Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه تعویض 67 کیلومتر از خط لوله 30 اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان در استان خوزستان توسط بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران طی بازدید از مراحل آغازین این پروژه گفت: پس از پیگرانی هوشمند، بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها با توجه به میزان خوردگی، درصد و پراکندگی آن با نظر واحد مهندسی خوردگی و تعمیرات خط، هم‌چنین مدیریت منطقه اصفهان اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ضرورت اجرای این پروژه اظهار کرد: برخی از خوردگی خطوط با تعمیرات جزئی و نصب نیم لوله برطرف می‌شود، ولی برخی دیگر همانند 67 کیلومتر از خط لوله بین مراکز انتقال نفت شماره 1 تا 3 مارون لازم بود جهت حفظ شرایط انتقال ایمن و پایدار نسبت به تعویض آن اقدام شود.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: این پروژه به مدیریت مهندسی و طرح‌های شرکت ابلاغ و پس از انجام مقدمات کار و برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار به سرعت کارگاه تجهیز و مقدمات کار آغاز شده است.

جعفری نسب مدت اجرای پروژه را 28 ماه اعلام و خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از لوله‌های مورد نیاز از قبل آماده و جهت اجرای پوشش به کارخانه مربوطه ارسال شده و به زودی کارهای اجرایی جوشکاری در مسیر خط نیز انجام خواهد شد که امیدواریم پیش از زمان پیش بینی شده به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: خط لوله نفت خام مارون- اصفهان با توجه به پایش مستمر و پیگرانی هوشمند در شرایط مطلوب و با ظرفیت مورد نیاز در حال سرویس دهی است و بر اساس نتایج پیگرانی اولویت‌های A و B انجام شده و اولویت C نیز توسط همکاران برنامه ریزی شده و پس از تعویض بخش‌هایی از این خط وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران یکی از دغدغه‌ها را عدم رعایت حریم خط و گسترش واحدهای مسکونی شهری و روستایی دانست و ادامه داد: به دلیل توسعه برخی از شهرها و روستاهای مجاور این خط به خصوص در محدوده شهر میداود در استان خوزستان و در انتهای خط یعنی محدوده شهرهای ویلاشهر، نجف آباد و خمینی شهر در استان اصفهان توسط واحد مهندسی و طرح‌ها موضوع تغییر مسیر خط لوله در حال بررسی است که در صورت امکان فنی نسبت به تغییر مسیر برنامه ریزی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد