Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:32:56 GMT

محوطه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی سامان دهی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۳۵۱۹

محوطه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی سامان دهی می شود

شاهرود - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود از سامان‌دهی مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی خبر داد و گفت: ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای گردشگری مهمترین رویکرد گردشگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسنی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از محوطه‌سازی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی خبر داد و ابراز داشت: باتوجه به اینکه شاهرود قطب عرفان شرق نام گرفته است سالانه میلیون ها مسافر را به سوی خود جذب می‌کند که در این بین برای تحقق تغییر استان از معبر به مقصد محوطه سازی در مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامان دهی مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی شامل کف سازی و سنگ فرش، طراحی آب نما و نورپردازی های ویژه خواهد بود که سال گذشته نیز بخشی از نور پردازی داخل محوطه به انجام رسید که امیدواریم بتوانیم با ارائه این خدمات شاهد رونق گردشگری در شاهرود باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود با بیان اینکه برای توسعه گردشگری باید توجه به زیرساخت ها در اولویت قرار گیرد، ابراز داشت: به منظور توسعه صنعت پاک گردشگری اقدامات بسیاری در شاهرود به انجام رسید و بسیاری از بناهای قدیمی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت لذا در مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی نیز تلاش شد تا با ایجاد محوطه سازی در ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم کوشا باشیم.

حسنی ادامه داد: مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی سالانه میزبان خیل عظیمی از عرفا، اندیشمندان و مردم نه تنها از ایران بلکه از بسیاری از نقاط جهان است لذا این مهم می طلبد تا بتوانیم با ایجاد زیر ساخت‌های لازم زمینه حضور گردشگران خارجی را نیز بیش از پیش فراهم کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرامگاه را محراب زیبای این بنا متعلق به دوره ایلخانی برشمرد و افزود: توجه به مرمت و حفظ آثار ایرانی از جمله رویکردهای سازمان میراث فرهنگی است که در این مجموعه نیز تلاش شد تا بتوانیم به بهترین نحو از داشته های شهرستان پاسداری کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران

بانک سامان با تیمی کامل از مدیران و کارکنان خود، از صادرکنندگان کشور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ میزبانی می‌کند.

به نقل از سامان رسانه، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور فعال بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه رویدادی است که در آن معتبرترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک سامان، توانمندی‌های صادراتی خود را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنند.

بانک سامان که به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌ها و بنگاه‌های صادراتی کشور تبدیل شده است، در مدت برگزاری این رویداد با برگزاری جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار صادرکنندگان کشور قرار خواهد داد.
گفتنی است، این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و غرفه بانک سامان در سالن ۵ پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)