Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@03:31:00 GMT

چطور بدن کم آبی را نشان می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۷۴۲۲

چطور بدن کم آبی را نشان می‌دهد؟

به گزارش پارس نیوز،

حتی اگر نشانه‌های کم آبی را در بدن ندارید، باز خود را مجاب به نوشیدن کافی آب در طول روز کنید. علاوه بر این مصرف زیاد میوه‌های آبدار رسیده و سبزیجات باعث افزایش میزان آب بدن و همچنین افزایش جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی می‌شود. علت عمده بد بو شدن تنفس، کاهش میزان بزاق و خشکی دهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشانه‌های کم آبی در بدن را جدی بگیرید و به محض مواجه شدن با ده اخطار، نوشیدن آب را در اولویت قرار دهید:

تنفس بد بو: یک علت عمده بد بو شدن تنفس، کاهش میزان بزاق و خشکی دهان است. بزاق عامل پاک کننده دهان از باکتری‌ها است و هنگامی که در نتیجه کم آبی بدن کاهش می‌یابد، باکتری‌های دهان افزایش یافته و تنفس شما بدبو می‌شود.

هوس‌های غذایی: کم آبی باعث می‌شود تا اعضای بدن نتوانند گلیکوژن و سایر اشکال انرژی را آزاد کنند. چون برای آزاد کردن آن نیازمند آب هستند. این باعث می‌شود تا بدن شما هوس خوردن مواد غذایی مخصوصا مواد شیرین را داشته باشد چرا که بدن نمی‌تواند گلیکوژن را تولید کند. قبل از اینکه سراغ چیز های شیرین بروید یک لیوان آب میل کنید. حتی می‌توانید میوه یا سبزی میل کنید.

درد و التهاب: غضروف‌ها در مفاصل با وجود آب است که نقش یک روان کننده را بازی می‌کنند. وقتی بدن کم آب می‌شود، غضروف‌ها آب کافی برای خیس بودن خود را ندارند و این باعث می‌شود تا حالت چروک خورده پیدا کنند. همین باعث می‌شود موقع حرکت مفاصل اصطکاک زیادی ایجاد شود که منجر به درد مفاصل خواهد شد. کاهش نوشیدن قهوه، نوشیدنی‌های غیر الکلی و چای‌های غیر گیاهی و افزایش نوشیدن آب، می‌تواند به مقدار زیادی درد مفاصل را کاهش دهد.

سردرد: کم آبی باعث می‌شود تا بافت مغزی آب خود را از دست بدهد. این باعث می‌شود تا مغز از طرف جمجمه تحت فشار قرار بگیرد و نتیجه ای جز سردرد و سبکی سر نخواهد داشت. از طرف دیگر جریان خون کاهش پیدا می‌کند که باعث می‌شود مقدار اکسیژنی که به مغز می‌رسد کم شده، رگ‌های خونی گشاد شوند و سردرد بروز کند. در هنگام بروز سردرد سعی کنید به جای مصرف چای و یا سایر نوشیدنی‌ها، آب بخورید.

ریتم غیر طبیعی قلب: از دست دادن آب بدن منجر به از دست رفتن املاح معدنی می‌شود که مسئول ریتم طبیعی قلب هستند. کمبود پتاسیم و منیزیم یکی از علل ریتم غیر طبیعی قلب است.

از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث سنگ کلیه شود

یبوست و عملکرد ضعیف گوارش: کمبود آب یکی از شایع‌ترین علائم یبوست مزمن است. کم آبی بدن باعث می‌شود روده بزرگ قادر به دفع مواد زاید نباشد. آب به تجزیه مواد غذایی کمک می‌کند و مواد مغذی بهتر جذب می‌شوند. ننوشیدن کافی آب منجر به عملکرد ضعیف گوارش خواهد شد.

پوست و لب‌های خشک: وقتی شما دچار کم آبی می‌شوید، بدن اولویت‌بندی می‌کند و آب را به مهم‌ترین جای ممکن مثلا مغز می‌فرستد. اولین قربانی کم آبی پوست است. کاهش انعطاف پذیری پوست در نتیجه کم آبی بدن، آن را در معرض چین و چرو‌ک‌های زودرس قرار می‌دهد.

کاهش عملکرد مغزی: عدم توانایی در تمرکز، مشکلات حافظه، خستگی مغز، سردرد، خشم، افسردگی و مشکلات خواب از دیگر علائم کم آبی بدن هستند. ۸۵ درصد از مغز را باید آب تشکیل دهد تا بتواند به درستی کار کند. آب به مغز انرژی الکتریکی مورد نیاز برای تمام توابع مغز از جمله فرایندهای تفکر و حافظه را می‌دهد. کم آبی خفیف منجر به کاهش توانایی مغزی در تمام سنین می‌شود.

ادرار تیره: ادرار تیره دارای غلظت بالای سموم و یک نشانه فوری است که به شما می‌گوید باید فورا آب بنوشید. از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.

خستگی: هنگامی که بدن شما به اندازه کافی آب نداشته باشد، حجم خون شما کم می‌شود، فشار خون‌تان افزایش می‌یابد و قلب‌تان نیاز به فعالیت بیشتر دارد و در نتیجه شما دچار خواب آلودگی بیشتری خواهید شد. آب رسانی به بدن از چیزی که فکرش را می‌کنید، خیلی مهم تر است. آب را نزدیک میز کار خود نگاه دارید. چرا که آسان تر خواهد بود تا به خود یادآوری کنید باید آب بنوشید.

در طول کار روزانه آب میل کنید. یک قانون کلی که به کار می‌آید این است که هر ۱۵ دقیقه، ۱۷۰ میلی لیتر آب مصرف کنید.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلر استقلال محبوب ماند

به گزارش ورزش سه"، آبی پوشان پایتخت در یکی از مهمترین بازی‌های خود در ماراتن قهرمانی در بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تک امتیازی ارزشمند ورزشگاه یادگار امام تبریز را ترک کردند.

یک امتیاز حیاتی برای شاگردان نکونام در شرایطی به دست آمد که محمدرضا خالدآبادی در نبود سید حسین حسینی به خوبی از دروازه استقلال محافظت کرده و با بسته نگه داشتن دروازه آبی پوشان نشان داد اصرارها به جذب او در ابتدای فصل بی دلیل نبوده است.

هرچند موقعیت ۱۰۰ درصد گلزنی روی دروازه استقلال به وجود نیامد اما سنگربان جوان استقلالی‌ها نشان داد که گلری قابل اعتماد برای آینده این باشگاه خواهد بود.

خالدآبادی که در طول فصل کوچک‌ترین حاشیه‌ای بابت نیمکت نشینی برای استقلال به وجود نیاورده بود با نمایش خوب خود تعریف و تمجید نکونام در نشست خبری پس از بازی را هم رقم زد تا برای هفته‌های باقی‌مانده لیگ انگیزه بیشتری برای شرکت در تمرینات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • گلر استقلال محبوب ماند
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا