Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که نوعی مواد شیمیایی در صابون‌های آنتی‌باکتریال وجود دارند که در صورت استفاده در دوران بارداری علاوه بر این که چاقی کودکان را در سال‌های بعد زندگی به دنبال دارد، در فرآیند رشدی آنها نیز اختلال ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری از صابون‌های آنتی‌باکتریال استفاده کرده‌اند، احتمال چاقی زیاد می‌شود. دانشمندان دریافتند که این قبیل صابون‌ها مملو از مواد شیمیایی سمی هستند که قرار گرفتن جنین در معرض آنها می‌تواند خطر چاقی زودرس را به دنبال داشته باشد.

محققان در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام دادند، دریافتند که جنین‌های دختر ۱۱ درصد و جنین‌های پسر ۸ درصد بیشتر مبتلا به چاقی می‌شوند. ماده شیمیایی «تری‌کلوکاربان» (TCC) از طریق جفت و نیز از راه تغذیه با شیر مادر جذب می‌شود.

محققان آزمایشگاه ملی «لارنس لیورمور»، کالیفرنیا معتقدند که قرار گرفتن روزانه در معرض این مواد شیمیایی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در اندام‌های حیاتی جنین به جا می‌گذارد. ماده شیمیایی TCC که در زمینه‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در متابولیسم چربی‌ها اختلال ایجاد کرده و روند تجزیه طبیعی چربی‌های بدن را آهسته می‌کند.

این ماده شیمیایی در دوران رشد خطر جدی را متوجه جنین می‌کند. جنین‌ها داخل رحم نسبت به تغییرات سطح هورمونی حساس‌تر هستند به طوری که ممکن است باعث تغییرات برگشت‌ناپذیری می‌شود.

خطر این مواد شیمیایی در منابع آب‌های آلوده و محیط‌های آلوده زندگی نیز وجود دارد. چنانچه جنین در معرض این مواد قرار گیرد، اندام‌ها و مکانیسم‌های محافظتی در جنین در حال رشد دچار آسیب‌های برگشت‌ناپذیر می‌شود.

محققان در مغز جنین‌هایی که در معرض مواد TCC بوده‌اند، مقادیر بالایی از این مواد شیمیایی را یافتند که رشد اندام‌ها را مختل می‌کند. اسکن‌های تهیه شده نشان داده است که این مواد شیمیایی در قلب و قسمت‌های چاق بدن تجمع می‌یابد.

منبع:انلاین

انتهای پیام/

مضرات صابون برای مادران باردار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت