Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشد سريع مو‌ها با ترفند ژاپني، درمان دندان‌هاي حساس با عصاره چاي سبز، 20 هشدار براي اسيدي شدن بدن و ... از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، رشد سريع موها با ترفند ژاپني، درمان دندان هاي حساس با عصاره چاي سبز، 20 هشدار براي اسيدي شدن بدن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن ها پرداخته است.
چرا در تابستان احساس خستگي مي‌کنيم؟
لايو ساينس: به گفته کارشناسان در فصل تابستان و گرما فعاليت بدن براي خنک ماندن افزايش مي‌يابد و اين کار اضافي، باعث بروز احساس خستگي مي‌شود. همچنين بدن در اين فصل از سال به خصوص زير نور خورشيد به سختي کار و تلاش مي‌کند تا دماي طبيعي و داخلي خود را حفظ کند. در روزهاي داغ تابستان بدن براي حفظ و ثابت نگه داشتن دماي خود بايد راهکارهاي متفاوتي را در نظر بگيرد. به طور مثال رگ‌هاي خوني باز شده و باعث مي‌شود خون بيشتري در نزديکي سطح پوست جريان داشته باشد. در اين فرآيند خون گرم خنک شده و گرما به سمت خارج پوست هدايت مي‌شود. همچنين به دليل افزايش جريان خون در نزديکي پوست صورت افراد هنگام احساس گرما سرخ‌تر مي‌شود. علاوه بر اين، بدن هنگام گرما تعريق مي‌کند. تعريق روي سطح پوست موجب خنک شدن آن مي‌شود. در اين شرايط ضربان قلب و ميزان سوخت و ساز بدن افزايش مي‌يابد. افزايش ضربان قلب و بالا رفتن ميزان سوخت و ساز در نهايت موجب مي‌شود فرد احساس خستگي و خواب آلودگي داشته باشد.



يافته جديد پزشکي؛ استفاده از نانوذرات طلا براي درمان سرطان ريه
مهر: گروهي از محققان اخيرا مطالعه اي را انجام داده اند که نشان مي دهد فلزات گرانبها اثربخشي داروهاي مورداستفاده براي درمان سلول هاي سرطاني ريه را افزايش داده است. قطعات کوچک موسوم به نانوذرات طلا، توسط تيم تحقيقاتي در يک دستگاه شيميايي قرار گرفتند. در حالي که هنوز اين روش بر روي انسان آزمايش نشده است، اميد است که چنين دستگاهي بتواند يک روز براي کاهش عوارض جانبي درمان هاي فعلي شيمي درماني با هدف قرار دادن دقيق سلول هاي بيمار بدون آسيب رساندن به بافت سالم استفاده شود. طلا يک عنصر شيميايي ايمن است و توانايي تسريع يا کاتاليز واکنش هاي شيميايي را دارد. دانشمندان خواص فلزي اي را کشف کرده اند که به اين توانايي هاي کاتاليزوري اجازه مي دهد بدون هيچ گونه عوارض جانبي در موجودات زنده ايجاد شوند. محققان اين دستگاه را در مغز زبرافيش (گورخرماهي) تعبيه کردند و شاهد کارآمدي آن بودند، از اينرو مي توان دريافت که اين وسيله در موجودات زنده قابل استفاده است. سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه ادينبرگ بريتانيا، در اين مورد مي گويد: «ما خواص جديد طلا را که قبلا ناشناخته بود کشف کرديم و يافته هاي ما نشان مي دهد که مي توان از اين فلز براي انتشار ايمن داروها در داخل تومورها استفاده کرد». قبل از ما هم اين کار بر روي بيماران انجام شده بود اما اين مطالعه يک قدم رو به جلو است. ما اميدواريم که يک دستگاه مشابه در انسان ها بتواند يک روز توسط جراحان تعبيه شود تا شيمي درماني را به طور مستقيم در تومورها فعال کند و اثرات مضر را براي اعضاي سالم کاهش دهد.

محققان آلماني پي بردند؛ بالا رفتن ميزان کلسترول در افراد ديابتي
بيماري هاي عروقي نقش مهمي در بين عوارض درازمدت در افراد مبتلا به ديابت دارند. بيماري هاي قلبي عروقي 75 درصد نياز به بستري شدن در بيمارستان دارند و اين بيماري ها 50 درصد از کل مرگ و ميرها را شامل مي شوند. بالارفتن کلسترول فاکتور پرخطر مهمي در تصلب شريان، اختلالات گردش خون و عوارض عروقي است. عضو محقق از موسسه ديابت و سرطان در مونيخ آلمان، در اين باره مي گويد: حتي اگر ميزان گلوکز خون تحت کنترل باشد، برخي افراد مبتلا به ديابت در معرض ريسک بالاي عوارض جانبي بلندمدت اين بيماري هستند. ما در تلاش براي فهم علت اصلي اين موضوع هستيم. در اين مطالعه محققان بر روي فرآيندهاي التهابي که در بسياري از اختلالات متابوليک مانند ديابت نوع 2 و چاقي رخ مي دهد و به طور قابل توجهي در عوارض طولاني مدت نقش دارد، تمرکز کردند. به طور خاص، آنها بر عامل فاکتور ناباروري تومور التهابيα (TNF-α) که در توليد گونه هاي اکسيژن واکنشي (ROS) در کبد نقش دارد، تمرکز کردند. دانشمندان اثبات کردند که اين ROSها فاکتور رونويسي کمپلکس GAbp (پروتئين پيوندي GA ) را غيرفعال مي کنند. در مدل هاي آزمايشي، اين غيرفعال شدن موجب مهار پروتئين AMPK، سنسور انرژي سلول، شد. در نتيجه کلسترول توليد شد و علائم شايع تصلب شريان بروز کردند. به گفته محققان، اين داده ها نشان مي دهد که کبد نقش مهمي در بروز بيماري هاي عروقي ديابتي دارد. محققان اذعان مي کنند GAbp يک تنظيم کننده مولکولي در ارتباط بين التهاب، هوموتازيز کلسترول و تصلب شريان است. بدون تاثير حفاظتي آن، منجر به افزايش کلسترول و افزايش رسوب چربي در شريان ها مي شود.


درمان دندان هاي حساس با عصاره چاي سبز
مطالعه محققان دانشگاه ووهان چين نشان مي دهد عصاره چاي سبز موسوم به EGCG (epigallocatechin-3-gallate) دندان ها را در مقابل فرسودگي، مسواک زدن سفت و خشن و پيشگيري از تشکيل بيوفيلم هاي دنداني مقاوم مي کند. هنگامي که لايه هاي محافظ دندان ساييده مي شوند، يک بافت استخواني به نام «دنتين» پديدار مي شود. اين بافت شامل مجاري توخالي ميکروسکوپي است که در صورت پديدار شدن، اجازه مي دهد مايعات گرم و سرد و مواد غذايي در تماس با پايانه هاي عصبي دندان ها قرار گرفته و موجب درد شوند. دنتين بدون محافظ هم در برابر ايجاد کرم خوردگي اسيب پذير است. کوي هوانگ، سرپرست تيم تحقيق، و همکارانش همزمان درصدد برطرف کردن اين حساسيت و مقابله با باکتري ها برآمدند. آنها از نانوهيدروکسي آپاتيت و EGCG استفاده کردند که نشان داده شده است براي مبارزه با «استرپتوکوک موتان»ها، که بيوفيلم هايي را ايجاد کرده که باعث کرم خوردگي مي شوند، موثر هستند. اين ترکيبات با نانوذرات سيليسيم معدني که در مقابل اسيد و سايش مقاوم هستند، ترکيب شدند. آن ها نوشيدني ها را روي دندان هاي عقل کشيده شده آزمايش کردند و متوجه شدند که اين فرمول مجاري دنتين را مي بندد.


رشد سريع موها با اين ترفند ژاپني
عصرايران: شستشوي مو با آب برنج (آنچه پس از پخت برنج باقي مي ماند) مي تواند به رشد سريع‌تر مو کمک کند. زنان ژاپني دير زماني است که از اين راز آگاهي دارند، اما به تازگي مورد توجه هر چه بيشتر قرار گرفته است. آب برنج مي تواند رشد مو را تحريک کند، تارهاي مو را تقويت کند، و سلامت پوست سر را بهبود ببخشد. افزون بر اين، آب برنج ريشه هاي مو را تقويت مي کند، در شرايطي که حجم و درخشش بيشتري به آن مي بخشد. اين روش درماني بسيار ساده است و مي توانيد در خانه آن را انجام دهيد، در شرايطي که ديگر نيازي به صرف هزينه هاي سنگين براي خريد محصولات گران قيمت وجود ندارد. پس از شستشوي مو با شامپو، با آب برنج پوست سر خود را ماساژ دهيد و به سمت انتهاي تارهاي مو حرکت کنيد. زماني که مو به طور کامل مرطوب شد، اجازه دهيد 5 تا 10 دقيقه به همان حالت باقي بماند، سپس سر خود را با آب شستشو دهيد. در مدت زماني کوتاه نتيجه استفاده از آب برنج را شاهد خواهيد بود.

فوايد ورزش به غير از کاهش وزن
‌ايسنا: بعد از ورزش کردن فرد احساس شادابي و نشاط مي‌کند ، زيرا با انجام ورزش بدن هورمون آندورفين ترشح مي‌کند که در هنگام خوشحالي معمولا در بدن ترشح مي‌شود. همچنين ورزش نشانه‌هاي افسردگي را کاهش مي‌دهد و باعث آرامش هر چه‌ بيشتر مي‌شود. ورزش مي‌تواند در درمان بيماري‌هاي پوستي معجزه کند. در صورتي که به صورت منظم ورزش کنيد شاهد تاثيرات آن بر روي پوست خود خواهيد بود زيرا به هنگام ورزش جريان خون در پوست بيشتر مي‌شود و سموم از پوست خارج مي‌شود. يک چهارم افراد در آمريکا به دليل بيماري‌هاي قلبي جان خود را از دست مي‌دهند. ورزش کردن باعث افزايش سلامت قلب مي‌شود و در کاهش فشار خون و کلسترول بالا تاثيرگذار است. در صورتي که پنج بار در هفته‌ به مدت نيم ساعت ورزش کنيم شاهد تاثيرات ورزش بر روي سلامت قلب خواهيد بود. در صورتي که به صورت مرتب ورزش کنيد خواب منظم‌تري خواهيد داشت و کمتر شاهد بي خوابي‌هاي شبانه خواهيد بود. طبق مطالعات انجام شده ورزش 65 درصد کيفيت خواب را افزايش مي‌دهد.

20 هشدار براي اسيدي شدن بدن!
آواي سلامت: هنگامي که بدن ما به وضعيت اسيدوز وارد مي شود، مستعد ابتلا به انواع بيماري هاي مزمن خواهد بود. در اين حالت مواد معدني گرانبها از جمله کلسيم، سديم، منيزيم، و پتاسيم از اندام و استخوان ها حذف مي شوند تا اسيد را خنثي کرده و از بدن خارج کنند. به همين دليل ما شاهد افزايش پوکي استخوان خواهيم بود. تخليه جبران ناپذير اين ذخاير معدني، بدن را همچنان در حالت اسيدي نگه مي دارد و اين زماني براي افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي عمده اي مانند سرطان است. بيشتر غلات، محصولات لبني، سويا، و گوشت خاصيت اسيدي دارند. قهوه، الکل، غذاهاي پردازش شده، شکر تصفيه شده، جايگزين هاي شکر، و ... نيز اسيدي هستند. وقتي ما غذا مي خوريم، مواد زائد اسيدي از طريق متابوليسم اين غذاها توليد مي شوند. اين مواد زائد بايد خنثي يا دفع شوند. افزايش خلط، سرفه مزمن، درد قفسه سينه، خستگي مزمن، مشکلات سينوس، پوکي استخوان، شرايط عصبي مانند آلزايمر، پارکينسون و زوال عقل، کاهش وضوح ذهني، آسيب قلبي عروقي ناشي از پلاک اسيدي - افزايش خطر حمله قلبي و سکته مغزي، عفونت هاي مثانه و کليه، کمبود ايمني، مسائل پوست مانند اگزما، آکنه، بثورات و درماتيت، مشکلات معده از جمله نفخ، سوء هاضمه، ريفلاکس معده و گاز، عفونت هاي قارچي، افزايش وزن و چاقي، ديابت، آلرژي، سياتيک و سفتي گردن، حفره ها و لثه هاي حساس، درد مفصلي و درد عضلات 20 نشانه اسيدي شدن بدن است.



انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان گفت: ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان فاقد بیمه و چهار سال است که جهت برخورداری ازاین مزایا ثبت‌نام کرده و در صف انتظار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شاکر ابراهیمی پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، "معیشت و امنیت کاری" را دو دغدغه جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسئولان زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارگران کردستانی را فراهم کنند.

وی از کارگران به عنوان سرمایه کشور نام برد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان نیز در راستای بهبود وضعیت معیشت جامعه کارگری اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آنقدر برای جامعه کارگر ارزش قائل است که از کارگر به عنوان نیرو و سرمایه ملی کشور نام می‌برد، تصریح کرد: انعقاد قراردادهای موقت و دستمزد پایین و نابرابر، شایسته کشورمان نیست، امیدواریم مسئولان برای زندگی بهتر این قشر زحمت‌کش قدم بردارند.

وی افزایش تعداد بیمه‌شدگان جامعه کارگری و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی در استان را مایه خرسندی دانست و بیان کرد: مسئولان در راستای احیای واحدهای کارگری و ایجاد اشتغال همت کنند.

مزد کارگران بر اساس قانون کار افزایش یابد

ابراهیمی خطاب به معاون وزیر کار؛ به گله‌مندی جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رفت مزد کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار افزایش یابد، زمانی که دستمزدمان افزایش یافت دلار 43 هزار تومان بود اکنون نرخ آن کلی افزایش یافته است.

وی با ابراز گله‌مندی از اینکه درآمد و مزد کارگران زیر خط فقر است، عنوان کرد: زندگی پادشاهی نمی‌خواهیم! همان سبد معیشت کافی است.

درمان مستقیم؛ مطالبه کارگران از دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان  درمان مستقیم به منظور کاهش هزینه‌های درمان را یکی از مطالبات جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و تاکید داشت: نمی‌توانیم برای درمان به بخش خصوصی مراجعه کنیم چراکه وضعیت کنونی اقتصادی چنین شرایطی را برایمان فراهم نمی‌کند بنابراین از دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتظار می‌رود که درمان مستقیم وبهره‌مندی از خدمات پزشکی را برای این قشر فراهم کند.

وی با بیان اینکه اکثر کردستانی‌ها یارانه‌بگیر و درآمد زندگی‌شان پایین است، اظهار کرد: تقویت ورزش کارگری از دیگر مطالبات ماست که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شاکری با اشاره به اینکه 21 هزار نفر کردستانی بیمه شده کارگران ساختمانی هستند، اذعان داشت: 25 هزار نفر کارگر دیگر در استان جهت برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده و از سه چهار سال گذشته چشم‌انتظار و در صف انتظار هستند، امیدواریم رفع این مشکل به عنوان دستاورد سفر معاون وزیر کار تقدیم جامعه کارگری شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان افزود: مشکل دیگر جامعه کارگری این است که اگر کارگری بخواهد به قصد سفر یا حتی کار کردن به کشور عراق برود، به محض مهر کردن پاسپورتشان، بیمه آنان قطع می‌شود که امیدواریم این مشکل برطرف و آنان نیز بتوانند از این مزایای سفر برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا