسانه‌های ایرانی بازتاب داشته و حتی فیلم‌های آن نیز به شکل گسترده در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، با این حال هیچ‌کدام از این واقعیت‌ها نتوانست که مانعی در سفر بی‌شمار ایرانی‌ها به شهرهای ترکیه ایجاد کند و همچنان ترکیه اولویت نخست گردشگران ایرانی است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟