Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفته نامه همشهري جوان - زهرا صادقيان: مسابقات ليگ قهرمانان اروپا و موسيقي خيال انگيزش براي ما نمادي است از کيفيت، هيجان و بالاترين سطح فوتبال دنيا؛ موسيقي که سال 1992 يوفا سفارش ساخت آن را به توني بريتن داد و آهنگساز انگليسي با الهام از موسيقي مراسم تاجگذاري شاه جورج دوم، آن را ساخت. ارزش و اعتبار اين رقابت ها آن قدر بالاست که وقتي بازيکناني نظير سردار آزمون و کريم انصاري فرد در مرحله مقدماتي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا گلزني کردند، تا مدت ها مهمان جلد رسانه ها و سايت هاي خبري ايران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره هاي معتبري مثل رونالدو و مسي آقاي گل هاي ثابت اين تورنمنت هستند.

حالا تصور کنيد يک بازيکن ايراني در ليگ قهرمان اروپا آقاي گل شود؛ بله! سال گذشته يک بازيکن ايراني آقاي گل ليگ قهرمانان اروپا شد. البته بدشانسي اش اين بود که در يک رشته توپي ديگر به جز فوتبال که بيننده هاي کمتري دارد، به اين افتخار دست يافت. شايد هندبال در ايران چندان مورد پسند رسانه ها نباشد اما در قاره سبز در بالاترين سطح خود پيگيري مي شود و هر بازي آن تماشاگران فراواني را به ورزشگاه مي کشاند.

سجاد استکي و برادر بزرگ ترش الله کرم استکي تقريبا از يک سال پيش،همراه عليرضا موسوي راهي تيم معتبر ديناموبخارست شدند. البته برادران استکي پيش از اين سابقه بازي در باشگاه هاي فرانسه و آلمان را هم در کارنامه خود داشتند. برادران استکي در کشوري تبديل به قهرمانان هندبال شده اند که اين رشته، ورزش اول شان به حساب مي آيد. درخشش دوباره برادران استکي در تيم هندبال ديناموبخارست باعث شد با اين دو برادر به گفتگو بنشينيم. گفتگوي بلند ما با برادر کوچک تر سجاد استکي را بخوانيد.




چطور عضو يکي از مطرح ترين تيم هاي هندبال اروپا شديد؟

- تيم ديناموبخارست از مسابقات بازي هاي آسيايي من را زير نظر داشت. حضورم در باشگاه هاي هندبال آلمان هم باعث شده بود با سبک بازي و استايلم آشنايي داشته باشند. نماينده باشگاه با من مکاتبه کرد و در نهايت سال گذشته به عضويت تيم ديناموبخارست در آمدم. طبيعتا هر ورزشکاري هم براي لژيونر اروپايي شدن دو هدف دارد؛ اول شانس بازي در ليگي با کيفيت فني بالاتر و پيشرفت فني و بعد هم درآمد مالي.

در سال هاي اخير 11 بازيکن تيم ملي هندبال ايران به عضويت باشگاه هاي اروپايي در آمده اند و لژيونر شده اند. با اين وجود تيم ملي هندبال ما نتوانسته آن طور که بايد در بازي هاي آسيايي و جهاني مقتدرانه ظاهر شود و از سطح آسيا عبور کند؟

- متاسفانه در سال هاي اخير حواشي و درگيري هاي زيادي در هندبال ما رخ داد. همين اتفاقات هم روي نتايج تيم ملي تاثيرگذار بود. گاهي اوقات کادر فني خوبي نداشتيم و گاهي هم اردوهاي آماده سازي مناسبي براي تيم ملي مهيا نشد. اميدوارم اين مشکلات به زودي برطرف شود. هندبال ايران هيچ وقت در تمام فاکتورها تيم کاملي نبوده است؛ گاهي سرمربي، گاهي اختلافات و گاه امکانات، هميشه چيزي براي موفقيت کم داشته ايم.

در سال هاي اخير تيم ملي قطر به گربه سياه هندبال ايران تبديل شده. چرا با وجود برد تيم هاي قدرتمند آسيا، قطري ها اين قدر براي ما مشکل ساز مي شوند؟

- قطر يک تيم کاملا چند مليتي است. همه بازيکنان آنها اروپايي هستند و کادر فني بسيار خوبي هم دارند. به همين خاطر چند بار مقابل آنها به مشکل خورديم اما ساير رقباي آسيايي مثل کره جنوبي، عربستان و ژاپن را بارها شکست داديم. اگر کادر فني تيم ملي در سال هاي گذشته قوي تر بود، قطعا نتايج بهتري مي گرفتيم.

سطح کيفي ليگ روماني در چه حدي است؟ ليگ ايران براي رسيدن به ليگ روماني چه مسيري را بايد طي کند؟

- هندبال در اين کشور خيلي محبوبيت دارد. بازيکنان با کيفيت خارجي فراواني هم اينجا بازي مي کنند. اسپانسرهاي قدرتمند و تماشاگران زياد باعث شده ليگ روماني به اين سطح بالا برسد. ليگ هندبال ايران تا چند سال پيش با حضور اسپانسرها وضعيت بسيار خوبي داشت اما متاسفانه تمامي اين حاميان مالي از ليگ ايران کنار رفته اند و مشکلات مالي باعث شده بسياري از بازيکنان ايراني راهي خارج از کشور شوند.

قطعا اگر بتوانيم اين لژيونرها را به ايران برگردانيم و همين طور از بازيکنان خارجي کنار آنها استفاده کنيم، به زودي ليگ ايران هم حرف هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. راستش بدون يک ليگ سطح بالا، داشتن تيم ملي خوب بيشتر به يک رويا شبيه است.




شما در رقابت هاي اروپا سال 2016 به عنوان آقاي گلي رسيديد. برخورد مردم و رسانه هاي روماني با سجاد استکي چطور بود؟

- خوشبختانه آقاي گلي من بازتاب خوبي در رسانه هاي اينجا داشت. البته در برخي رسانه هاي ايراني هم منعکس شد. فکر مي کنم در نه مسابقه ديناموبخارست در اروپا 68 گل زدم که آمار خيلي خوبي بود و واکنش رسانه هاي اروپا را برانگيخت. سايت ليگ قهرمانان اروپاي هندبال همين چند روز پيش من را به عنوان بهترين بغل چپ زن اين فصل اروپا هم انتخاب کرده است.

حتما بعد از اين درخشش، پيشنهادهاي خوبي هم از راه رسيده؟

- بله، مسلما بازي در تيم هاي بزرگ اروپا روياي هر بازيکني است و تا الان هم چندتا پيشنهاد خوب اروپايي دارم. هنوز براي فصل بعد پيشنهاد قطعي ندارم اما حتما اگر چنين پيشنهادي داشته باشم، از آن استقبال خواهم کرد. شايد باورتان نشود، واقعا دوست دارم ليگ ايران جاني تازه بگيرد تا بتوانم در ايران بازي کنم.

از نظر سبک زندگي و تغذيه مشکلي در شهر بخارست نداريد؟

- نه، خدا را شکر توي اروپا هر جايي برويد، ايراني پيدا مي کنيد و از اين بابت مشکلي نيست. در بخارست هم چندين رستوران ايراني وجود دارد. البته با غذاهاي رومانيايي هم مشکلي ندارم، طعم خوبي دارند.

برخورد مردم و هواداران روماني با لژيونرهاي ايراني شان چطور است؟

- خوشبختانه اينجا تماشاگران خيلي خوبي دارد. به ما هم لطف زيادي دارند و تا به حال کوچک ترين بي احترامي به ما نکرده اند. حتي بعد از باخت هم تشويق مي شويم. البته رومانيايي ها اطلاعات کمي از ايران دارند. رشته هندبال در قاره اروپا بسيار پرطرفدار است و بازي هاي ما حتي از رشته هايي مثل بسکتبال و واليبال هم ميانگين تماشاگر بيشتري دارد.

هواداران اروپايي معمولا روي ستاره هاي شان لقب مي گذارند؛ بهترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا نام ديگري در روماني دارد؟

- بله (مي خندد). کلاشنيکف صدايم مي کنند.

دربي معروف بخارست بين استوا و دينامو در فوتبال که مثل جنگ مي ماند؛ اين جنگ به تيم هاي هندبال هم رسيده و آنجا هم کري خواني بين اولتراها مرسوم است؟

- در بخارست دو تيم معروف دينامو و استوا دقيقا مثل استقلال و پرسپوليس رقيب هم هستند و مثل سرخابي ها در هر رشته اي که روبروي هم قرار بگيرند، هواداران به نتايج آن حساس مي شوند اما سالن هاي هندبال معمولا خيلي دچار التهاب نمي شود و اصولا قشر هواداران هندبال آدم هاي آرامي هستند.




در روماني به غير از شما لژيونر آسيايي وجود دارد؟

- نه. در روماني فقط ما سه نفر از آسيا هستيم اما از اروپا خبر ندارم. اما هندباليست هاي ايران در کشورهايي مثل ترکيه، بلاروس، آلمان، سوئيس و روماني درگير مسابقات هستند؛ تيم ملي هندبال ايران کاملا جذب باشگاه هاي اروپايي شده است.

مردم روماني چه شباهتي به مردم ايران دارند؟

- زياد شباهتي به هم ندارند، شايد فقط در رانندگي خيلي شبيه هم باشيم. مردم روماني هم مثل خودمان چندان وقعي به قوانين رانندگي نمي گذارند.

فضاي کمونيستي در اين کشور هنوز احساس مي شود؟

- نه. شرايط اين کشور نسبت به سال هاي گذشته خيلي بهتر شده و مانند دوران کمونيستي، ديگر فقر به طور محسوس وجود ندارد؛ هر چند تمام شهرهاي دنيا درگير حاشيه نشيني هستند و بالاخره درصدي فقير هم در بخارست زندگي مي کنند.

با چه زباني با هم تيمي ها يا هواداران باشگاه صحبت مي کنيد؟

- فقط انگليسي. خوشبختانه برخلاف کشورهايي مثل آلمان و بلاروس، مردم روماني بيشترشان به انگليسي مسلط هستند.

ديناموبخارست غير از هندبال و فوتبال چه تيم هاي ديگري دارد؟ چند بار قهرمان هندبال کشور روماني شده؟

- راگبي، بسکتبال، واليبال و واترپلو رشته هاي ورزشي هستند که دينامو در مسابقات دارد. در هندبال هم که قطبي شده ايم و در هر دو سال اخير قهرمان ليگ هندبال بوده ايم.




گفتگو با الله کرم استکي، برادر بزرگ تر خانواده استکي

حاضرم از فقر بميرم اما به ايران پشت نکنم

دل پري از اوضاع هندبال ايران دارد. به عنوان کاپيتان بهترين نسل هندبال تاريخ ايران مي گويد بيشتر ستاره هاي اين رشته ناچار به کوچ شده اند و هيچ کدام شان لژيونر بودن را به حضور در ايران ترجيح نمي دهند.

بهترين مربي هندبالي که با او کار کرديد؟

- بهترين مربي ام که خيلي به هندبالم کمک کرد، مربي تيم هندبال مون پليه بود که از مربيان بزرگان هندبال دنياست.

بزرگ ترين سد ايران براي رسيدن به المپيک چيست؟

- در سال هاي اخير هندبال اصلا شرايط خوبي نداشت. براي همين هم بازيکنان ايراني کشورشان را ول کردند و به اروپا کوچ کردند. برخلاف بيشتر لژيونرها که از پيشنهادهاي خارجي استقبال مي کنند، ما به اجبار راهي اروپا شديم. داشتن سرمربي خوب براي شروع کار اولين قدم است.

بهترين تيم باشگاهي ايران از نظر شما کدام است؟

- بهترين تيم باشگاهي از نظر من ثامن الحجج سبزوار بود اما سپاهان هم به خاطر حمايت مالي خوب از ورزش هندبال و همين طور ثبات و نظم حرفه اي يکي از بهترين هاي ايران است. هر چند در سال هاي گذشته اين باشگاه ها هم چندان علاقه اي به باشگاهداري حرفه اي نشان نمي دهند.




در بازي هاي آسيايي دوحه سوم شديم؛ در گوانگژو دوم؛ و در اينچئون چهارم. دليل اين همه فراز و نشيب هندبال ايران چيست؟

- متاسفانه مديران سابق به جاي تفکر حرفه اي، دوست داشتند تصميم هاي سليقه اي و شخصي بگيرند. هندبال سازماندهي و ارگانيزم ندارد و هميشه منافع شخصي به منافع ملي ترجيح دارد. البته بهتر است زياد به اين موضوعات پرداخته نشود.

وضعيت تيم هاي پايه ما اميدوار کننده است؟

- خوشبختانه در رده نوجوانان بازيکنان خوب و مستعد زيادي داريم که مي توانند در آينده به ستاره هاي بزرگ هندبال دنيا تبديل شوند. البته اين بچه ها نياز به حمايت و سرمايه گذاري دارند تا رشد کنند.

سرمربي تيم ملي هندبال ايران هنوز آقاي طاهري هستند. به نظر الله کرم باتجربه، مربي خارجي نياز نداريم؟

- به نظرم ما نه تنها در رده بزرگسالان بلکه در رده هاي پايه هم به مربيان خارجي نياز داريم.

مديريت آقاي رحيمي را در پيشرفت هندبال چقدر موثر مي دانيد؟

- تمام افتخارات هندبال ايران چه از لحاظ مدال و چه از لحاظ لژيونر بودن بچه ها، به خاطر مديريت دوره قبلي رياست آقاي رحيمي است چون با سرمايه گذاري خوب روي پايه ها، ستاره هاي خوبي را به هندبال دنيا معرفي کرد.

چرا بيشتر مربيان ما از اروپاي شرقي هستند؟

- بيشتر يک اتفاق بوده و فلسفه اي پشتش نيست. الان در هندبال دنيا کشورهايي مثل فرانسه، آلمان، دانمارک و اسپانيا داراي اعتبار بالايي هستند و مربيان بزرگي هم توي اين کشورها وجود دارند. هندبال ايران براي رشد به اين مربيان نياز دارد.

هيچ وقت پيشنهادي هم براي تغيير تابعيت داشتيد؟

- بله، پيشنهادهايي بوده ولي آن قدر ايران برايم عزيز است که حتي دوست ندارم درباره اش حرف بزنم و اين مسائل برايم آزار دهنده است. من و برادرم سجاد ترجيح مي دهيم از فقر در کشور خودمان بميريم ولي هيچ وقت به کشورمان پشت نکنيم. افتخار مي کنم که ايراني هستم و پاسپورت ايراني دارم.




تا پايان دوران حرفه اي ورزشي تان در اروپا باقي خواهيد ماند؟

- من تا جايي که توانايي بدني ام اجازه بدهد، هندبال را ادامه مي دهم. دوست دارم در اروپا باقي بمانم اما اگر از ايران پيشنهاد خوبي داشته باشم، شک نکنيد بر مي گردم.

واليبال و بسکتبال ما در سال هاي اخير رشد خوبي داشتند، چرا رشته جذاب هندبال مهجورتر باقي مانده است؟

- متاسفانه هندبال ورزش مظلومي است و هيچ وقت از اين رشته آن طور که بايد حمايت نشد. رسانه ها هيچ وقت اهميتي به قهرمانان اين رشته نمي دهند. به عنوان مثال افتخاراتي که سجاد استکي در ليگ قهرمانان اروپا کسب کرد، شايد تا مدت ها هيچ ورزشکاري در رشته هاي توپي ايران نتواند تکرار کند ولي آن طور که بايد به او پرداخته نشد. هر قدر هندبال در ايران مظلوم است، در اروپا مورد توجه قرار دارد.

به نظر شما بودجه وزارت ورزش براي هندبال کافي است؟ چرا اسپانسرها توجهي به اين رشته ندارند؟

- بودجه فعلي وزارت ورزش هم به نظرم کافي نيست و ما براي استخدام مربيان خارجي خوب و همچنين سرمايه گذاري روي پايه ها به پول بيشتري نياز داريم. هندبال ايران الان جزء سه تيم برتر آسياست و خيلي راحت مي تواند قهرمان شود.

بزرگ ترين آرزوي هندبالي الله کرم استکي؟

- فقط صعود به المپيک 2020 توکيو. ما در انتخابي المپيک ريو در قطر به فينال رفتيم و حتي به يک قدمي المپيک رسيديم. به نظرم با يک سرمربي خوب صعود به المپيک ناممکن نيست.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز جمعه از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌ها قانونی و اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

گل‌های تیم ملی فوتسال ایران در این بازی را عادل‌اف (گل به خودی)، زیانوف (گل به خودی) و بهروز عظیمی به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

شروع ضعیف شاگردان شمسایی

با آغاز این دیدار تیم ملی فوتسال ایران تیم برتر میدان بود و ازبکستان هم نشان داد روی ضد حملات می‌تواند تیم بسیار خطرناکی باشد و در دومین دقیقه بازی از روی یک ضد حمله صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه بازیکن این تیم راهی در چهارچوب پیدا نکرد.

اما در دقیقه ۵ این بازیکنان تیم ملی ایران بودند که از روی یک حرکت از سمت چپ در موقعیت خوبی قرار گرفتند و پاس در عرض سالار آقاپور با دفع اشتباه مدافع ازبکستانی وارد دروازه شد تا نخستین گل ایران از روی گل به خودی به ثمر برسد.

برتری بازیکنان ایران ۲ دقیقه بیشتر طول نکشید و از روی خطایی که از فاصله ۱۵ متری نصیب ازبکستان شد بازیکن این تیم توانست با یک شوت روی زمین بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه بازی متعادل‌تر دنبال شد و سرعت بالای انتقال توپ ازبک ها از دفاع به حمله موجب شد بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری بازی کنند و بی گدار به آب نزنند.

یکی از بازیکنان درخشان تیم ملی ایران در نیمه اول این بازی باقر محمدی بود که در چند صحنه با واکنش‌های دیدنی خود مانع از گلزنی بازیکنان حریف شد.

اما در حالی که ۲ دقیقه به پایان نیمه اول بازی زمان باقی مانده بود باز هم ازبکستانی‌ها موفق شدند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. در سوی دیگر میدان هم دروازه بان ازبکستان با واکنش‌های به موقع خود مانع از فرو ریختن دروازه شد تا نیمه اول با شکست ۲ بر یک ایران به پایان برسد.

تساوی در نیمه دوم

شاگردان وحید شمسایی با آغاز نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند و سعی داشتند بازی را به تساوی بکشانند و در دقیقه ۲۴ مسلم اولادقباد قصد داشت از روی یک ضربه اوت توپ را به بازیکن خودی ارسال کند که در بین راه با برخورد به بازیکن ازبکستان مسیر توپ تغییر کرد و وارد دروازه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

اما در دقیقه ۲۷ عادل‌اف بازیکن تیم ازبکستان که یک بار با گل به خودی دروازه تیمش را باز کرده بود با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا با ۴ نفره شدن حریف، فرصت مناسبی برای ملی پوشان کشورمان به دست بیاید و بتوانند گلزنی کنند.

به دنبال این اخراج، بازیکنان تیم ملی ایران حملات خود را تشدید کردند و در دقیقه ۲۹ مهدی کریمی با یک شوت قدرتمند تیر دروازه ازبکستان را به لرزه درآورد.

اما سرانجام در دقیقه ۳۰ بهروز کریمی موفق شد از روی پاس تماشایی سالار آقاپور گل سوم ایران را به ثمر برساند.

سعید احمدعباسی فرصت بسیار مناسبی داشت که در دقیقه ۳۳ یک بار دیگر دروازه ازبکستان را باز کند ضربه او با واکنش دروازه بان حریف مهار شد.

به دنبال فرصت سوزی‌های بازیکنان تیم ملی ایران در خط حمله و به دنبال آن سازماندهی نامناسب در خط دفاع، «زیانوف» در دقیق ۳۵ گل تساوی را برای ازبکستان به ثمر رساند.

در ادامه هم تغییری در نتیجه بازی ایجاد نشد تا این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و کار به دو وقت ۵ دقیقه‌ای کشیده شود.

وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی

در وقت‌های اضافه اول از آنجا که ازبکستانی‌ها ۵ خطا مرتکب شده بودند خطای این تیم منجر به یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم برای ایران شد اما سعید احمدعباسی نتوانست این فرصت را به گل تبدیل کند.

در وقت اضافه دوم هم در حالی که تنها ۶ ثانیه به پایان بازی زمان باقی مانده بود شوت احمدعباسی به تیر دروازه ازبکستان برخورد کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر باشد.

در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید تا شاگردان وحید شمسایی راهی دیدار نهایی شوند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که از ساعت ۱۴:۳۰ بین تیم‌های تایلند و تاجیکستان برگزار شده بود تایلند موفق شد با برتری در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی شود. به این ترتیب تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند ۹ اردیبهشت دیدار نهایی را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 6089296

دیگر خبرها

  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا