Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:14:47 GMT

70 درصد ظرفیت واحدهای دامداری‌ فراهان غیرفعال است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۹۸۰۸

فرماندار فراهان گفت: به دلیل مشکلات عدیده 70 درصد ظرفیت واحدهای دامداری گوساله‌ پرواری شهرستان غیرفعال است.

سید احمد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: شهرستان فراهان حدود 500 واحد دامداری و در مجموع 26 هزار راس دام دارد که از این میزان 70 درصد ظرفیت این واحدها غیرفعال است.

وی یکی از اصلی‌ترین دلایل این چالش بزرگ در بخش دام شهرستان را کاهش ارزش پول کشور دانست و گفت: با کاهش 400 درصد ارزش پول کشور سرمایه‌گذار برای ادامه کار خود باید چهار برابر ارزش سرمایه خود را افزایش می‌داد که این امر از توان دامداران شهرستان کاملا خارج بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فراهان افزود: به منظور تامین سرمایه، بانک‌ها باید تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دادند که این امر نیز به دلیل نرخ سود بالای 20 درصد رغبتی در سرمایه‌گذاران ایجاد نکرد و تزریق سرمایه که لازمه ادامه فعالیت دامداران بود به انجام نرسید و در عمل تعطیلی واحدهای دامداری فراهان را در پی داشت.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها نیز فشارهای بسیاری را به سرمایه‌گذاران کشور وارد کردند، اظهار کرد: برای خروج از این شرایط باید دوره و فرصتی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ایجاد می‌شد که در چهار سال دولت یازدهم که کنترل تورم با جدیت دنبال شد این تنفس حاصل شد و امروز واحدها شرایط باز را تجربه می‌کنند.

سجادی تصریح کرد: با تلاش‌های بخش دولتی قیمت گوشت افزایش یافته و نرخ سود تسهیلات بانکی به 14 درصد کاهش یافته است، حتی در مناطق محروم نرخ سود به هشت درصد خواهد رسید که این امر می‌تواند گشایش‌های بسیاری را در بخش دام کشور، همچنین شرایط فراهان ایجاد کند.

فرماندار فراهان اضافه کرد: تاکنون تسهیلاتی به منظور رونق مجدد واحدهای دامداری شهرستان فراهان پرداخت نشده است، اما طی دستورالعمل جدید که پایان هفته گذشته به جهاد کشاورزی ابلاغ شده است به زودی رونق و ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی و دامداری‌ها را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود