Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@03:11:24 GMT

سخنان مخالفان، موافقان و وزیر پیشنهادی اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۹۳۴۶

سخنان مخالفان، موافقان و وزیر پیشنهادی اطلاعات

نمایندگان مخالف و موافق معرفی سیدمحمود علوی برای وزارت اطلاعات دیدگاه های خود را بیان کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در نشست علنی امروز چهارشنبه 25 مرداد 96 که از ساعت 8 و 10 دقیقه به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور 241 نفر از نمایندگان آغاز به کار کرد، بررسی صلاحیت سید محمود علوی برای وزارت اطلاعات ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محورهای دیدگاه های مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات:
عزیز اکبریان (موافق وزیری پیشنهادی اطلاعات):وزارت اطلاعات در زمینه امنیت سرمایه گذاری، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معرفی متهمان مفاسد اقتصادی کارهای مفیدی انجام داده استقاضی پور (موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات): علوی با رفتار عاقلانه در چارچوب نظام و شورای عالی امنیت ملی، به فضای امنیتی کشور آرامش داده است.وزارت اطلاعات در مبارزه با ضدانقلاب عملیات‌های زیادی را انجام داده و عناصر تروریستی را شناسایی کرده است.
آقای علوی فردی ولایتمدار و تابع مقام معظم رهبری است و نیروهای تحت امر وی، نیروهایی هماهنگ هستند.علی مطهری (مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات): مخالفت من با وزیر پیشنهادی بیشتر به علت نقص ساختاری در حوزه وزارت اطلاعات است.
قوانين كشور درباره تمركز فعاليتهاي اطلاعاتي امنيتي اجرا نشده است. علاء الدین بروجردی (موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات): گرامی می دارم یاد و خاطره شهید حسن عشوری را که در مبارزه با گروهک های تروریستی به شهادت رسید. همچنین گرامی می دارم یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی را که ملت ایران را سرفراز نمود و زیباترین جلوه ایثارگری،مقاومت و شجاعت را به نمایش گذاشت.

شخصیت ویژه نقطه برجسته وزیر پیشنهادی اطلاعات

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید وزارت اطلاعات یکی از مهم ترین ارگان های تاثیرگذار در عرصه امنیت ملی کشورمان است. درباره شخص وزیرپیشنهادی ، حجت الاسلام علوی از ویژگی های لازم برای چنین مسئولیت مهمی برخوردارهستند.

وی در ادامه افزود: تدین ، ولایت مداری ، تعامل ، سعه صدر در کنار قاطعیت ، حساسیت ، سرعت و تصمیم گیری بهنگام در ایشان مشهود است . ما در چهار سال گذشته که به عنوان کمیسیون تخصصی با آقای علوی در ارتباط نزدیک بودیم، بارها در موارد ارجاعی امنیتی به کمیسیون، شاهد پیگیری موضوع با حساسیت ویژه توسط شخص وزیر اطلاعات بودیم.وزیر اطلاعات پس از رسیدگی به موضوعات ، نتیجه را به اینجانب و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اطلاع می دادند. این احساس مسئولیت در چنین جایگاهی بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بدنه وزارت اطلاعات از مجموعه ای از مدیران ارشد تا نیروهای اطلاعاتی که در جای جای ایران اسلامی یا حتی فراتر مرزهای کشورمان مسئولیت خطیر خود را ایفا می کنند، تشکیل شده. نیروهای وزارت اطلاعات افرادی ولایتمدار ، متدین و کارآ هستند.

وی تصریح کرد: به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نزدیک در شورای امنیت کشور با چندتن از معاونین وزیر اطلاعات حضور دارم و بارها اشراف و حساسیت این عزیزان را مشاهده کرده ام.

بروجردی گفت: با توجه به این که در برخی از نهادها همانند قوه قضائیه و وزارت اطلاعات ، افراد بر اساس اختیار قدرت پیدا می کنند، افراد باید به فرازهای قرآن توجه کنند که عالم محضر خداست. حال با توجه به برگزاری جلسات به صورت هفتگی درباره ارزش های اسلامی؛ قطعا توجهات ویژه به این موضوع در بدنه وزارت اطلاعات وجود دارد.

اشراف اطلاعاتی در همه امور داخلی و خارجی وزارت اطلاعات وجود دارد

وی در ارزیابی عملکرد و برنامه های وزارت اطلاعات، گفت: اشراف اطلاعاتی در همه امور داخلی و خارجی وزارت اطلاعات وجود دارد. کار ارزشمند نیروی سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای ایران اسلامی و در جهت حفظ امنیت کشورمان انجام می دهد فوق العاده خاص و ویژه است. نیروهای وزارت اطلاعات در بخشی از فعالیت های سپاه قدس حضور دارند و آنها مکمل یکدیگر هستند.

تشکیل جلسات شورای هماهنگی اطلاعات

این نماینده مجلس دهم ضمن اشاره به سخنان علی مطهری، گفت: شاید شما مطلع نباشید ولی من مطلع هستم که شورای هماهنگی اطلاعاتی وجود دارد . جلسات این شورا با حضور نمایندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای ذی ربط در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل می شود و هماهنگی لازم انجام می گیرد. وجود برخی اختلاف نظرها طبیعی بوده که این مسائل از طبیعت یک نظام آزاد و دموکراتیک جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: دنیا بداند اگر اقتدار به نمایش گذاشته می‌شود در پس پرده هماهنگی با محوریت جایگاه والای ولایت وجود دارد، مستحضر هستید که در تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان‌های اطلاعاتی مهم دنیا با محوریت امریکا، میزبانی ساواک و میهمانی سیا ، موصاد به دنبال کمک به ژاندارم منطقه آن روز دنیا بودند.

اقتدار وزارت اطلاعات در خاورمیانه و جهان

بروجردی گفت: امروز وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی یک تنه در مقابل همه نیروهای همه سازمان های اطلاعاتی قدرتمند دنیا می ایستند و موفق عمل می کنند. آنچه که در سوریه و عراق، لبنان و جای جای خاورمیانه اتفاق افتاد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف همه قدرت‌های بزرگ دنیاست که این ویژگی‌ مومنین است که از چنین پشتوانه عظیمی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: صیانت اطلاعاتی در ارگان‌های حساس نظام از طریق حراست‌ها انجام می‌شود ؛ این ماموریت مهمی است که وزارت اطلاعات با موفقیت انجام می دهد.

موفقیت های شگرف ضد جاسوسی وزارت اطلاعات

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ضمن بیان این که وزارت اطلاعات در جلوگیری از نفوذ دشمن اقدامات موثری تاکنون انجام داده است ، گفت: معاونت ضد جاسوسی مسئولیت مهمی برعهده دارد و اقدامات ارزشمندی داشته اما به حق سربازان گمنام نام گرفتند. بسیاری از مطالب را نمی‌توان گفت، اما همه بدانند صدها مورد علیه نظام را معاونت ضد جاسوسی رصد، کشف و خنثی می‌کند.

تشکیل ستاد ویژه مقابل با نفوذ در وزارت اطلاعات

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: وزارت اطلاعات ستاد ویژه را تحت عنوان مقابله با نفوذ را تشکیل داده است .حال از هزار نفری که در معرض جاسوسی دشمن قرار دارند، دشمن توانسته بود از طریق همین سفرها و سمینارها در برخی از ارگان‌های حساس افرادی را شناسایی و نفوذ کند که خوشبختانه وزارت اطلاعات توانست به موقع شناسایی کرده و بسیاری از این افراد مصون و واکسینه شدند و توطئه دشمن خنثی شد.

وی تصریح کرد: کشف و شناسایی اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه ، کار ارزشمند وزارت اطلاعات است که توانست این نیروهای ارزشمند متخصص را حفظ کرد تا دشمن نتواند برباید.

عملکرد مثبت وزارت اطلاعات در تامین امنیت پایدار ایران

وی با اشاره به مساله تامین امنیت پایدار اظهار کرد: مفتخر هستیم که روسای سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی به تهران می‌آیند و از وزیر اطلاعات می‌پرسند چه کرده‌اید که در محیطی که پیرامون شما همه بحران است از امنیت پایدار برخوردار هستید.

بروجردی تصریح کرد: اگر غفلت شد و حادثه تروریستی در مجلس پیش آمد؛ پس از آن هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فاصله کوتاهی، کاری کارستان کردند. این افتخار ایران است که با 650 کیلومتر فاصله توانست برخلاف تبلیغاتی که انجام شده بود منطقه مورد نظر را مورد هدف قرار دهد.حضور پهپادهای ایرانی در آن منطقه و فیلم مستند آن موفقیت کشورمان را نشان می دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان مبارزه بی امان با تروریسم، رصد فضای مجازی و گسترش همکاری و تبادل اطلاعاتی با بیش از 60 کشور را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات عنوان کرد.محمدحسین قربانی (موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات):

وزارت اطلاعات از جمله وزارت خانه های کلیدی و مادر است، از این رو این وزارتخانه نیازمند دارد که از یک مدیر توانمند، اخلاق مدار، میدانی، خستگی ناپذیر و مسلط به امورات مختلف برخوردار باشد که آقای علوی از این ویژگی ها بهره مند هستند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کل تاریخ، دو مقوله بهداشت و امنیت از نعمت هایی هستند که همه جوامع به آن توجه دارند و خوشحالیم که در دولت دوازدهم این دو وزارتخانه به 2 مدیر توانمند سپرده می شود، همواره نگاه ها به وزارت اطلاعات سیاسی و جریانی بوده است، یادمان نرود چه بر سر وزارت اطلاعات آورده بودند، میزان رضایمتندی مردم به بالاترین حد بین وزارتخانه ها یعنی 75 درصد رسیده است، دیروز در نظرسنجی ها این وزارتخانه پایین ترین سطح رضایتمندی مردمی را داشت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: علوی در طول 4 سال توانمندی های خود و همکارانش را به اثبات رسانده و وزارت اطلاعات از مسائل سیاسی و جریانی خارج کرده و این یکی از توانمندی ها ایشان بوده و امروز وزرات اطلاعات مورد رضایت مردم است.

وی افزود: امروزه با نوع عملکرد، رضایتمندی عامه مردم را شاهد هستیم، در سطح منطقه نیز با مرزهای پرآشوب، نعمت بزرگ امنیت در کشور محقق شده و این موضوع با رشادت همکاران وزیر اطلاعات بوده است، باور دارم وزارت اطلاعات از پیچیده ترین وزارتخانه ها است ولی در عوض وزیر اطلاعات از جمله زلال ترین وزرای پیشنهادی است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در زمینه فضای مجازی و امنیت سرمایه گذاری وزارت اطلاعات تلاش کند و بین سرمایه گذاری و مفاسد اقتصادی تفکیک قائل شود.

پس از سخنان نمایندگان مخالف و موافق، سیدمحمود علوی به موضوعات مطرح شده پاسخ داد. علوی در بخشی از سخنانش در پاسخ به اظهارات علی مطهری گفت: وزارت اطلاعات قانون مدار است و ضمن صیانت از اختیارات قانونی خود، به اختیارات قانونی دستگاه های دیگر احترام می گذارد.
ایشان به گونه ای فرمودند که گویی نهادی به اختیارات قانونی ما تعدی کرده است یا دست تقابل به سمت اختیارات وزارت اطلاعات دراز شده است، چنین چیزی نیست.
ما به اختیاراتی که به نهادهای مختلف واگذار می شود که یا مرجع ولایی دارد یا مرجع قانون گذاری دارد، احترام می گذاریم.علوی در ابتدای سخنانش با عرض تسلیت در پی شهادت شهید سرافراز مدافع حرم شهید حججی و شهیدان انصاری و پورابراهیمی؛ از شهدای وزارت اطلاعات، گفت: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که به این سرباز کوچک خود اجازه فرمودند که سربازی خود را در سنگرِ سربازان گمنام امام زمان ادامه دهم و از لطف ریاست جمهوری که اینجانب را برای همکاری و همراهی قابل دانستند، از صمیم دل سپاسگزارم و از شما نمایندگان که به تعبیر امام(ره) عصاره فضایل ملت هستید نیز سپاسگزارم که در 4 سال گذشته با همراهی وهمدلی‌های خود موجبات توفیق این برادر و خدمتگذار در عرصه خدمتگذاری را فراهم کردید.

وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم ادامه داد: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که در عرصه سربازی، سربازانی مومن، متعهد، فداکار و ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستند، در 4 سالی که بر وزارت اطلاعات گذشت، این وزارتخانه بر حفظ استقلال وزارت، عدم وابستگی جناحی و کار حرفه‌ای و کارشناسی بر محورهای راهبردی تلاش کرد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات در این مدت تلاش کرد کار اطلاعاتی مردم پایه با مشارکت آحاد ملت، دانش پایه با تقویت بنیه علمی انجام دهد، در حال حاضر هزار نفر از کارکنان وزارتحانه در تحصیلات تکمیلی و صدها نفر در مقطع دکترا در رشته‌های مورد نیاز وزارت اطلاعات مشغول هستند تا همراه با رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان با بهره گیری از علوم و فنون مختلف، وزرات موفق به ارائه عملکردی بر پایه دانش‌پایه اطلاعاتی در آینده باشد.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از محورهای امر پژوهشی آینده نگرانه و راهبردمحور بوده است که در این مدت راهبرد وزارت اطلاعات با همت کارکنان خوش فکر و اندیشمند وزارت، تدوین و نسخه‌ای از آن به محضر مقام معظم رهبری تقدیم گردید تا حرکت وزارت بر پایه نقشه راه و ریل گذاری خردمندانه و عاقلانه باشد.

علوی بیان کرد: وزارت اطلاعات در این مدت در جهت ارتقاءِ تجزیه و تحلیل اطلاعاتی و تجمیع اطلاعتی اهتمام ورزیده و تحلیل‌های عمیقی را در عرصه‌های مختلف هم برای مسئولان تصمیم‌گیر و هم برای صاحبان تریبون ارسال کرده است تا هم تصمیمات مسئولان و هم هدایت افکار عمومی توسط صاحبان تریبون به نحوه جامعی انجام پذیرد.

وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم اضافه کرد: تاکنون اهتمام وزارت این بوده و برای 4 سال آینده اینگونه خواهد بود که کار اطلاعاتی برپایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی و رعایت ارزش‌های اخلاقی و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه جا از جمله در رابطه با متهمین بر این پایه حرکت کند و اگر با گلایه به حق رئیس جمهوری مواجه بودیم، قطعا یکی از برنامه‌های ما تلاش برای زدودن کوچکترین لکه نامناسب با نظام در عملکرد وزارتخانه است و امیدوارم این مورد را نیز بتوانیم بر طرف کنیم.

علوی درمورد بررسی صلاحیت‌ها و استعلام صلاحیت‌ها افزود: تصمیم‌گیری به صورت فردی در این زمینه تغییر کرده و شورای عالی تایید صلاحیت‌ها و رسیدگی به تایید صلاحیت‌ها تشکیل شده تا از حقوق افراد مورد استعلام به نحوه مناسب دفاع شود و هم از حقوق عامه مردم در زمینه واگذاری مسئولیت ها که موظف به رعایت امانت داری در این زمینه هستیم.

علوی با اشاره به مقابله هوشمندانه با جاسوسی دشمن و جلوگیری از نفوذ سرویس های دشمن گفت: موارد بسیاری از اقدامات جاسوسی شناسایی و زیر ذره بین برده شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از موارد نفوذ توسط وزارت اطلاعات جلوگیری شده است، گفت: گزارش این موضوع را در چندین نوبت به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی و ریاست جمهوری ارائه کردیم که خوشبختانه مورد توجه و لطف دو بزرگوار قرار گرفت.

وزارت اطلاعات نسبت به مسئله آموزش در مقابله با نفوذ اهتمام داشته است

وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات طی مدت گذشته نسبت به مسئله آموزش در مقابله با نفوذ اهتمام داشته است. براین اساس از دو مسیر حراست و معاونت ضد جاسوسی برنامه های آموزشی بسیار زیادی را برای مدیران در دستگاه های مختلف برگزار کردیم به عنوان مثال در زمینه تخلیه تلفنی و سایر انواع نفوذ آموزش های لازم را ارائه کردیم و این برنامه در 4 سال آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

آموزش های ارئه شده امکان نفوذ دشمن را با دشواری های زیادی مواجه کرده است

علوی ادامه داد: با توجه به آموزش های ارائه شده خوشبختانه میزان تخلیه های تلفنی کاهش یافته و امکان نفوذ برای دشمن با دشواری های بسیاری مواجه شده است.

تولید فیلم روباه جهت ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مقابل نفوذ بود

وی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات به آموزش های کلاسیک برای مدیران اکتفا نکرده و در جهت ارتقاء آگاهی های عمومی نیز در مقابله با جاسوسی دشمن به مدد هنر اقدامات قابل توجهی انجام داده است، اظهار کرد: براین اساس می توان به تولید فیلم روباه در سال 1393 اشاره کرد که در جهت ارتقاء آگاهی عمومی برای مقابله با نفوذ دشمن تهیه و پخش شد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه وزارت متبوعش طی 4 سال آینده و البته در ادامه روند کاری اش در عرصه اقتصاد کشور نیز بر دو محور تکیه داشته است، ادامه داد: ابتدا امنیت اقتصادی و دوم سلامت اقتصادی از جمله محورهای مذکور است، وزارت اطلاعات بر این باور است برای حل مشکل اشتغال، ارتقاء امنیت اقتصاد کشور، به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی باید فضای کشور برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران از امنیت برخوردار باشد زیرا

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»

به نقل از رای الیوم، «محمد الحسینی» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: واکنش تهران در نتیجه کشمکش طولانی مدت با رژیم صهیونیستی است که از حدود چهار دهه قبل شروع شده است.

وی افزود: این واکنش به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که ایران آن را به مثابه تهدیدی برای امنیت ملی و نقض آشکار حاکمیت خود دانست. این پاسخ ایران به مثابه ضربه محدود به منظور ایجاد بازدارندگی راهبردی بود تا ترور دیپلمات‌های ایرانی تداوم نیابد، حملات به سفارتش تکرار نشود و نوعی بازدارندگی برای اقدامات رژیم اسرائیل در داخل ایران ایجاد شود.

الحسینی ادامه داد: تهران حمله را با صد‌ها پهپاد بسیار ارزان قیمت آغاز کرد و در مقابل، رژیم اشغالگر یک میلیارد و نیم برای سرنگونی این پهپاد‌ها متحمل شد. ایرانی‌ها از تکنولوژی جدیدی استفاده نکردند، بنابراین صهیونیست‌ها اطلاعات جدیدی نتوانستند به دست آورند، اما ایرانی‌ها اطلاعات زیادی درباره توان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دست آوردند.

این نظامی بازنشسته لبنانی اضافه کرد: در موج دوم، ایرانی موشک‌های کروز قدیمی را شلیک کرد و بازهم رژیم صهیونیستی و متحدانش با موشک‌های رهگیر گرانقیمت مقابله کردند و همه توان خود را به کار بستند تا ایرانی‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورند. سپس تهران موشک‌های بالستیک شلیک کرد که دو پایگاه هوایی اساسی را در جنوب و شمال فلسطین اشغالی به طور مستقیم هدف قرار داد.

وی اظهار داشت: میان واکنش ایران و آنچه در جنوب لبنان و در نوار غزه از زمان عملیات طوفان الاقصی جریان دارد، جدایی وجود ندارد. این واکنش ایران تحولات راهبردی در سطح دنیا و درگیری در منطقه از جمله دو جبهه غزه و جنوب لبنان به شرح زیر ایجاد کرد.

نخست، ایران خود را به عنوان قدرت جهانی در عرصه بین المللی مطرح کرد که توان ورود به جنگ را در صورت ضرورت، بر خلاف تصور آمریکا و صهیونیست‌ها دارد. تصور آمریکا و رژیم صهیونیستی این بود که تحریم‌ها از حیث اقتصادی و سیاست داخلی، ایران را ناتوان از پاسخگویی می‌کند.

دوم، هراس و وحشتی که حمله ایران در محافل رسمی و میان صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

سوم، آثار واکنش ایران علیه رژیم صهیونیستی بر جبهه لبنان با فلسطین اشغالی نمایان شد. قبل واکنش مانند پس از آن نیست، حزب الله پهپاد‌هایی به عمق ۱۵ کیلومتری دشمن ارسال و پادگان «شراگا» در شمال شهر عکا را در ۲۳ آوریل هدف قرار داد و این اولین بار پس از شروع جنگ بود؛ موضوعی که به دشمن فهماند اوضاع فرق کرده است. همچنین حزب الله در ۲۸ آوریل شهرک «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را هدف قرار داد. این سبب می‌شود که رژیم غاصب در محاسبات و توهمات خود درباره ایران، تجدید نظر و این رژیم را وادار کند تا از توهمات خود درباره خنثی کردن نظامی ایران در تحولات منطقه دست بردارد.

چهارم، عدم واکنش فوری رژیم صهیونیستی و تلاش‌های واشنگتن برای آرامش، مرحله جدیدی را بنا نهاد و اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها توان مهار تنش در منطقه اگر تل آویو گستاخی علیه حزب الله یا ایران کند را ندارند.

پنجم، عملیات ایران هرچند به رژیم غاصب مجالی داد تا خود را باردیگر به عنوان قربانی در محافل بین المللی بنمایاند، اما تاثیر مثبت آن بر جنگ غزه بسیار زیاد بود و توان ایران را به رخ کشاند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس