Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- راهکار‌های طب سنتی برای درمان «تیک عصبی صورت»، راز آبی شدن سگ‌های بمبئی و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

راهکارهای طب سنتی برای درمان «تیک عصبی صورت»

تسنیم:بخش زیادی از سؤالاتی که در حوزه بیماریهای مختلف ایجاد می‌شود، می‌تواند سؤال مشترک بسیاری از افراد باشد لذا تلاش داریم در قالب انتشار این سؤالات و ارائه پاسخ به آنها، گامی در راستای حل این مشکلات برداشته باشیم.

سؤال: پسر 7ساله‌ای دارم که به‌خاطر استرسی که در مدرسه به فرزندم وارد شده، دچار تیک عصبی در صورت شده و هر چند دقیقه یک بار، عضله گونه‌هایش می‌پرد؛ پسرم را برای درمان نزد متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک بردم، گفتند هیچ مشکل خاصی ندارد و فقط آرام‌بخش تجویز کردند که پس از مصرف، هیچ فایده و اثری نداشته و همچنان پسرم با این مشکل مواجه است؛ آیا در طب سنتی درمانی برای این مشکل وجود دارد؟

پاسخ: تیک عصبی در اعضای مختلف بدن، درمان‌های متفاوتی در طب سنتی دارند؛ برای درمان تیک عصبی صورت نسخه زیر را به‌مدت 40 تا 60 روز اجرا کنید:

استشمام عطرهای گرم مثل گلاب، نرگس، یاس هنگام خواب و در طول روز

مصرف فسنجان نیم بادام و نیم گردو دو تا سه وعده در هفته

ماساژ سر در طول روز و ماساژ کف پا هنگام خواب

خوردن یک قاشق مرباخوری تخم فرنجمشک در یک لیوان عرق بهارنارنج

راز آبی شدن سگ‌های بمبئی

صدا و سیما: ساکنان بمبئی طی ماه‌های اخیر شاهد پدیده‌ای عجیب بوده‌اند.بر اساس گزارش express، حضور سگ‌های ولگرد رنگارنگ در خیابان‌ها و محله‌های این شهر ساکنین محلی را دچار سردرگمی و نگرانی کرده است.دیدن سگ‌های ولگرد در رنگ و اندازه‌ مختلف دیگر برای مردم این شهر موضوع عجیبی نیست اما دلیل این تغییر رنگ ناگهانی سگ‌های بمبئی چیست؟

در این بین «رودخانه کاسادی»(Kasadi River) سالها است که محل شنای سالمندان است چرا که به گفته محلی‌ها آب این رودخانه خواص شفابخشی دارد اما کمتر پیش آمده که کسی از آب این رودخانه بیاشامد.در عین حال آب رودخانه برای رفع تشنگی سگ‌های ولگرد مناسب است و گمان می‌رود نوشیدن آب این رودخانه که چند سالی است به‌واسطه ورود پسماندهای صنعتی آلوده شده دلیل تغییر رنگ این حیوانات باشد.

طبق این گزارش، فعالان حفاظت از حیوانات با بیان اینکه از دیدن تغییر رنگ این سگ‌ها شوکه شده‌اند اعلام کرده‌اند که از مقامات خواسته‌اند به این موضوع رسیدگی کنند.«آراتی چاوهان»، یکی از فعالان حفاظت از حیوانات گفت: "این شوکه کننده بود که ببینی چگونه یک سگ سفید تبدیل به یک سگ آبی شده است."
مطالعات اخیر سازمان بهداشت نشان می‌دهد که میزان آلودگی آب این رودخانه ۱۳ برابر آن مقداری است که مرز ایمنی آب تلقی می‌شود و این یعنی آلودگی رودخانه به مرز فاجعه رسیده است.

چگونه خودرو خود را پولیش کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: هر خودرویی در طول چرخه عمر خود نیاز به نگه‌داری مناسب دارد تا میزان فرسایش آن در اثر شرایط و عوامل طبیعی به کم‌ترین مقدار خود کاهش پیدا کند با این وجود هستند مالکانی که بدون توجه به این مسائل موجب ایجاد تخریباتی به ویژه در بدنه خودروی خود می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به آفتاب‌سوختگی، زنگ‌زدگی و… اشاره کرد.

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود خودرو شما نو به نظر برسد درخشندگی رنگ بدنه آن هست. اگر رنگ خودرو شما کدر شده و یا روی آن خطوط ریز بسیاری وجود دارد نگران نباشید، کافی‌‌ست خودرو خود را پولیش کنید در این گزارش سعی شده راهکارهای مناسب انجام پولیش تشریح شود.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب دائمی به رنگ خودرو، انجام این روش را به یک‌بار در سال محدود کنید و از واکس بدنه هم، فقط هر چند ماه یکبار استفاده کنید.

گام اول: ابتدا خودرو را به طور کامل شستشو دهید اما آن را خشک نکنید؛ توجه داشته باشید که عمل پولیش با دستگاه یک فرایند کثیف است، بدین معنی که ماده پولیش به چیزهایی که در اطراف شما قرار دارند می‌پاشد، پس بنابراین هرآن چه در اطرافتان هست (مانند اتومبیل های دیگر و دیوارهای اطراف) و چیز‌هایی که نمی‌خواهید کثیف شوند را پوشانیده یا از اطراف کار دور کنید. اگر ماشین شما رنگ تیره‌ای دارد از پد نرم‌تر و ترکیبات صیقلی‌تر استفاده کنید، زیرا رنگ‌های تیره حساس‌تر هستند.

گام دوم: محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش قرار داده و بدنه را به واکس پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را روشن و سرعت آن را بر روی متوسط تنظیم کنید. مناطق مورد نظر را با حرکت چرخی و با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید. نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید. در تمام سطح به صورت مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنید.

هنگامی که ناحیه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمی گرم احساس کردید، این زمانی هست که خش‌ها شروع به ناپدید شدن می‌کنند. هنگامی که آب بدنه پرتاب و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش مشاهده کردید کار پولیش آن قسمت به پایان رسیده و به سراغ قسمت بعدی بروید. توجه داشته باشید منطقه را مرطوب نگه دارید و از پولیش برای هر قسمت فقط به اندازه‌ای که لازم هست، استفاده کنید.

گام سوم: در صورت لزوم برای جلوگیری از اشباع شدن پد به واکس پولیش، کار را متوقف کنید و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی کنید؛ لبه بیرونی پد حرکت سریع‌تری دارد و اصطکاک بیش‌تری نسبت به مرکز آن تولید می‌کند، این قسمت معمولا حامل پولیش کمتری هست. بنابراین به خصوص در قسمت‌های پیچیده، مانند دستگیره‌ها، آینه‌ها، گوشه‌ها، و خطوط سپر می توان تنها از لبه بیرونی پد استفاده کرد، البته با مراقبت بیشتر.

گام چهارم: وقتی کارتان تمام شد، تمامی قسمت‌ها از جمله درب‌ها، بدنه و کاپوت ماشین را دوباره به دقت با دست شستشو دهید و اینبار پس از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنید.

گام پنجم: استفاده از یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش کمک خواهد کرد و عیوب سطحی باقی مانده را پوشش می‌دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش نهایی به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نمایید. با سرعت متوسط و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار کم اما ثابت شروع به گسترش واکس بر روی خودرو کنید. این کار را تا زمانی که سطح کاملا خشک و تمیز شود ادامه دهید.

گام ششم: پس از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق دیگر ماشین (پنجره‌ها، چراغ‌ها، و غیره) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه کنید که این کار را با یک پارچه پنبه‌ای نرم انجام دهید.

قبل از «دویدن» بخوانید!

ایسنا:راهکارهای انجام یک تمرین خوب هوازی به شرح زیر است:

۱. مطمئن شوید که بدن شما آماده دویدن است

چنانچه به تازگی هیچ فعالیت ورزشی انجام نداده‌اید، سعی کنید که زیاد به بدن خود فشار نیاورید؛ حتی اگر که احساس شادابی می‌کنید، زیرا در غیر این صورت باعث آسیب رساندن به بدن خود می‌شوید. همچنین اگر بالای ۵۰ سال سن دارید یا از بیماری‌هایی نظیر دیابت (قند) یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، قبل از شروع به دویدن با دکتر خود مشورت کنید.

۲. سطح آمادگی بدنی خود را ارزیابی کنید

شاید شما احساس کنید که از سطح آمادگی بدنی بالایی برخوردار هستید ولی برای مطمئن شدن از آن، باید با یک سری از اعداد آشنایی پیدا کنید. مسیری ۱ کیلومتری را پیاده بروید. تعداد ضربان قلب خود را دقیقا قبل از شروع و همین طور بلافاصله پس از آن بشمارید. همچنین چنانچه از بدن آماده‌تری برخوردار هستید، می‌توانید مسیری ۲ کیلومتری را بدوید و مطابق نمونه قبل، ضربان قلب خود را شمارش کنید. این اعداد را گوشه‌ای یادداشت کنید. پس از ۶ هفته تمرین مداوم، مجددا ضربان قلب خود را قبل و بعد از تمرین بشمارید. ارقام جدید را با ارقامی که از قبل یادداشت کرده‌اید، مقایسه کنید. مقایسه این ارقام پیشرفت واقعی شما را نشان می‌دهند.

۳. هدفگذاری کنید

اگر ندانید که چه می‌خواهید، موفقیت برای شما چندان معنایی ندارد. پس از همان ابتدا هدف خود را مشخص کنید. مثلا آیا می‌خواهید که در یک دوی صحرانوردی ۵ کیلومتری شرکت کنید؟ آیا خواهان کاهش وزن هستید؟ آیا برای سلامتی می‌خواهید بدوید؟ به خاطر داشته باشید که با اندازه‌گیری مسافت طی شده، تغییرات وزن یا فشار خون خود بسته به هدفی که مشخص کرده‌اید، می‌توانید روند پیشرفت خود را ارزیابی کنید. نکته اصلی این داستان در افزایش انگیزه شماست.

۴. برنامه‌ریزی کنید

جدا از هر هدفی که در پیش گرفته‌اید، یک برنامه مدون به شما در راه رسیدن به آن کمک زیادی می‌کند. این برنامه باید روزانه باشد؛ یعنی برنامه تمرینی یا استراحتی شما را در هر روز مشخص کند، آغاز و پایان مشخصی داشته باشد، به شما بگوید که در چه روزی استراحت کنید یا در چه زمانی می‌توانید که مسافت دویدن خود را افزایش دهید. همچنین باید طوری طراحی شده باشد که باعث مصدومیت شما نشود. برنامه تمرینی شما باید توسط یک مربی پیشرفته طراحی شود. همچنین توصیه می‌شود که پس از آن با یک دکتر نیز مشورت کنید.

۵. شروعی آسان داشته باشید

برای شروع بهتر است که ابتدا از پیاده‌روی شروع کنید، سپس به آرامی شروع به دویدن کنید. ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی یا ۷۵ دقیقه دویدن در هفته می‌تواند یک هدف خوب برای شروع تمرینات هوازی شما باشد. این میزان تمرین را باید در تمرینات خود طی یک هفته تقسیم کنید.

۶. گرم کردن

گرم کردن باعث می‌شود که بتوانید از بدن خود استفاده بهینه کنید. همچنین از نکات ضروری برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و مصدومیت است. اگر قصد دارید که یک پیاده‌روی سریع انجام دهید، سعی کنید که ابتدا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به آرامی پیاده‌روی کنید. اگر هم قصد دویدن دارید، سعی کنید که شروع آن همراه با سریع راه رفتن یا دویدن خیلی آرام باشد.

۷. به بدن خود گوش فرا دهید

در صورت احساس سرگیجه، کسالت، یا تنگی نفس سریعا به تمرین خود پایان دهید؛ چرا که به احتمال زیاد در حال بیش‌تمرینی – تمرین بیش از حد توان بدن – هستید. در چنین حالتی سعی کنید که چند روز به استراحت مطلق بپردازید تا بدن شما مجددا بازیابی شود.

۸. سرد کردن

این کار باعث بازگشت ضربان قلب و فشار خون شما به حالت نرمال می‌شود. بدین منظور به مانند گرم کردن خود عمل کنید، یعنی با آهنگ آرا‌م‌تری به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه راه بروید یا بدوید.

۹. حرکات کششی

زمانی که می‌دوید، عضلات شما حالت انقباضی بیشتری پیدا می‌کنند. انجام حرکات کششی باعث کمک به آزادی مفاصل و رسیدن خون به آن نواحی می‌شوند. توجه داشته باشید که حرکات کششی را بعد از دویدن انجام دهید و نه قبل از آن. سعی کنید که این حرکات را به آرامی انجام دهید و در حین آن نفس بکشید. در هر حرکت به مدت ۳۰ ثانیه ثابت بمانید. یک مربی ورزشی می‌تواند در انجام این حرکات به شما کمک کند.

۱۰. استراحت کنید

شور و اشتیاق فراوان در روزهای ابتدایی بسیار طبیعی است ولی فراموش نکنید که شما با بیش‌تمرینی – تمرین بیش از حد توان بدن – باعث مصدومیت خود می‌شوید. همان گونه که در ابتدای برنامه تمرینی خود باید به آرامی شروع کنید، داشتن روزهای استراحت نیز از ضروریات یک برنامه تمرینی است. این کار باعث جلوگیری از مصدومیت شما می‌شود. در واقع اهمیت روزهای استراحت با روزهای تمرینی یکی است. همان طور که تمرین کردن در پیشرفت شما موثر است، روزهای استراحت نیز در بهبود سلامت شما تاثیر مستقیم دارند. نکته جالب این است که استراحت کردن می‌تواند در بالا بردن سرعت و میزان مسافت طی شده توسط شما تاثیر مستقیم داشته باشد. آنها به بدن شما این شانس را می‌دهند تا با بازیابی خود قدرتمندتر شود.


۲۸۰۰ لیتر آب برای تولید ۱ ساندویچ همبرگر

تسنیم: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در ارتباط با میزان آبی که برای تولید محصولات کشاورزی مختلف مصرف می‌شود، اینفوگرافیکی منتشر کرده است که تصویر آن را در ذیل مطلب می‌توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟

وقتی صحبت از کاهش وزن و لاغری با ورزش باشد، بسیاری از افراد از خود می‌پرسند که از بین دویدن و پیاده روی، کدام‌یک تاثیر مفیدتر و بیشتری دارند؟ در واقع برای رسیدن به اهداف کاهش وزن و تقویت سلامت بدن، پیاده‌روی تاثیر بیشتری دارد یا دویدن؟

پیاده روی یا دویدن؛ کدام در لاغری موثرتر است؟

برای پاسخ به این سوال کلیدی، می‌کوشیم با تکیه بر نظرات حرفه‌ای یک کارشناس تناسب اندام، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنیم. در ادامه با مقایسه میزان کالری‌سوزی و تاثیرات هر یک از این دو فعالیت ورزشی پرطرفدار در فرآیند کاهش وزن، قصد داریم استراتژی‌هایی برای نتایج بهتر به شما ارائه کنیم تا بدانید چگونه از هر یک از این دو، یعنی پیاده‌روی و دویدن، به‌طور طولانی‌مدت و پایدار برای کاهش وزن استفاده کنید.

تاثیر دویدن در کاهش وزن چقدر است؟

به گزارش گجت نیوز، عموم افراد بر این باور هستند که دویدن در کالری‌سوزی تاثیری به‌مراتب بیشتر از پیاده‌روی دارد. در واقع بنا بر یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ انجام شده، از آنجایی که دویدن، ورزشی با شدت بیشتر از پیاده‌روی است، ضربان قلب فرد را افزایش می‌دهد و در نتیجه به افزایش سرعت کالری‌سوزی منجر می‌شود.

دویدن در ساخت ماهیچه‌های بدون چربی، افزایش متابولیسم بدن و تسهیل فرآیند کاهش وزن نقش موثری دارد. به‌گفته مک فرسون که یک مربی حرفه‌ای تناسب اندام است، ماهیچه‌ها در زمان دویدن ناگزیر هستند سخت‌تر از زمان پیاده‌روی کار کنند و این شدت تلاش بیشتر، به کالری‌سوزی سریع‌تری منجر می‌شود.

البته با وجود تمام این‌ها، پیاده‌روی نیز با شدت و اندازه کافی می‌تواند استراتژی مناسبی برای لاغری باشد. با وجود این‌که میزان دقیق کالری‌سوزی در شرایط مختلف و بسته به متغیرهایی مانند سن، جنسیت و ضربان قلب می‌تواند متفاوت باشد، اما در مجموع و در صورتی که مقدار و فشار پیاده روی و دویدن یکسان باشد، این دو عملکرد مشابهی خواهند داشت.

برای مثال، یک فرد با وزن ۱۵۰ پوندی را در نظر بگیرید که روزانه با سرعت ۳.۵ مایل بر ساعت پیاده‌روی کند؛ چیزی معادل ۷ ساعت پیاده‌روی معمولی. این فرد در این شرایط می‌تواند به‌طور هفتگی معادل ۱۸۰۰ کالری بسوزاند. از طرفی، اگر همین فرد با همین شرایط، سه بار در هفته و با سرعت ۶ مایل بر ساعت بدود، به‌طور هفتگی حدود ۱۷۱۰ کالری می‌سوزاند.

مقدار کالری‌سوزی پیاده روی چقدر است؟

مک‌فرسون با اشاره به این‌که پیاده‌روی در مجموع فعالیتی است که می‌توانید آن را در هر روزی که بیش از یک ساعت زمان برای ورزش کردن دارید انجام دهید، می‌گوید اگر فرد بتواند فرآیند پیاده‌روی را به‌شکل طولانی و مداوم انجام دهد، در مجموع حس بهتری نسبت به دویدن برای کاهش وزن دارد و حتی کالری بیشتری نیز خواهد سوزاند. البته او اتخاذ یک استراتژی ترکیبی از دویدن و پیاده روی را نیز توصیه می‌کند.

گفتنی است که اگرچه دویدن می‌تواند در تسریع فرآیند سوزاندن کالری موثرتر باشد، دویدن و پیاده روی هر دو می‌توانند در این مهم به شما کمک کنند. با وجود این نباید فراموش کنید که روند کالری‌سوزی باید به‌حدی پایدار و متعادل باشد که بتوانید یک فرآیند لاغری سالم و مداوم را دنبال کنید.

عموم افراد امروزه پیاده روی را به‌عنوان یک جایگزین ساده‌تر و در دسترس‌تر از دویدن انتخاب می‌کنند؛ چرا که امکان سپری کردن جلسات ورزشی طولانی‌تر، با فشار کمتر و البته تاثیر بیشتر در کالری‌سوزی را فراهم می‌کند.

به‌گفته مک فرسون، یک فرد ۱۵۰ پوندی با یک ساعت دویدن با سرعت ۶ مایل در روز می‌تواند حدود ۶۸۰ کالری بسوزاند؛ حال آن‌که همین فرد با یک ساعت پیاده‌روی با سرعت ۳.۵ مایل در ساعت حدود ۲۶۰ کالری خواهد سوزاند.

او ادامه می‌دهد که با وجود این آمار، دویدن در طولانی‌مدت، به‌دلیل شدتی که این نوع فعالیت دارد می‌تواند برای بدن چالش‌برانگیز باشد. خصوصا که ریکاوری مناسب بعد از جلسات منظم دویدن، اهمیت زیادی دارد و در صورتی که استراحت لازم را برای ریکاوری به بدن ندهید، ممکن است ضررهای بیشتری نیز داشته باشد.

چگونه از بین پیاده روی و دویدن، یکی را انتخاب کنیم؟

توجه داشته باشید که در انتخاب بین دویدن و پیاده روی، باید به وضعیت بدن، سن و سلامتی خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال برای افرادی که مفاصلی آسیب‌دیده دارند، در سن بالایی هستند یا اولین تجربه ورزش منظم خود را از سر می‌گذرانند، دویدن می‌تواند فشار خطرناکی به مفاصل و ماهیچه‌ها وارد کند که بعضا ممکن است فراتر از طاقت آن‌ها باشد.

از طرف دیگر، پیاده‌روی فعالیتی است که کمتر تحت تاثیر این عوامل است و تقریبا طیف وسیعی از افراد می‌توانند آن را به‌سادگی و به‌طور منظم پیگیری کنند.

همچنین باید به برنامه زمانی و شرایط ریکاوری نیز فکر کنید. اگر فرصت کافی برای ریکاوری بعد از دویدن یا زمان لازم برای پیاده‌روی مستمر روزانه را ندارید، باید بکوشید نوعی تناسب میان برنامه ورزشی خود برقرار کنید تا تداوم فعالیت ورزشی شما از بین نرود. تاکید می‌کنیم؛ استمرار و تداوم فعالیت ورزشی، کلید کاهش وزن است.

توجه داشته باشید که اگرچه دویدن می‌تواند به نتایج سریع‌تری در فرآیند کاهش وزن بینجامد، باید توجه داشته باشید که می‌تواند برای همه افراد و در طولانی‌مدت قابل اجرا نباشد. همچنین یک بررسی علمی از سال ۲۰۲۳ ثابت می‌کند که دویدن زیاد در طولانی‌مدت حتی می‌تواند به خستگی از ورزش یا آسیب‌دیدگی جدی منجر شود.

در عوض، پیاده‌روی یک گزینه ساده و راحت محسوب می‌شود که افراد می‌توانند به‌سادگی آن را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

جمع‌بندی

با وجود تمام آنچه تا اینجا گفته شد، انتخاب از بین پیاده‌روی و دویدن برای کاهش وزن، بستگی به ترجیحات، اهداف و ایده‌آل‌های شخصی شما نیز دارد. همان‌طور که گفتیم، اگر از شرایط جسمی مناسب برخوردار باشید، هر دو فعالیت می‌توانند در کاهش وزن تاثیر به‌سزایی داشته باشند.

به‌طور دقیق‌تر، در شرایطی که دویدن می‌تواند در بازه‌های زمانی کوتاه، به کالری‌سوزی و لاغری سریع‌تری منجر شود، پیاده‌روی در بلندمدت می‌تواند برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال یک رویکرد پایدار و مستمر برای کاهش وزن هستند تاثیر بهتری داشته باشد.

فارغ از انتخاب شما از بین پیاده روی و دویدن، این نکته کلیدی را نیز فراموش نکنید که اتخاذ یک برنامه ورزشی مستمر جهت کاهش وزن پایدار، برای همه افرادی که در خطر چاقی بیش از حد هستند، ضرورت دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • آخرین خبر‌ها از ساخت «پایتخت ۷»؛ دستمزد نجومی سلبریتی‌ها
  • آخرین خبر‌ها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟