Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حضور مجدد محمود حجتی در کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: آقای حجتی تا کنون نمره قبولی گرفته اند هرچند که نواقصی را این مدت در کارهایشان داشته اند که قسمتی از آن مربوط به حوزه کشاورزی و قسمت دیگر مربوط به منابع مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پول گندم یکی از مشکلاتی بود که به خاطر تاخیر دچار مشکل شدیم. ما در سال گذشته در بحث خودکفایی در گندم رکورد زدیم اما برای پرداخت پول کشاورزان بسیار نارضایتی ایجاد شد که قسمتی از آن به عدم تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه برمی گردد و مقداری از آن هم به توزیع ناعادلانه منابع مربوط است.

وی افزود: ایشان قول داده اند در صورت تامین منابع این مشکل را در آینده به حداقل برسانند. در بحث الگوی کشت هم اقدامات خوبی انجام شده و برخی محصولات را که نیاز به آب بیشتری دارند در مناطق پرآب تر کشور پرورش دادند و از آسیب منابع آبی جلوگیری کرد.

نماینده مردم سنندج در ادامه تصریح کرد: ایشان برنامه های خوبی را تدوین کرده اند و نواقص و مواردی که گوشزد کرده ایم را در دستور کار قرار خواهند داد. در حوزه آبیاری قطره و استفاده از آب سبز نیز توفیق بسیار داشته اند و هنوز هم جای کار دارد. در زمان وزارت ایشان کاهش واردات به جز کالاهای اساسی را داشتیم که به اقتصاد بسیار کمک کرد و امیدواریم با خودکفایی در محصولات اساسی بتوانیم صادرات هم داشته باشیم. اما در کل حس می کنم آقای حجتی نمره قبولی را کسب کرده اند و با تجربیاتی که از ادوار قبل داشتند به خوبی از پس امور برآمده اند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با  آفت سن و علف‌های‌هرز را در مزارع خود انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف‌هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه پوره‌سن نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود.

سعیدیان افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های‌هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام کرده و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد