Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز نیز مانند روز گذشته، 24 مرداد بسیاری از اخبار خبرگزاری‌های کشور معطوف به بهارستان و برگزاری مراسم رأی‌ اعتماد به وزیران پیشنهادی کابینه رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی است که این امر همچنان بر صفحات قرآنی و معارفی این خبرگزاری‌ها تأثیر گذاشته و باعث شده است تا میزان اخبار آن‌ها در حوزه قرآنی در حد چندان مطلوبی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت 14:30 امروز، 25 مردادماه تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که تنها یک خبر مرتبط با حوزه عترت است و مابقی اخبار در حوزه قرآنی قرار دارد.

خبر صحبت‌های محمدمهدی عزیززاده، دبیر کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که از سوی روابط عمومی معاونت قرآن و عترت منتشر شده و درباره تدوین و تصویب سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن است یکی از اخبار این صفحه است که تیتر اصلی را شامل می‌شود.

ایجاد نخستین موقوفه قرآنی مشارکتی در کشور، نگرانی‌هایی که با یاد خدا از بین می‌رود، آغاز به کار هفتمین دوره طرح قرآنی اسوه، پخش زنده بزرگداشت جامعه قرآنی برای شهید محسن حججی از شبکه قرآن و معارف سیما و همانند روزهای قبل، بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه 148 قرآن کریم توسط «شهریار پرهیزکار» و تلاوتی از احمد اشتری دیگر اخبار صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طی امروز بود.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم نیز طی امروز تعداد 10 خبر را بر روی صفحه قرآن و عترت خود منتشر کرده است که این تعداد خبر نسبت به روز گذشته از افزایش محسوسی برخوردار است. البته تنها سه خبر از این تعداد مربوط به حوزه قرآنی می‌شود.

سروده عبدالله حسینی درباره شهید محسن حججی، بیانیه سازمان بسیج به مناسبت روز جهانی مسجد، حدیث امام کاظم(ع) در رابطه با بالاترین ثواب زیارت امام رضا(ع)، تأثیر زیارت امام رضا(ع) در اصلاح سبک زندگی، سخنان محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح اُسوه در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره این طرح قرآنی، گزارش تصویری از پشت صحنه برنامه تلویزیونی راه نشان، پخش زنده مراسم بزرگداشت شهید حججی از شبکه قرآن، اعلام فراخوان پنجمین نکوداشت مولانا، برگزاری نخستین دوره آموزشی تربیت مربی نهج‌البلاغه و یادداشتی درباره آزمون ارزیابی قاریان اخبار صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهد.

همانطور که اشاره شد یکی از اخبار این خبرگزاری یادداشتی در رابطه با آزمون ارزیابی قاریان با عنوان آزمون ارزیابی قاریان از آزمون ارزیابی حافظان در دستیابی به اهداف پیشی گرفته است، می‌باشد که به بررسی، تحلیل و مقایسه دو آزمون ارزیابی قاریان و حافظان پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: به نظر می‌رسد چنانچه تمام فعالیت‌هایی که در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم تحت لوای طرح ملی حفظ قرآن کریم صورت می‌گیرد، مسیر آموزشی را شکل دهد که به موفقیت در آزمون اعطای مدرک حفظ ختم شود و به عبارتی چنانچه سنجش و اعطای مدرک به حافظان طرح ملی حفظ قرآن کریم به دبیرخانه اجرایی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم واگذار شود قدم بزرگی در هدفمندسازی طرح ملی حفظ برداشته خواهد شد که نتیجه آن تربیت حافظان قوی، تقویت طرح ملی حفظ و آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم خواهد بود.

به نگارش درآوردن چنین یادداشت‌هایی از سوی خبرگزاری‌هایی که مورد وثوق عموم هستند، قابل تأمل و تأثیرگذار است و منجر می‌شود تا نقش کلیدی رسانه‌ها در بهبود روند امور قرآنی بهتر و بیشتر حس شود.

همچنین، یکی از نکاتی که در رابطه با صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم وجود دارد، این است که هر سه تیتر این صفحه مربوط به روز گذشته است و تا ساعت 14:30 هنوز تیتر جدیدی در این صفحه بارگذاری نشده است.

شبستان

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان طی امروز، 25 مردادماه تاکنون تعداد 9 خبر را منتشر کرده است که از این تعداد پنج خبر مربوط به حوزه قرآنی است که نسبت به روز گذشته از افزایش فراوانی برخوردار بوده است.

تحویل بیمارستان مدینه به مرکز پزشکی حج و زیارت، توصیه مرکز پزشکی حج و زیارت به بیماران دیالیزی جهت همراه داشتن مدارک پزشکی خود در حج امسال، آغاز به کار هفتمین دوره طرح اسوه، ثبت نام 21 هزار زندانی به عنوان حافظ قرآنی در سامانه سازمان اوقاف، عواقب ترک نماز چیست؟، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته سال 96 در دانشگاه علوم و معارف قرآن، طرح بزرگ ختم قرآن دانشگاهیان در کربلا، طراحی ربات آزمون حفظ قرآن کریم جهت خودآزمایی محفوظات قرآنی حفاظ و برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی عراق اخبار این صفحه از خبرگزاری شبستان را تشکیل می‌دهند.

از این 9 خبر صفحه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پنج خبر در زیرمجموعه فعالیت‌های قرآنی، سه خبر در زیرمجموعه حج و عتبات و یک خبر نیز در زیرمجموعه نماز این صفحه قرار داده شده است.

همچنین، از چهار تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری شبستان نیز دو تیتر از اخبار قرآنی و دو تیتر دیگر از اخبار مربوط به حوزه حج و نماز انتخاب شده است.

در خبر عواقب ترک نماز که به عنوان تیتر اصلی صفحه قرآن و معارف انتخاب شده است، در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در این رابطه آمده است: پيغمبر(ص) فرمودند: «ميان ايمان و کفر فاصله‌اي جز ترک نماز وجود ندارد». صديقه کبري(س) از پدر بزرگوارش پرسيدند «مجازات کسي که به نماز اهميت نمي‌دهد، چيست ؟» حضرتش در پاسخ فرمودند «خداوند کسي را که به نماز اهميت نمي‌دهد به 15 خصلت مجازات مي‌کند، که 6 تا از آن‌ها در دنيا و 3 تا هنگام مرگ و 3 تا در قبر و 3 تا در روز قيامت است».

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که مربوط به اخبار قوه قضائیه است، امروز نیز همانند روز گذشته تعداد یک خبر را آن هم نه رویدادمحور بلکه خبری اقتباسی از کانال رسمی فتاوای رهبر انقلاب اسلامی مربوط به یکی از احکام خمس بر روی خروجی خود قرار داده است. در این تنها خبر معارفی خبرگزاری میزان در رابطه با اینکه صرف عدم توانایی یا دشواری پرداخت خمس، موجب فراغت ذمه و سقوط تکلیف نمی‌شود، به فتاوی مقام معظم رهبری و نظر ایشان در این زمینه اشاره شده است.

از آن روی که هم‌اکنون پنجمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه در مرحله استانی خود به سر می‌برد، اخبار اندک و سطحی این حوزه در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان کاملا مشهود است.

آریا

این خبرگزاری که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مختص اخبار مربوط به این سازمان است، همانند روز تاکنون هیچ خبری بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خود منتشر نکرده است.

همچنین، آخرین اخبار این خبرگزاری مربوط به دو روز گذشته و مربوط به حوزه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. عدم ارسال خبر جدید طی دو روز گذشته، نشان دهنده فعالیت‌ بسیار اندک این خبرگزاری در حوزه قرآن و عترت است.

ایبنا

خبرگزاری ایبنا که ویژه حوزه تخصصی نشر و کتاب به انتشار اخبار می‌پردازد طی امروز، 25 مردادماه در صفحه دین و اندیشه خود خبری مربوط به معرفی کتاب «الحاد نوین، باتلاق رنگین» نوشته مراد یوسفی پرداخته است.

همچنین، معرفی کتاب «تعلیم و تربیت از دیدگاه اهل بیت» نوشته سیده خدیجه میران و‌ انتشار کتاب معرفت‌شناسی اسلامی و علم دینی» با تدوین محمد رضایی دیگر خبرهای امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایبنا است.

البته تیترهای اصلی این صفحه از خبرگزاری ایبنا شامل سه تیتر است که دو تیتر مربوط به دو روز گذشته و یک تیتر دیگر آن نیز مربوط به روز گذشته است و امروز هیچ‌گونه تیتر اصلی به این صفحه اضافه نشده است. با توجه به اخبار کم این صفحه از ایبنا، می‌توان اشاره کرد که این خبرگزاری که حوزه تخصصی نشر و کتاب را پوشش می‌دهد، می‌تواند در زمینه پوشش اخبار به ویژه در زمینه انتشار کتب مربوط به حوزه قرآنی فعالیت بیشتری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

این خبرگزاری در صفحه قرآن و عترت خود تاکنون تعداد هفت خبر را بر روی خروجی منتشر کرده است که تنها یک خبر از این اخبار رویدادمحور و مربوط به آغاز اجرای هفتمین دوره طرح قرآنی اسوه است. همچنین، شش خبر دیگر معارفی این خبرگزاری بیشتر در حوزه عترت و اعتقادی است و اکثر این اخبار نیز مربوط به زندگی و جایگاه والای حضرت ثامن‌الحجج(ع) به دلیل 23 ذی‌القعده روز زیارت خاصه این امام همام است.

زندگینامه شهید درخشان، سخنان سیدمحمدباقر علم‌الهدی، رئیس مرکز آموزش عالی حضرت قاسم‌بن‌الحسن (ع) در خصوص فلسفه زیارت خاصه امام رضا(ع)، 23 ذی‌القعده؛ روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا(ع)، بسته شعری درباره شهادت امام رضا(ع)، حدیث سلسلة‌الذهب چیست؟، حدیث رسول‌الله(ص)، درباره علت نام‌گذاری حضرت زهرا(س) چهار خبر دیگر صفحه قرآن عترت باشگاه خبرنگاران جوان هستند.

اشعار بسیار زیبایی از علی انسانی، محمد سهرابی، علیرضا سازگار، علی‌اکبر لطیفیان، حسن لطفی، یوسف رحیمی، وحید قاسمی، قاسم صرافان و محمد فردوسی در خبر بسته شعری درباره امام رضا(ع) منتشر شده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی امروز تاکنون چهار خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که هیچ‌کدام از این اخبار مربوط به حوزه قرآنی نیست.

در این صفحه، اخباری مربوط به سخنان اختصاصی حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان درباره شهید حججی، انتشار کتاب «منظومه فکری حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‌ای» نوشته عبدالحسین خسروپناه و جمعی از پژوهشگران، گفت‌‌وگویی صمیمانه با تعدادی زائران خانه خدا در رابطه با مسائلی همچون خرید سوغاتی توسط زائران و برنامه‌های فرهنگی و ... و سخنان روز گذشته آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در جمع اعضای مرکز ملی پاسخگویی به شبهات و سئوالات دینی در مشهد منتشر شده است.

با توجه به تعداد اخباری که هر روز در صفحه معارف خبرگزاری ایرنا منتشر می‌شود و نیز تعداد اخبار مربوط به حوزه قرآنی این صفحه، می‌توان گفت که خبرگزاری جمهوری اسلامی که از خبرگزاری‌های مهم و بزرگ کشور است، فعالیت چشمگیری در پوشش اخبار حوزه قرآنی ندارد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران تاکنون تعداد دو خبر را بر روی خروجی خود قرار داده است که یک خبر از این اخبار مربوط به حوزه قرآن و خبر دیگر نیز در رابطه با حوزه عترت است.

با بررسی تعداد اخبار این صفحه خبرگزاری ایسنا که روز گذشته بر روی خروجی قرار گرفته بود، می‌توان دریافت که تعداد خبر این صفحه از خبرگزاری نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

حمل قرآن از ایران به عربستان ممنوع نیست و مرز مهران برای زائران اربعین جذابیت خاصی دارد، عناوین دو خبر کار شده امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا را تشکیل می‌دهند.

مهر

این خبرگزاری نیز در صفحه قرآن و متون دینی خود دو خبر را از ساعت 9:36 تا 12:12 بر روی خروجی منتشر کرده است که نکته جالب این خبرها نیز این است که هر دو خبر این صفحه مربوط به حوزه قرآنی است.

ثبت نام 21 هزار زندانی به عنوان حافظ قرآن در سامانه سازمان اوقاف و برگزاری افتتاحیه طرح قرآنی اسوه که روز گذشته در محل مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، دو خبر این صفحه را تشکیل می‌دهند. هر دو خبر قرآنی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر که تیتر اصلی آن برای نهمین روز هیچ تغییری نکرده است، از نوع رویدادی و اقتباسی است که یک از آن‌ها مربوط به سخنرانی مدیر کل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان های کشور در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مددجویان مرد زندانهای کشور در دانشگاه فرهنگیان لرستان و خبر دیگر نیز پوشش خبری افتتاحیه طرح اسوه است.

یکی از نکاتی که در پایان می‌توان بدان اشاره کرد این است که با توجه به انتشار تعداد بسیار کم اخبار قرآنی در صفحات معارفی خبرگزاری‌ها، جای خالی اخبار حوزه قرآن در خبرگزاری‌های بعضا اسم و رسم‌دار کشور کاملا محسوس است و جا دارد تا این خبرگزاری‌ها علاوه بر پوشش خبری گسترده‌ای که در رابطه با دیگر حوزه‌های خبری دارند، زمان و اهمیت بیشتری را نیز صرف حوزه قرآنی کنند.

این سؤال مطرح می شود که چرا بعضا صفحات معارفی و قرآنی برخی خبرگزاری‌ها که تمام هم و غم خود را مصروف مسائلی غیر از حوزه قرآن می‌کنند، به عنوان زیرمجموعه دیگر صفحات این خبرگزاری‌ها قرار دارد؟ و جای قرآن در صفحات آن‌ها به ویژه صفحات اصلی خالی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کردک در حال حاضر ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان وجود دارد و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن به صورت روزانه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در سه رشته ۱۰ جز و ۲۰ جز و کل قرآن همزمان با سراسر کشور روز ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: اعطا مدرک تخصصی یکی از خدمات ویژه است که برای حافظان در نظر گرفته شده است و در این مرحله نوزدهمین آزمون برگزار خواهد شد.

رمضانی بیان کرد: حافظانی که اهتمام به حفظ قرآن داشته باشند برای ۱۰ جز مدرک دیپلم علوم قرآنی، ۲۰ جز مدرک لیسانس علوم قرانی و حفظ کل مدرک دکترا داده می‌شود.

خراسان رضوی دارالقران ایران است

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی دارالقران ایران است، گفت: هیچ استانی این حجم از قاریان و حافظان را ندارد و در این آزمون با ۱۶۱۷ نفر ثبت نام رتبه اول را در کشور از نظر تعداد شرکت کننده داریم.

وی از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سالهای گذشته خبر داد و افزود: آزمون در هفت حوزه تربت جام، سبزوار، نیشابور، کاشمر، خواف و مشهد در ۲ حوزه خواهران و برادران برگزار می‌شود که در سالهای قبل فقط یک حوزه در استان داشتیم.

رمضانی گفت: برای شرکت در آزمون تأمین هزینه‌های برگزاری از خود حفاظ مبلغی گرفته شود، ولی علی رغم این موضوع تعداد بیشماری شرکت کردند.

کد خبر 6086796

دیگر خبرها

  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است