Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور ر بازدید از اردوهای جهادی گفت: حاشیه نشینی در شهرها خودش باعث بروز مشکلاتی می‌شود و مسئولان باید از همین الان به فکر زیبا سازی روستاها باشند، به روستاها برسند که شاهد مهاجرت از روستاها به شهر نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخاورستان، خراسان جنوبی یکی از استانهای محروم و مرزی کشور است که همه ساله ایام عید و تابستان شهرستانها و روستاهای خراسان جنوبی میزبان دانشجویان طرح هجرت است و گاهی اوقات دانشجویان مرکز کشور برای لمس محرومیت مردم خراسان جنوبی و ارائه خدمات پزشکی، علمی ، عمرانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به این استان سفر کرده و از نزدیک محرومیت مردم را درک می‌کنند.

این بار روستای چاه قدس یک از توابع شهرستان خوسف خراسان جنوبی میزبان مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشوربود.

حمید یزدانیان، مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور، در گفتگو باخبرنگارخاورستان،دلیل حضورش دربین جهادگران اردوی جهادی شهید رضوی را این گونه بیان کرد: در چند سال گذشته من بچه های دانشگاه فنی و حرفه ای را زیاد دیده بودم که به اردوهای جهادی می‌روند و از تاثیرات مثبت اردوهای جهادی در روحیه دانشجوها شنیده و دیده بودم.

وی افزود: ازاین رو تصمیم گرفتم که دراین ایام که تعطیلی یک هفته ای دانشگاه فنی بود در جمع جهادگران دانشگاه فنی ابن حسام بیرجند حضور داشته ومن به عنوان مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور که نقش اجرایی دارد از نزدیک شاهد کارهای دانشجویان و مردم روستا باشم و ببینم که فضا چگونه است و چه استفاده ای از امکانات می‌شود و چقدر حضور اردوهای جهادی مطلوب است.

مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور بیان کرد: می‌خواستم از نزدیک تاثیر حضور جهادگران در روستایی که گروه های جهادی می‌روند را ببینم و من در این سفر 48 ساعته با اهالی روستا صحبت کرده و بدلیل اینکه سالهای قبل هم اردوهای جهادی دیگری در این روستا حضور داشتند می‌خواستم بازتاب و بازخورد این اردوها را از نزدیک دیده و لمس کنم و بهتر درباره اردوهای جهادی در آینده قضاوت کنیم .

یزدانیان اظهارکرد: من سرکشی از اردوهای جهادی رفته بودم اما تاکنون در بین جهادگران نبوده و کار نکرده بودم و حضورم در خراسان جنوبی و روستای چاه قدس برای اولین بار بود که تقریبا دو روز در بین جهادگران دانشگاه ابن حسام بیرجند و مردم چاه قدس بودم.

وی عنوان کرد: منطقه ای که ما رفتیم یکسری محدودیت و محرومیت های داشت و آن هم اینکه با وجود حدود 38 سال از انقلاب اسلامی جاده این روستا و روستاهای بعد از آن در بخش ماژان هنوزراهش آسفالت نبود و این موضوع برای من خیلی عجیب بود.

مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور اذعان کرد: این روستا در فاصله 70 تا 80 کیلومتری مرکز استان بود و با گذشت بیش از 38 سال از انقلاب راه آسفالت نداشت و توقع از حوزه راه و ترابری و راه و شهرسازی استان می‌رود که نسبت به آسفالت بودن روستاهای این منطقه اقدام کنند که فاصله های نزدیک آسفالت شود که مردم برای رفت و آمد اذیت نشوند.

یزدانیان تصریح کرد: روستای چاه قدس که من رفتم مردمش گفتند که این روستا حدود 12 خانوار و 50 نفر جمعیت دارد؛ روستاهای دیگری در استانهای دیگر با این جمعیت که من دیده بودم و روستاهای مجاورش دهیاری داشتند که دهیار روستا بحث جمع آوری زباله ها را انجام می‌دهد، کارهای عمرانی، جدول کشی خیابانها و... را انجام می‌دهد در حالی که روستای چاه قدس با 50 نفر جمعیت دهیار نداشت که این کارها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ابتدای انقلاب اسلامی 63 درصد مردم در روستاها و مابقی در شهرها بودند، خاطر نشان کرد: اما در حال حاضر برعکس شده است و ما باید یکسری جاذبه برای روستاها ایجاد کنیم که متاسفانه ایجاد نکرده ایم.

مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور گفت: استانداری خراسان جنوبی می‌تواند برای این روستا و روستاهای مجاورش یک دهیار انتخاب کند و دهیار متولی کارهای عمرانی و ایجاد جاذبه برای ماندن مردم در روستاها باشد.

یزدانیان اظهار کرد: در برخی استانها این کار انجام شده و برای روستاهای کم جمعیت دهیارانتخاب کرده اند من نمی‌دانم دلیل اینکه در خراسان جنوبی این کار را نکرده اند چیست؟

وی خاطر نشان کرد: گروه اردوی جهادی شهید رضوی همت کرده و کارهای نظافت زیست محیطی روستای چاه قدس را انجام دادند در آن دو روزی که من آنجا بودم و زباله های که آسیب می‌زند به محیط زیست را جمع آوری کردند اما این کارها باید همیشگی و دائم باشد و نیاز به دهیاری است که همیشه این کار جمع آوری زباله انجام دهد، جدول کشی و رسیدن به وضعیت عمومی روستا را انجام دهد که مردم و جوانهای روستا به دلیل نداشتن امکانات به شهرها مهاجرت نکنند که در نتیجه آن مشکل حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ به وجود می‌آید.

مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور گفت: حاشیه نشینی در شهرها خودش باعث بروز مشکلاتی می‌شود و مسئولان باید از همین الان به فکر زیبا سازی روستاها باشند، به روستاها برسند که شاهد مهاجرت از روستاها به شهر نباشیم.

یزدانیان یادآورشد: من پیشنهاد می‌کنم به دوستانم در محیط های آموزشی، علمی و پژوهشی که من خودم هم دراین مجموعه هستم وقت بگذارند در حد دو سه روز از یک منطقه محروم روستایی و منطقه ای که امکانات اولیه رسیدگی راهم ندارد و شرایط زندگی در آن جا سخت است را از نزدیک ببینند حضور این افراد تاثیر مثبت خواهد گذاشت و به نظر می‌رسد که باعث دلگرمی برای مردم در روستاهای کوچک است و هم تاثیرمثبت و انرژی برای کار و تلاش بیشتر مسئولان در آن روستا را در پی خواهد داشت و دیدن یک منطقه محروم از نزدیک و لمس کردن مشکلات مردم باعث خواهد شد که مسئولان بهتر برای حل مشکل چاره اندیشی کنند.

وی در پایان گفت: من مشکلاتی که در روستای چاه قدس دیدم را به مسئولان در مرکز کشور منتقل کرده و حتما پیگر مشکلات مردم در خراسان جنوبی در حد توانم خواهم بود.

نخعی، مسئول گروه جهادی شهید رضوی دانشگاه فنی ابن حسام بیرجند، در گفتگو باخاورستان،اظهار کرد: حمید یزدانیان مدیرکل حراست دانشگاه های فنی کشور از ابتدا قرار بود که در بین گروه جهادی شهید رضوی باشند و هدف سرکشی نبود از این رو ایشان به مدت 48 ساعت میهمان دانشجویان طرح هجرت دانشگاه فنی ابن حسام در روستای چاه قدس یک شهرستان خوسف بودند.

وی افزود: حضور مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشور در بین دانشجویان باعث دلگرمی و انرژی مثبت خاصی بود برای گروه جهادی شهید رضوی و این حضور مدیر کل برای مردم روستا هم خیلی جذاب بود و مردم از حضور یک مسئول اجرایی در روستایشان که الان برای کار آمده بود خیلی خوشحال بودند.

مسئول گروه جهادی شهید رضوی دانشگاه فنی ابن حسام گفت: حضور مدیر کل حراست دانشگاه های فنی کشوردر بین مردم محروم خراسان جنوبی و به ویژه روستای چاه قدس باعث شد که از نزدیک مشکلات و کمبودهای روستا را دیده و شاهد محرومیت مردم خراسان جنوبی باشند.

نخعی تصریح کرد: اگر مسئولان بیایند و در جمع جهادگران بوده و از نزدیک مشکلات مردم و نداشته های روستاها را ببینند خیلی بهتر می‌توانند برای رفع محرومیت تلاش کنند و حضورشان در اردوهای جهادی باعث تقویت روحیه جهادگران و مردم روستاها می‌شود و از طرفی هم باعث انرژی و روحیه مثبت در خودشان خواهد بود.

انتهای پیام/127/ ث/ 5

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی

محمد خانی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در طرح جهاد آب رسانی به روستاها، این استان به الگویی برای دیگر استان‌های کشور تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اظهار کرد: مرحله نخست این طرح شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، می‌توان آبرسانی به ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری کرد.

خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.

مدیرعامل آبفای استان طرح جهاد آبرسانی را گامی در مسیر محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اجرای این طرح در روستا‌ها شناسایی شده و همه توان و امکانات در راستای اجرای درست و به موقع پروژه‌های آبرسانی بسیج شده و در مسیر پیشرفت قراردارد.

خانی در مورد استفاده از ظرفیت‌های خیرین در جهاد آبرسانی گفت: وجود خیرین در کشور یک ظرفیت بالقوه است که با الگوگیری از این امر، مجمع خیرین آب‌رسان کشور نیز شکل گرفت و توانستیم از کمک خیرین در آبرسانی به روستا‌ها استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد