Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- معاون‌ توسعه‌ و پشتیبانی هواشناسی چهارمحال‌ و بختیاری گفت: مطابق با مطالعات مرکز ملی مدیریت بجران؛ ۶۵درصد استان از خشکسالی شدید و ۲۵درصد در خشکسالی متوسط و خفیف رنج می‌برند و به طور کلی چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های خشک محسوب می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد قطره معاون‌ توسعه‌ و پشتیبانی هواشناسی چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه وضعیت فعلی آب و هوای استان را کمی ابری است اظهار کرد: در سه روز آینده آسمان استان کمی ابری گاهی با وزش بادهای شدید پیش بینی شده و حداقل دمادر مرکز استان درصبح امروز ۱۱ درجه و در گرم ترین زمان ۳۴ درجه سانتی گراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وضعیت بارندگی در چهارمحال و بختیاری نامطلوب است
قطره وضعیت بارندگی در استان را نامطلوب دانست و افزود: بارندگی از مهرماه سال گذشته تا به امروز به ۵۰۴ میلی‌متر میانگین بلندمدت رسیده؛ این در حالی است که این میزان در سال گذشته ۵۱۲ و با میانیگن بلندمدت ۵۹۰ میلی‌متر بوده است.
معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی چهارمحال و بختیاری به سال خشکسالی‌های پی در پی در این استان تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری امسال نهمین سال خشکسالی را پشت سرگذاشته و در شهرستان کوهرنگ که سرچشمه رودخانه کارون بوده و دومین قطب بارش در کشور است از ۹ سال گذشته تا به امروز بیش از ۲ هزار میلیمتر کاهش بارندگی داشتیم.

استان چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های خشک کشور است
وی ادامه داد: در ده سال اخیر به طور میانگین ۸۶۴ میلی‌متر کمبود بارندگی تجربه کردیم و این وضعیت با یک سال بارش پربار هم جبران نخواهد شد.
قطره چهارمحال و بختیاری را جزء استان‌های خشک کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مطابق مطالعات مرکز ملی مدیریت بحران، ۶۵% استان از خشکسالی شدید و ۲۵% جزء خشکسالی متوسط و خفیف رنج می‌برند و به طور کلی چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های خشک محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: علی‌رقم اینکه استان ما نسبت به میانگین بارندگی کشور، استان پرآب است، اما به همین میزان آسیب‌پذیری آن نیز بیشتر است و این خود یک بحران جدی است.
قطره به برخی شهرستان‌ها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت: وضعیت استان ما به گونه است که در برخی از روستاها و شهرهای شهرستان‌های بن، سامان، لردگان، بروجن و حتی کوهرنگ با تانکر آب‌رسانی
می‌شود.

وی در پایان خطاب به مسئولین و مردم گفت: باید قدر آب را بیشتر بدانیم و در مصارف خود دقت بیشتری داشته و مسئولین نیز برای حل مشکلات اهتمام جدی بورزند.

منبع: راه دانا

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید

کورش دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته شاهد و وقوع بارندگی و وزش باد با سرعت بسیار بالا در سطح استان بودیم که برخی از زیرساخت‌های خسارت وارد شد.

وی با اشاره به خسارت‌های سامانه بارشی همراه با طوفان شدید به برخی از زیرساخت‌های برق‌رسانی استان بوشهر بیان کرد: با تلاش کارکنان برق استان بوشهر مشکلات برق‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان برطرف شد و اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: بیشترین میزان بارندگی در استان بوشهر مربوط به گناوه بوده که بیش از ۵۴ میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شد.

وی اضافه کرد: در جم ۴۵ میلیمتر، در بندر امام حسن ۴۰ میلیمتر، در دیلم ۲۹ میلیمتر، در خارگ ۲۷ میلیمتر، در دشتی ۲۲ میلیمتر، در برازجان ۱۹.۴ میلیمتر، در اهرم تنگستان ۱۵.۵ میلیمتر، در بوشهر ۱۵.۲ میلیمتر، در کنگان ۱۲ میلیمتر، در بندر دیر ۱۰.۱ میلیمتر و در عسلویه ۳.۸ میلیمتر بارش باران ثبت شد.

کد خبر 6062730

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • سدهای خراسان رضوی همچنان کم آب است
  • تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری