Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@17:37:07 GMT

ترفندی برای کاهش هزینه پیامک در قبوض تلفن‌های همراه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۷۷۷۱

ترفندی برای کاهش هزینه پیامک در قبوض تلفن‌های همراه

مدتی پیش برخی مشترکان بدون اینکه پیامکی ارسال کنند با کسر شارژ و هزینه بالای پیامک در قبوض خود شاهد بودند.

ایتنا: استفاده از سرویس‌های iMassage یا Facetime محصولات شرکت اپل، به دلیل مسدود بودن دریافت پیامک از این شرکت می‌تواند موجب افزایش هزینه‌ قبوض یا کسر شارژ شود. تغییر اپل آی‌دی یا غیرفعال کردن این سرویس‌ها می‌تواند از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هزینه‌های اضافه بر مصرف معمول کاربران اپراتورهای همراه، از اتفاقاتی است که گاهی رخ می‌دهد و اغلب با پرس‌وجو درباره‌ این هزینه‌ها مشخص می‌شود که علت هزینه‌ نامتعارف قبوض مشترکان دائمی و یا کسر شارژ از مشترکان اعتباری، به دلیل ناآگاهی آنها از قابلیت‌های جدید تلفن همراهشان اتفاق افتاده است.

مدتی پیش برخی مشترکان شاهد بودند که هزینه‌ای در بخش پیامک خود دریافت می‌کردند، بدون اینکه پیامکی ارسال کنند و یا میزان ارسال پیامکشان در اندازه هزینه‌ ذکرشده باشد. بدین ترتیب مشترکان اعتباری تلفن‌همراه با کسر شارژ مواجه شده و مشترکان دائمی نیز هزینه بالای پیامک در قبوض خود را شاهد بودند.

با پیگیری‌های اپراتورها و شکایات مشترکان در آن زمان اعلام شد که قابلیت‌هایی مانند iMassage یا Facetime در گوشی‌های آیفون، علت این هزینه‌های اضافه و کاربران شاکی نیز همان کاربران محصولات اپل هستند. برای فعال کردن این قابلیت‌ها به تایید اپل نیاز است که با ارسال و دریافت پیامک به نزدیک‌ترین سرور اپل انجام می‌شود.

با فعال شدن این قابلیت‌ها، شماره‌ کاربر در دیتابیس‌های اپل ثبت می‌شود و این امکانات برای خط تلفن همراهش فعال می‌شود. اما فعال کردن این قابلیت‌ها با استفاده از هر سه اپراتور فعال در کشور ما غیرممکن است، زیرا در حالی که آیفون سعی می‌کند بارها این درخواست را ارسال کند تا جوابی دریافت کند، دریافت پیامک از نزدیک‌ترین سرور اپل مسدود شده است.



به همین دلیل با هر بار خاموش و روشن کردن گوشی یا ارسال درخواست فعال کردن این دو قابلیت، گوشی سوالی مبنی بر ارسال پیامکی که احتمالا هزینه‌ای در بر دارد، نمایش می‌دهد. این پیام تا زمانی که کاربر درخواستش را لغو کند، به صورت تکرار ارسال می‌شود. تعداد زیادی از کاربران نیز بی‌تفاوت با انتخاب گزینه‌ی Ok، تاییدیه‌ ارسال را می‌دهند که موجب ارسال پیامک و کسر هزینه از آنها می‌شود. هزینه‌های زیاد این پیام‌ها نیز به این دلیل بین‌المللی بودن آنهاست.

به دستور رگولاتوری برای اطلاع‌رسانی در این زمینه در جهت جلوگیری از هزینه اضافی، اپراتور اول باز هم اقدام به ارسال این هشدار کرده است که: «مشترک گرامی! نرم‌افزارهای facetime و i-message در گوشی‌های آیفون، هنگام فعال‌سازی به صورت خودکار و بدون اطلاع مشترک پیامک‌هایی را به مقاصد بین‌الملل ارسال می‌کنند که منجر به افزایش هزینه صورتحساب تلفن خواهد شد.»

البته امکان فعال کردن این قابلیت‌ها از طریق ایمیل وجود دارد که اتفاقا در ایران هم کاربرد دارد و می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد. با تغییر اپل آی‌دی یا غیرفعال کردن سرویس‌های iMassage و Facetime ، مشکل برطرف شده و بدین ترتیب از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری می‌شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، به اطلاع می رساند وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

پیش از این روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است؛ از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده