Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز ،‌آذرشهر و اسکو در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: با توجه به ارادت قلبی که به قاضی‌زاده هاشمی دارم و همکاری که با هم در زلزله ارسباران داشتیم، ایشان را تا حدود زیادی می‌شناسم. خدا را شاکرم و شاهد می‌گیرم که فقط برای دفاع از حقوق مردم در جهت انجام وظیفه خود به عنوان نماینده مجلس صحبت می‌کنم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به قانون پنجم توسعه گفت:‌ بر مبنای قانون پنجم توسعه که آقای قاضی‌زاده هاشمی نیز مسئول اجرای بند «د» آن بود، باید از ایشان سوال شود چه اقداماتی انجام داده که این بند به اجرا دربیاید. در این قانون ذکر شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است حداکثر تا پایان سال اول برنامه نظام درمانی کشور را در چهارچوب یکپارچگی بیمه پایه درمان، پزشک خانواده، نظام ارجاع، راهنماهای درمانی، اورژانس‌های پزشکی، تشکیل هیأت‌های امناء در بیمارستان‌های آموزشی و تمام وقت جغرافیای هیأتهای علمی و تعرفه‌های مربوطه و کلینیک‌های ویژه و بیمه‌های تکمیلی تهیه و جهت تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.

نماینده تبریز تاکید کرد: قرار بود حداکثر تا پایان سال برنامه مسائل پزشکی پیگیری و همچنین گزارشی تهیه و برای تصحیح به هیات وزیران ابلاغ شود اگر این طرح بر طرح جامعه سلامت مقدم بود و زودتر اجرا می‌شد امروز شاهد ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی در وزارت بهداشت نبودیم.

بیگی ادامه داد: همچنین با اشاره به بند دو آیا امکان پذیر است که یک قاضی صبح در دادگستری قضاوت کند و بعد ازظهر به صورت وکیل برای همان پرونده فعالیت کند. قاضی زاده هاشمی برای اجرای این موارد و جلوگیری از آنها چه کارهایی انجام داده است. شرکت هایی مانند آواپردیس ، آوا سلامت و موسسات مشابه زیر نظر جناب وزیر تشکل شده که غیر دولتی است در صورتی که تاسیس شرکت‌های غیر دولتی باید به تصویب مجلس برسد. پس چطور این شرکت‌ها به صورت غیر قانونی تشکیل شده و فعالیت می‌کند که گرداندگان آنها همه مدیران وزارت بهداشت هستند. این همان حیاط خلوتی است که موجب فساد است.

او افزود: دیوان عدالت اعلام کرده این شرکت ها غیر قانونی است. از طرفی در چهار سال گذشته علیرغم کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد تومان در بانک‌های مختلف مثل بانک پاسارگاد و ملت سپرده گذاری شده که وزارت بهداشت بهره آن را دریافت می‌کند. این هم در حیاط خلوت دیگری است .

نماینده تبریز گفت: هیات امنای واردات دارو وزارت بهداشت زمان جنگ برای وارد کردن دارو و ارائه امکانات بهداشتی به سربازان تشکیل شده بود ادامه پیدا کردن کارهای این هیات امناء برای چیست؟ امروز معاون دارو و غذای قاضی زاده هاشمی از این موضوع استفاده می‌کند و خود به عنوان یک وارد کننده و صادر کننده دارو به صورت خصوصی فعالیت می‌کند همه این مسایل با جناب وزیر در میان گذاشته شده و امروز ثابت شده است. شما باید اعلام کنید پشتیبان او چه کسانی است و باید برای این مسایل پاسخگو باشید باید اعلام کنید لنزهای آمریکایی آلکان متعلق به چه کسی است و چه کسانی از وارد کردن آن سود می‌برند. بنده خوشحال می شوم که اگر بگویید خبر ندارید.

او افزود: مسئولان دولتی نباید در بخش خصوصی ذینفع باشند این مساله موجب بروز تعارض در حقوق شخصی و فردی با حقوق اجتماعی و مردم خواهد شد یکی از این موارد جناب قاضی زاده هاشمی بود. که بخشی از مدیران وزارت علوم از ذینفعان این موضوع هستند. سیاست‌های غط با نادیده گرفتن منافع مردم موجب شده گروه خاصی سود ببرند برای همین مسایل قاضی زاده هاشمی باید پاسخگو باشد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن

پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.

به گزارش مشرق، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند