Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وبسايت روزياتو - حسين علي پناهي: همه ي ما قصه هاي زيادي را در مورد گروه هاي تبهکاري و مافيايي مخوف شنيده ايم اما بسياري بر اين باورند که اين گروه ها تنها به سريال «خانواده سوپرانو» و فيلم هاي «پدرخوانده» باز مي گردد و گروه هاي مافيايي و تبهکاري بزرگ و منسجم، دستکم ديگر، وجود خارجي ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه با افزايش قدرت دولت هاي مرکزي و کاهش نفوذ اين گروه ها به شدت از تعداد سازمان هاي تبهکاري کاسته شده است اما هنوز نيز در گوشه و کنار جهان برخي از آن ها با قدرت تمام به فعاليت هاي خود ادامه مي دهند. در ادامه ي اين مطلب قصد داريم شما را با ترسناک ترين و بي رحم ترين گروه هاي تبهکاري و مافيايي در سراسر دنيا آشنا کنيم که از آن ها اطلاعي نداشته و حضور آن ها را در کشورهاي پيشرفته باور نمي کرديد.

جالب اين که درآمدي که اين گروه هاي تبهکاري کسب مي کنند در برخي موارد با سود شرکت هاي تجاري بزرگ برابري مي کند. با اين وجود بسياري از اين سنديکاهاي تبهکاري نيز درآمدهاي کمتري دارند. اما در ميان همه ي اين گروه هاي تبهکاري يک اشتراک وجود دارد و آن بي رحمي و قساوت است.

10- دار و دسته هاي اعداد




زندان پولسمور در کيپ تاون آفريقاي جنوبي به دو دليل مشهور شده است. يکي اين که نلسون ماندلا، رهبر فقيد ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي 6 سال از دوران حبس طولاني خود را در اين زندان گذراند و ديگر اينکه اين زندان در واقع توسط سه گروه خشن مختلف به نام هاي 26 ها، 27 ها و 29 ها اداره مي شود که در کل به آن ها «دار و دسته هاي اعداد» (Numbers Gangs) گفته مي شود. اين گروه ها روش موثري براي عضوگيري دارند بدين ترتيب که بايد بين عضويت در يکي از اين گروه ها از يک طرف و مورد تجاوز قرار گرفتن و حتي کشته شدن بايد يکي را انتخاب کنند. هر يک از اين گروه ها در اين زندان پرجمعيت يک نقش خاص دارد. گروه 26 ها افرادي هستند که در زمينه ي سرقت مهارت دارند.




27ها مسئول نگهبان ها هستند به اين معني که نگهبان ها به هيچ عنوان نمي توانند وارد محوطه ي داخلي زندان شوند و در عوض همه چيز در داخل محوطه زندان توسط اين گروه ها کنترل و مديريت مي شود. براي وارد شدن به گروه 27ها ابتدا بايد يک نگهبان را ناکار کرده باشيد. گروه سوم که همان 28ها باشند روش عضوگيري بسيار ساده و بازي دارند. وقتي که مردي به اين گروه مي پيوندد دو نقش را مي تواند به عهده بگيرد، يا مي تواند عضو گروه طلايي باشد که معمولاً جنگجو و مبارز هستند يا عضو دسته ي نقره اي باشد که توسط گروه طلايي مورد سوء استفاده جنسي قرار خواهند گرفت. سردسته ي گروه 28ها جان مونگرل نام دارد که هر کسي وارد گروه نقره اي شود اول از همه نيازهاي جنسي او را برآورده خواهد کرد. وي در سن 14 سالگي به زندان پولسمور آمده است.




خوشبختانه اين گروه ها در خارج از زندان هيچ قدرتي ندارند اما کساني که در شهر کيپ تاون زندگي کرده و مرتکب خلاف مي شوند خوب مي دانند که بايد تمام تلاش خود را به کار بگيرند که دستگير نشوند.


9- سان يي اون




گروه موسوم به «سه گانه ها» (The triads) که يک گروه مافيايي چيني است در قرن هفدهم ميلادي تاسيس شده است. اين گروه در ابتدا براي براندازي امپراطوري ژينگ و به امپراطوري رساندن دوباره سلسله ي مينگ تشکيل شد. آن ها در نهايت نتوانستند به هدف خود دست يابند اما روابط نزديک بين اعضاي آن برقرار مانده و تا امروز نيز بين اعضاي جديد گروه باقي مانده است.در قرن 20 ميلادي، اين گروه در بخش هاي کوچکتر جامعه نيز نفوذ پيدا کرد. وقتي که حزب کمونيست چين در سال 1949 به قدرت رسيد بسياري از شاخه هاي اين گروه به هنگ کنگ رفتند برخي نيز به کشورهاي ديگري مانند ماکائو، تايوان و حتي برخي نيز به کانادا، ايالات متحده، بريتانيا و استراليا نقل مکان کردند.




امروزه ادعا مي شود که بيش از 57 گروه سه گانه وجود دارد و بزرگ ترين اين گروه ها نيز «سان يي اون» (Sun Yee On) نام دارد که در سال 1919 شکل گرفته و در هنگ کنگ فعاليت دارد. مشخص نيست که اين گروه دقيقاً چندين عضو دارد اما برآورد شده که در سراسر جهان بيش از 60٫000 نفر عضو اين گروه باشند. هر فرد براي وارد شدن به اين گروه بايد 36 سوگند ياد کند، از جمله ” اگر بعد از ارتکاب جرم دستگير شدم بايد مجازاتم را پذيرفته و سعي نکنم گناهانم را گردن برادران قسم خورده ام بيندازم. اگر اين کار را بکنم توسط 5 صاعقه کشته خواهم شد” يا ” من هيچ وقت پول يا متعلقات ديگر برادران قسم خورده ام را نخواهم دزديد، اگر اين سوگند را بشکنم با هزاران شمشير کشته خواهم شد”.




سان يي اون نيز مانند گروه هاي تبهکاري ديگر درآمد کسب مي کند؛ از طريق مديريت فاحشه خانه ها، کلاهبرداري، اخاذي از تجارت هاي قانوني، قاچاق انسان و خريد و فروش مواد مخدر. به نظر مي رسد که اين گروه با کارتل سينالوا در مکزيک معاملاتي داشته و اکنون براي ساخت متامفتامين به مواد خام ارسالي از طرف کارتل دسترسي دارند. به دليل قوانين سخت هنگ کنگ در مورد همراه داشتن و استفاده از اسلحه، گروه سان يي اون حملات خود را بيشتر با استفاده از چاقو انجام مي دهد. اتفاقي که معمولاً رخ مي دهد اين است که گروهي از افراد اين گروه چاقو به دست، معمولا ساطور، که به آن ها «خرد کننده» گفته مي شود قرباني خود را محاصره کرده و ضرباتي را به بدن آن ها وارد مي کنند. تمامي اين حملات به مرگ قرباني منجر نمي شود اما ممکن است قرباني دست يا پاي خود را از دست بدهد.


8- کمپاني دي




کمپاني دي (D-Company) توسط داوود ابراهيم در بمبئي و در سال 1976 تاسيس شد. پدر وي که در منطقه ي عمدتاً مسلمان نشين شهر بمبئي زندگي مي کرد پاسبان محلي بود اما ابراهيم و برادرش در سنين نوجواني وارد دنياي خلافکاران شده و در نهايت همراه با دوستانشان يک گروه تبهکاري را تشکيل دادند. در اواسط دهه ي 1980، اين گروه توانست بر ديگر گروه رقيب خود به نام «خاندان لالا» (Lala clan) که بر دنياي زيرزميني و خلافکاري شهر بمبئي احاطه داشت غلبه کند و کمپاني دي پس از يک درگيري خونين اما کوتاه برتري خود را به رقيب ديکته نمود. اگر چه ابراهيم به جرم قتل تحت تعقيب بود اما دولت ناگزير او را مجبور به ترک کشور کرد.




در نتيجه ابراهيم به دوبي رفت و در دو دهه ي آينده وي کمپاني دي را توسعه داد و در تبعيد و بدون اين که وارد هند شود آن را به يکي از بزرگترين سنديکاهاي خلافکاري تبديل کند. وي مغز متفکر بمب گذاري هاي بزرگ بمبئي در سال 1993 بود که در آن 12 ماشين بمب گذاري شده به صورت همزمان در 12 مارس منفجر شدند. اين انفجارها 257 کشته و 713 زخمي برجاي گذاشت. هدف او از اين کار انتقام خون کساني بود که در راهپيمايي هاي ماه هاي قبل در منطقه ي مسلمان نشين شهر بمبئي توسط نيروهاي پليس کشته شده بودند. در سال 2003 و هنگامي که يکي از دستياران ابراهيم در يک باشگاه مشهور به قتل رسيد، از ابراهيم خواسته شد که دوبي را ترک کند. به نظر مي رسد که وي به کراچي در پاکستان نقل مکان کرده است.




با وجود اينکه دولت پاکستان اين موضوع را رد کرده اما بسياري از افراد محلش شهر کراچي خانه ي او را نيز به شما نشان خواهند داد. کمپاني دي در زمينه ي کلاهبرداري در عرصه ي خريد و فروش املاک و اخاذي در بمبئي و امارات متحده عربي فعاليت گسترده اي داشت. از ديگر فعاليت هاي غيرقانوني سودآور اين گروه مي توان به جعل اسکناس، خريد و فروش اسلحه و مواد مخدر اشاره کرد.


7- ياماگوچي گومي




سنديکاي تبهکاري سازمان يافته ژاپن، ياکوزا، از 21 بوريوکودان (boryokudan) به معناي «گروه خشونت» تشکيل شده است که بزرگ ترين آن ها ياماگوچي گومي بوده که تحت رهبري کنيچي شينودا قرار دارد که به عنوان ششمين کوميچو (رييس يا پدرخوانده) گروه شناخته مي شود. اين گروه در سال 1915 توسط هاروکيچي ياماگوچي در کوبه ژاپن تاسيس شد. گروه ياماگوچي گومي در تمامي فعاليت هاي غيرقانوني در حوزه ي مديريت فاحشه خانه ها، خريد و فروش مواد مخدر و اسلحه، اخاذي، کلاهبرداري و حق السکوت گرفتن حضور دارد. حتي مديريت کشتي سومو نيز در اين کشور در دست اين گروه قرار دارد. البته اين گروه نيز کاملاً بي رقيب نبوده و در طول اين سال ها بارها با گروه هاي ديگر درگير شده اند.




در يک درگيري طولاني بين سال هاي 1985 و 1989 مقدار خشونت چنان بالا بود که روزنامه هاي محلي بخشي از روزنامه ي خود را به تعداد کشته ها و زخمي هاي هر گروه در هر روز اختصاص داده بودند. علي رغم تمامي فعاليت هاي غيرقانوني براي دهه هاي متوالي، ياماگوچي گومي و ديگر خانواده هاي ياکوزا همچان در ژاپن آزادانه فعاليت کرده و به راحتي عضوگيري مي کنند. در دهه ي 1990 و 2000 بيش از 80٫000 نفر در عضويت گروه هاي ياکوزا بوده که در حدود نصف آن ها در گروه ياماگوچي گومي عضويت داشتند که آن ها را به بزرگ ترين دار و دسته خلافکار خياباني در سراسر جهان تبديل مي کرد. با اين وجود از سال 2011 به دليل وضع قوانيني براي کاهش درآمدهاي ياکوزا، تعداد افراد اين گروه ها به شدت کاهش يافت.



سپس در سال 2015، 3٫000 نفر از اعضاي گروه ياماگوچي گومي به يک گروه جديد پيوستند. به نظر مي رسيد که مانند سال هاي دهه ي 80 جنگ سختي در خواهد گرفت اما عليرغم بروز برخي خشونت ها هنوز بايد منتظر جنگ تمام عيار اين گروه هاي رقيب باشيم. در حال حاضر حدود 11٫500 نفر در گروه ياماگوچي گومي عضويت دارند اما به گفته ي جيک آدلشتين که در زمينه ي فعاليت هاي ياکوزا تخصص دارد در سال 2021 و با باز شدن کازينوها در اين کشور بر تعداد اين اعضا اضافه خواهد شد. به باور وي گروه هاي ياکوزا از طريق اين کازينوها و اخاذي کردن از افرادي که مبالغ زيادي را در قمارخانه ها مي بازند درآمد سرشاري به دست خواهند آورد.


6- مافياي آلباني




گروه هاي تبهکاري آلبانيايي به دليل زبان منحصر به فردي که دارند ناشناخته مانده و مامورين بين المللي بررسي فعاليت هاي غيرقانوني اين گروه ها کار سختي براي نفوذ به اجتماعات آن ها دارند. بر اساس اطلاعات بدست آمده اين گروه ها در سال هاي 1950 هنگامي که تعداد زيادي از آلبانيايي ها به ترکيه مهاجرت کردند تشکيل شده و در قاچاق هروئين از ترکيه به آلباني کسب درآمد مي کردند. در دهه ي 1980، در حالي که کمونيسم در حال از بين رفتن در آلباني بود، برخي از اين افراد آلباني را ترک کرده و به کشورهاي ديگر رفتند و برخي نيز به ايالات متحده آمده و در نيويورک سکونت گزيدند.




برخي از اين افراد در خانواده ي تبهکاري گمبينو به عنوان نيروهاي تهاجمي استخدام شدند. خيلي زود آلبانيايي ها گروه خود به نام «سازمان روداج» (Rudaj Organization) را تشکيل داده و براي بدست آوردن قلمرو با خانواده ي گمبينو و لوچس درگير شدند. در سال 1989 در آلباني نظام کمونيستي به پايان رسيد و در آشوب هاي پس از آن، گروه هاي تبهکاري به شدت توسعه يافته و قدرت فراواني را بدست آوردند. علاوه بر اين، از آن جايي که مهاجران آلبانيايي بسياري به کشورهاي ديگر جهان مهاجرت کرده بودند اين گروه هاي تبهکاري ارتباطات بين الملل زيادي نيز داشتند. به نظر مي رسد که امروزه حدود 15 گروه تبهکاري مختلف در آلباني فعاليت دارند که منبع اصلي درآمدهاي آن ها خريد و فروش هروئين و قاچاق انسان است. جالب اين که اين گروه ها علاوه بر فعاليت هاي غيرقانوني و خلافکارانه در زمينه ي سياسي نيز به شدت فعال هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر نام تیم استقلال به استقلال خلیج فارس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس