Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، طیبه سیاوشی شاه عنایتی در موافقت با محمدجواد ظریف گفت: در ابتدا لازم می دانم اقدامات و تلاش های کم سابقه و اثربخش دولت یازدهم را مورد تقدیر قرار دهم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت یازدهم در دستیابی به توافق هسته ای و خروج از قرار گرفتن در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قابل تقدیر است، افزود: دولت یازدهمموجب خروج ایران از انزوای بین المللی را فراهم ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه انزوای ایران در عرصه بین المللی، مشکلات بسیاری را در امور داخلی کشور نیز به وجود آورده بود، تصریح کرد: انزوای ایران در عرصه بین المللی مایه خرسندی منطقه ای و بین المللی بود.

سیاوشی شاه عنایتی ادامه داد: با وجود قرار گرفتن کشورمان در منطقه پرتلاطم خاورمیانه و تحولات عمیق در جهان عرب و محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه با مهار تهدیدات ایجاد شده توانست با حداکثر سازی فرصت پدید آمده برای ایران، توفیقات خوبی را در رابطه با کشور عراق در زمینه تعاملات سیاسی و اقتصادی پیش بگیرد و همچنین روابط بحرانی با کشور عربستان را به خوبی مدیریت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به گسترش همکاری های سازنده با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، گفت: این روابط ایران را تبدیل به یک بازیگر صلح ساز و شریک در حل سیاسی بحران ها در عرصه سیاست منطقه کرده است.

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی وزارت امور خارجه به ریاست دکتر ظریف توانست روابط در حال سکون با کشورهای اروپایی را به تحرک تبدیل کرده و با دستیابی به توافق هسته ای، عرصه سیاست بین الملل شاهد حضور فعال ایران در روابط دوجانبه با کشورهای اروپایی باشد.

سیاوشی شاه عنایتی گفت: با وجود چالش های فراوان در عرصه سیاست خارجی به ویژه پس از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا، وزارت امور خارجه به صدارت دکتر ظریف با به کارگیری توان دیپلماسی خود همچنان در مقابله با عناد دولت جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه، ابتکار عمل را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه مخالفت با توافق هسته ای، وجه مشترک میان کشورهای معاند با جمهوری اسلامی ایران است، افزود: کشورهایی که در جهت بازگرداندن ایران به انزوای بین المللی با طرح مسائلی مانند ایران هراسی و شیعه هراسی، دست به اقدامات تخریبی زدند به رغم فضای سنگین عدم اعتماد و موج فرقه گرایی در بین کشورهای منطقه ، جمهوری اسلامی ایران در سایه تدابیر دستگاه سیاست خارجی توانسته حضور قدرتمندانه خود را به دور از هرگونه تنش و با کاربرد همه ابزارهای دیپلماتیک حفظ کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه کشورمان به ریاست دکتر ظریف توانسته با در اولویت قرار دادن منافع ملی و رعایت مصالح عمومی کشور ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از شرایط پیچیده و بعضاً خطرناک به سلامت خارج سازد.

وی با اشاره به ائتلاف کشورها به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تصریح کرد: دکتر ظریف توانسته است این ائتلاف را برهم زده و در راستای منافع ملی حرکت کند.

سیاوشی شاه عنایتی ادامه داد: مشی تدبیر و اعتدال به لطف توانایی دکتر ظریف و تیم قدرتمند دستگاه سیاست خارجی کشورمان، گفتمان جدیدی را وارد عرصه بین المللی کرد، مشی و رویکردی که ناشی از خودباوری و اتکا به همه توانمندی های داخلی با هدف دوری کردن از تهدیدات خارجی است تا بدین ترتیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کمک این سربازان فداکار، پویاتر از گذشته، تعاملات سازنده و موثر با جهان خارجی را محقق سازد.

وی با اشاره به تاکید موکد دکتر ظریف در برنامه پیشنهادی خود مبنی بر تقویت طرح دیپلماسی اقتصادی مقاومتی و اقتصادمحور کردن سیاست خارجی گفت: بازطراحی ساختار وزارت امور خارجه ضمن چابک سازی و پاسخگویی به نیازهای جدید از جمله تقویت دیپلماسی اقتصادی نشان از دیدگاه وی نسبت به اوضاع داخلی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دکتر ظریف گفتمان تعامل، گفت وگو و تفاهم را مبتنی بر اصول عزت و مصلحت بنا کرده که معتقد است فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی گفت: دکتر ظریف از تقابل یا همکاری بدون قید و شرط فاصله گرفته تا منافع حداکثری نظام مقدس را در بازی برد-برد سیاست خارجی محافظت کند، علاوه بر این ضروری می دانم به یک رویکرد تقدیرآمیز دکتر ظریف درخصوص توجه به مشکلات زیست محیطی موجود و تلاش در راستای حل و فصل این مشکلات در چارچوب سازمان های بین المللی که امیدواریم در دولت دوازدهم نیز پیگیری شود، اشاره کنم.

سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه دکتر ظریف برای مقابله با تبلیغات منفی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در رابطه با حقوق بشر، زنان و اقلیت ها می تواند سفرایموفقی برای نشان دادن چهره واقعی نظام باشند، گفت: در ابتدا بر خود فرض می دانم در مقابل انتظارات ذکر شده نمایندگی های خارج از کشور، به موضوعاتی درخصوص اینکه دیپلمات های ما در قیاس با دیپلمات های همسطح در سطح جهان بسیار پایین است اشار کنم.

وی گفت: حقوق کارمندان وزارت امور خارجه در داخل کشور کمترین حقوق در بین کارکندان دولت بوده که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با توجه به انتظاراتی که از دستگاه های مختلف وزارت امور خارجه و به ویژه نمایندگی های ایران در خارج از کشور دارد، به این مورد توجه ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید تاکید کنم که رأی بالای نمایندگان به دکتر ظریف تاثیر مهمی در تداوم قاطع سیاست خارجی دولت دوازدهم دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا