Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جلیل جباری گفت : حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی آذربایجان غربی از اصلی ترین وظایف اداره کل میرلاث فرهنگی آذربایجان غربی است .


مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد : در سال 94 مطالعات آسیب شناسی پل تاریخی قلعه جوق ( پل باراندوز) ارومیه شروع شده و اقدامات اولیه برای بستر سازی صفه زیرین پل که بخاطر سیل و فرسایش سالیان اخیر از بین رفته بود انجام گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همان سال 250 متر مکعب بستر رودخانه در محل پی پل بستر سازی شده و برای اینکار 150 میلیون ریال هزینه شد.


جباری گفت: فاز دوم از مرمت این پل مربوط به احداث پایه های سنگی است که با اعتباری بالغ بر یک هزارو300 میلیون ریال در ابعاد 100 متر مکعب درمراحل پایانی است .


مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اضافه کرد : در فاز سوم مرمت آجر کاری و عملیات اصلی آغاز می شود که برای اتمام این مرحله نیز با بهره مندی از اعتبارات ملی و ستاد بحران استان مبلغ یک هزارو 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده تا بطور کامل مرمت این پل به اتمام برسد .


گفتنی است پل تاریخی قلعه جوق یا پل باراندوز ارومیه مربوط به دوره صفویه بوده و در تاریخ 25/ 12/ 79 بشماره 3476 در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است .

انتهای پیام/م

بیش از یک هزار میلیون ریال اعتبار برای احیاء پل تاریخی قلعه جوق ارومیه اختصاص یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    امید زینالی  بااشاره به برخی  برخورد های هیجانی بیان کرد: طبق روال عادی در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه فعالیت نانوایی‌ها انجام می‌پذیرد و هیچ واحدی در استان و شهرستان تعطیل نخواهد بود.

زینالی یادآور شد: حدود ۴۲۰۰ واحد نانوایی و فعال در استان آذربایجان غربی و بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد نانوایی در شهرستان ارومیه فعال هستند و هیچ‌گونه مشکلی در تأمین آرد و نان استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مناطق شهر با توجه‌ به تجمع جمعیتی نانوایی‌ها به‌صورت سه شیفت، دو شیفت بوده و سهمیه آرد هر نانوایی به طور معمول هفت کیسه آرد به طور روزانه است که نانوایان موظف به طبخ نان روزانه هستند.

زینالی یادآور شد: مردم اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی در تأمین آرد و نان وجود نداشته و برای مصرف روزانه خود اقدام به تأمین مقدار نان خود کنند.

وی تأکید کرد: اکیپ‌های نظارتی برای مدیریت مناسب در نانوایی و احتمال وجود صف‌ها در سطح شهرستان ارومیه تعبیه خواهد شد تا از بروز مشکل و تجمع جلوگیری شود.

زینالی تصریح کرد: فروش آرد در نانوایی‌ها تخلف بوده و با فرد خاطی برخورد جدی و قانونی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در زمینه میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در جایگاه ششم کشور قرار دارد تصریح کرد: درجه کیفیت گندم تولیدی در استان در حد متوسط کشوری است.

 

 

دیگر خبرها

  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • فردا قطعی برق در مناطقی ار ارومیه
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • اخذ حدودهفت هزارمیلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • مرمت ۵۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی ساماندهی و مرمت شد