Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – در حالی که بانوان اردبیلی از وضعیت پارک بانوان فعلی این شهر به دلیل اشتباهات گسترده در ساخت آن رضایت ندارند، احداث پارک جدید بانوان در دستور کار شهرداری اردبیل است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: بیش از شش سال طول کشید تا پارک بانوان اردبیل در سال‌های پایانی دهه ۸۰ شکل بگیرد.

گویی رقابتی‌ بود با سایر استان‌های دارای پارک و به هر قیمتی شده پارک بانوان می‌بایست احداث می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا پارک بانوان برای شهروندان اردبیلی تازگی داشت. گروهی علاقه‌مند به استفاده از آن شدند و مدت‌زمان زیادی سپری نشد که بانوان مسیر پارک اختصاصی خود را یاد گرفتند.

اما این آغاز ماجرایی بود که به تدریج سوتدبیر مدیران برنامه ریز در احداث پارکی با عنوان پارک بانوان را عیان ساخت بطوریکه تنها پارک بانوان به مرور خالی از حضور بانوان شد. تجهیزات پارک که در روز افتتاحیه رنگ و رو و نشاط داشت، کاهش یافت و یک بقالی کوچک در داخل پارک سبز شد.

نه از دوچرخه‌ها خبری بود، نه از توپ‌های بازی و نه حتی آبخوری که بتوان از آن تشنگی را رفع کرد. تابلوهایی در پارک نصب شد که از بانوان درخواست می‌کرد حجاب اسلامی خود را رعایت کنند زیرا نگهبان مرد پارک هرازگاهی به پارک در طول روز مراجعه داشت و در مجموع پارک بانوان تنها در نام خود محدود به بانوان شد.

اشرافیت ساختمان‌ها و سوتدبیر در جانمایی

یکی از بانوان اردبیلی که مدتی به پارک مراجعه داشت، علت عدم مراجعه خود در سال‌های اخیر را وضعیت پارک عنوان کرد.

نسرین محمدی به خبرنگار مهر گفت: دورتادور پارک آپارتمان‌های بلندمرتبه احداث شده و به راحتی ساکنان می‌توانند پنجره خانه را باز کرده و به پارک نظر کنند.

وی افزود: پارک بانوان با این هدف احداث شده که بانوان در هنگام ورزش کردن راحتی داشته باشند اما محل آن به حدی نامناسب است که بیشتر شبیه پارک عمومی است که دور آن دیوار کشیده‌اند و هیچ تفاوتی با سایر فضاهای سبز ندارد.

محمدی معتقد است نه تنها پارک بانوان مختص بانوان نیست بلکه با احداث فرهنگسرا مرتباً برنامه‌هایی در آن اجرا شده و محل رفت‌وآمد مدعوین برنامه‌ها است.

تاکنون هیچ مسئولی در خصوص وضعیت پارک بانوان حاضر به پاسخگویی نبوده است. بر خلاف پارک بانوان شهرهای بزرگ که در آن بانوان با فراغ بال و راحتی ورزش می‌کنند، پارک بانوان اردبیل جز فضای سبز محصور در چهار عدد دیوار نیست.

اشرافیت ساختمان‌ها که امری حتمی بود موجب شده بانوان در داخل پارک به مراتب بیشتر از خارج آن مراقب پوشش و رفتارهای ورزشی خود باشند.

ورزشکاران علاقه‌ای به پارک بانوان ندارند

درعین‌حال پارک بانوان نه تنها ورزشکاران غیرحرفه‌ای بلکه گروه حرفه‌ای را نیز راضی نساخته است.

این پارک که در وضعیت فعلی حتی در ابتدایی‌ترین تجهیزات با کمبود مواجه است، از برخی پارک‌های سطح شهر نیز تجهیزات، وسعت و میدان عمل کمتری برای ورزشکاران ایجاد کرده است.

بطوریکه خبری از حضور ورزشکاران حرفه‌ای زن در این پارک نیست و بیشتر دورهمی های بعدازظهری سهم پارک بانوانی که سال‌ها هزینه و فرصت را برای احداث خود اختصاص داد، شده است.

امروز ما شاهد ورزش بانوان در سالن‌های ورزشی هستیم تا پارک بانوان و این پارک مورد استقبال نیستنه تنها ورزشکاران علاقه‌ای به پارک بانوان ندارند بلکه اجرای این طرح را در اردبیل شکسته خورده دانسته و معتقدند محصور کردن یک پارک در چند دیوار به اسم بانوان نمی‌تواند ورزش بانوان را توسعه دهد.

سمیه رستمی در این خصوص گفت: امروز ما شاهد ورزش بانوان در سالن‌های ورزشی هستیم تا پارک بانوان و این پارک مورد استقبال نیست.

وی معتقد است پارک بانوان امکانات لازم برای تمرین‌های حرفه‌ای ورزشی را ندارد و برای استفاده عموم نیز با محدودیت همراه است.

رستمی معتقد است برای توسعه ورزش بانوان می‌بایست امکاناتی در تمامی مناطق شهری، پارک‌ها و فضاهای سبز، سالن‌ها و استخرها تدارک دیده شود و نگاه مسئولان معطوف به احداث پارک نباشد.

تکرار پروژه‌ای که شکست‌خورده است

این اظهارات در حالی است که مطابق اعلام مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل هم اکنون احداث دومین پارک بانوان در بودجه سال جاری شهرداری اردبیل گنجانده شده است.

بهروز محبی به خبرنگار مهر گفت: احداث پارک بانوان در مرحله مکان‌یابی است و به نظر می‌رسد هر چند امسال اعتباری برای آن پیش‌بینی شده اما احداث از سال بعد آغاز شود.

وی افزود: به دلیل اینکه پارک بانوان فعلی از ساختمان‌های مجاور اشرافیت دارد، تلاش بر این است مکان مناسبی برای پارک بانوان پیش‌بینی شود.

محبی با ذکر مثالی به احداث پارک بانوان طالقان تهران بر بالای یک تپه اشاره کرد و گفت: در این پارک بانوان به راحتی ورزش می‌کنند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل به احداث پارک بانوان در زنجان و تبریز نیز اشاره کرد و گفت: در هر دو شهر هیچ ساختمانی در پیرامون پارک‌ها بر آن اشرافیت ندارد.

به دلیل اینکه پارک بانوان فعلی از ساختمان‌های مجاور اشرافیت دارد، تلاش بر این است مکان مناسبی برای پارک بانوان پیش‌بینی شوددرعین‌حال سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یکی از پروژه‌های فعلی این مجموعه را مکان‌یابی برای پارک بانوان اعلام کرد.

مهران اوچی به خبرنگار مهر گفت: سه منطقه به صورت علمی بررسی شده و در نهایت محدوده‌ای در خیابان عطایی نزدیک منطقه نمونه گردشگری شورابیل برای احداث پارک بانوان انتخاب شده است.

وی افزود: ضروری است شورای شهر و شهرداری در خصوص مکان انتخابی نظر مساعد خود را اعلام کند.

احداث مجدد پارک بانوان در بی‌علاقگی بانوان اردبیلی در وضعیتی حتی در سال جاری پادرهواست که پیش از این احداث پارک بانوان در جنب پارک لاله اردبیل در دستور کار بود.

در آن مقطع زمانی انعکاس وضعیت نامناسب مکان انتخابی به دلیل اشرافیت ساختمان‌ها موجب شد، شهرداری بررسی علمی مکان‌یابی پارک را به جهاد دانشگاهی واحد اردبیل بسپارد.

امروز بانوان معتقدند نیازمند نگاه عادلانه در توسعه فضاهای سبز در تمامی مناطق شهری هستند و صرف احداث پارک بانوان قادر به پاسخگویی به این مطالبه نیست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود