Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@20:09:51 GMT

وجود «نیترات و آرسنیک» در آب زمزم تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۰۳۲۰

وجود «نیترات و آرسنیک» در آب زمزم تکذیب شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر در دیدار سرپرست حجاج ایرانی با نمایندگان بعثه‌های مراجع عظام تقلید در مدینه منوره اظهار کرد: تاکنون مفاد تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت حج عربستان تا حدود زیادی عملیاتی شده است.

وی به روند صدور ویزای حجاج ایرانی اشاره کرد و افزود: صدور ویزای حجاج در داخل کشور به‌صورت الکترونیکی بدون هیچ مشکل و حتی راحت‌تر از سالهای قبل در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به بازدیدهای خود از محل اسکان زائرین ایرانی و دیدار با حجاج اهل تشیع و تسنن کشورمان اشاره کرد و گفت: همه حجاج از باز شدن مسیر حج ابراز خوشحالی می‌کنند و با ابراز رضایت از اقدام صورت گرفته، بدون دغدغه در حال انجام عبادت و زیارت هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر، تشویق مردم برای نرفتن به حج را توطئه‌ دانست و تصریح کرد: این مسئله توطئه‌ای بود که ریشه خارجی دارد؛ انتشار گسترده مطالب منفی علیه حج در شبکه‌های مجازی نشان داد که این توطئه فراتر از آنچه که هست، تصور می‌شود و باید با آن مقابله کرد.

وی همچنین وجود نیترات و آرسنیک بیش از حد مجاز در آب زمزم را خلاف واقع خواند و گفت: با آزمایشهایی که صورت گرفت مشخص شد که این حرف کاملاً نادرست است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تاکنون زائران ایرانی از فرودگاههای جده ومدینه با کمترین مشکل وارد عربستان شده‌اند، اظهار کرد: برخی اتفاقات و مشکلات به‌وجود آمده را به مسئولان وزارت حج عربستان اطلاع دادیم که در حال پیگیری و قابل حل است.

وی همچنین نحوه برخورد در فرودگاهها و اماکن مذهبی با زائران را بهتر از سالهای گذشته ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت با نمایندگان آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، سیستانی، سبحانی، وحید خراسانی، محمد سعید حکیم، ‌صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، فیاض، شاهرودی و حائری به صورت جداگانه دیدار و آخرین وضعیت زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه و نحوه خدمت رسانی به ضیوف الرحمن را به اطلاع آنان رساند.

گفتنی است امسال بیش از 86 نفر از حجاج کشورمان در مناسک حج تمتع حاضر می‌شوند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز دهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و با حضور سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این سازمان برگزار شد، گفت: این مبلغ درسهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت هم در ادامه این نشست با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ گفت: رقم طلب برای ۷۴ هزار نفر زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است.

سیدعباس حسینی، عملیات ثبت نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و بدنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد نیز در این نشست درباره برنامه ریزی اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم در ادامه این نشست درباره هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارشی ارائه کرد.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج نیز درخصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات گزارش داد و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت هم بر لزوم اخذ و توجه به دیدگاه‌های همه دست اندرکاران مرتبط با این حوزه‌ها در تدوین نهایی سامانه یادشده تاکید کرد.

 

دیگر خبرها

  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند