Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: گلایه فرماندار ساوجبلاغ نسبت به عدم بازسازی کاروانسرای ینگی امام بی مورد است.

‌‌عبدالناصر میرچی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا ‌اظهارکرد: مسئولان میراث فرهنگی البرز بنا به وظایف ذاتی خود حساسیت زیادی نسبت به میراث تاریخی این استان دارند.

وی ادامه داد: بدون شک هیچ کس از تخریب و آسیب رسیدن به یک بنا یا مکان تاریخی‌که بخشی از فرهنگ و پیشینه این مرزوبوم را به همراه دارد دلشاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به علت عدم بازسازی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ افزود: میراث فرهنگی بارها برای بازسازی و مرمت این کارونسرا اقدام کرده ولی شهرداری مانع از ورود عوامل اجرایی و انجام عملیات مرمت شده است.

این مسئول توضیح داد: برای حل این مشکل جسله ای با حضور شهردار و فرماندار ساوجبلاغ برگزار شد و درنهایت صورت جلسه ای برای حل این مشکل به امضا رسید.

میرچی اضافه‌کرد: از زمان امضای این صورت جلسه نه فرمانداری ونه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و مفاد این صورت جلسه عملیاتی نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: در ابتدا باید از فرماندار و شهردار سوال شود که برای اجرای تعهدات خود تا کجا پیش رفته‌اند، بعد از میراث فرهنگی توضیح خواسته شود.

وی‌ گفت: به محض انجام تعهدات از سوی فرمانداری و شهرداری عملیات مرمت این کاروانسرا انجام می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟