Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود گفت: عملیات محوطه‌سازی در آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی شاهرود اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، حمیدرضا حسنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق تاریخی همواره یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی است که باید برای جذب گردشگران نسبت به سامان‌دهی زیرساخت‌ها و زیباسازی این مناطق اقدامی اساسی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شاهرود یکی از شهرستان‌های هدف در مناطق گردشگری استان سمنان به شمار می‌رود افزود: این شهرستان به سبب وجود ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی به قطب عرفان شرق شهرت دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود اذعان کرد: آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی یکی از بهترین مناطق عرفانی و تاریخی این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گذر زمان سبب فرسوده‌شدن و تخریب بخش‌هایی از این آرامگاه شده است تصریح کرد: اجرای عملیات محوطه‌سازی برای این بنای تاریخی در دستور کار قرار دارد.

حسنی خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش، بهسازی کف آرامگاه و اجرای طرح‌های نورپردازی و آب‌نما ازجمله اقداماتی است که در این عملیات انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم جذب گردشگران به این منطقه یادآور شد: با توسعه مناطق گردشگری و رونق این بخش می‌توان بخشی از مشکلات اقتصادی را در سطح شهرستان و استان مرتفع کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال یادآور شد: تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد همواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است که بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها می‌تواند در تحقق این هدف تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد