Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@09:22:04 GMT

برگزاری جام استاد سیف زاده در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۵۳۰۱

برگزاری جام استاد سیف زاده در اصفهان

به گزارش برنا از اصفهان، این مسابقات که به نام استاد سید مرتضی سیف زاده پیشکسوت ارزنده ورزش وزنه برداری کشور نام گذاری شده است به همت هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان و میزبانی اداره ورزش و جوانان شهرستان مبارکه و با حضور 220 ورزشکار در قالب 29 تیم از 14 استان کشور در 11 وزن رده های سنی نوجوانان،جوانان،بزرگسالان و پیشکسوتان از 23 تا 25 مرداد در سالن ورزشی الزهرا (س) شهرستان مبارکه در حال برگزاری است ، نفرات برتر این رقابت ها در قالب تیم ملی پرس سینه کشور ، شهریور ماه به مسابقات آسیایی کوالامپور مالزی اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در افتتاحیه این رقابت ها محمد نصیری قهرمان المپیک،جهان و آسیا ، استاد دلوی ، استاد سیف زاده و پیشکسوتان وزنه برداری کشور و استان حضور داشتند و محمد نصیری ضمن ابراز خورسندی به دلیل نامگذاری این جام به نام سید مرتضی سیف زاده پیشکسوت ارزنده وزنه برداری کشور گفت : آقای سیف زاده استاد بنده و از دوستان عزیز و بزرگوار من هستند که زحمات ایشان در ورزش شایسته تقدیر بیش از این ها است و این گونه حرکات خوب باعث پیشرفت ورزش کشور خواهد شد چرا که جوانان و قهرمانان انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر پیدا می کنند و آینده ای روشن را برای خود ترسیم می کنند و به ورزش با انرژی بیشتری ادامه می دهند.

محمد نصیری نقش پیشکسوتان در ورزش را بسیار موثر و الزامی دانست و گفت : در تمام دنیا از تجربه های پیشکسوتان تا سن 80 سالگی هم استفاده می شود از مسئولان ورزش کشور می خواهم از تجربه ارزشمند پیشکسوتان ورزش برای رشد جوانان و قهرمان پروری استفاده کنند تا پیشرفت روزافزونی در ورزش کشور داشته باشیم چرا که هیچ بستری مانند ورزش نمی تواند باعث به اهتزاز درآمدن پرچم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در جا ، جای دنیا شود.

این قهرمان المپیک با بیان اینکه در سال 1970 میلادی در رقابت های پرورش اندام جهان شرکت داشته است گفت : در آن دوره از رقابت ها آرنولد شوارتزنگر در دسته سنگین وزن حضور داشت و من در دسته سبک وزن فیگور می گرفتم به همراه آقای دهنوی و این به دلیل آمادگی بالای بدن های ما بود که از بین 180 نفر انتخاب و اعزام شدیم و در حال حاضر نیز به عنوان عضو افتخاری فدراسیون پرورش اندام کشور هستم و افتخار می کنم که شاید باعث تشویق قهرمانان این رشته باشم.

نصیری با بیان اینکه این مسابقات به بهترین نحو در حال برگزار است گفت :در این مسابقات یکی از بهترین دوستان من مجتبی ملکی و رییس کمیته پاورلیفتینگ کشور که خود ایشان از قهرمانان این رشته در جهان است در برگزاری این رقابت ها همکاری دارد و خوشحالم که قهرمانان از شهرستان های مختلف حضور دارند و رقابت می کنند.

به رسم ادب و به مناسبت نامگذاری این جام به نام استاد سیف زاده به گوشه هایی از زندگی ورزشی این پیشکسوت ارزنده وزنه برداری کشور می پردازیم ، سید مرتضی سیف زاده متولد 27 مهر 1318 خیابان ملک بخش چهار اصفهان است و به دلیل علاقه مندی بیش از حد به ورزش و آمادگی جسمانی بالا بر روی دستان خود راه می رفت و پشتک و وارو می زد که همین امر باعث جذبش در سال 1335 به رشته ژیمناستیک و کشتی شد و به همراه نعمت اله گلزار،مهدی شمشیرگران و حیدر تباشیری در وزن های پایین زیر نظر محمدعلی فردین به تمرین کشتی پرداخت.

سیف زاده به پیشنهاد دکتر مصطفی حکمت پور از قهرمانان دسته 60 کیلوگرم وزنه برداری وارد این رشته شد و با استعداد و قدرت بدنی بالایی که داست به سرعت در وزنه برداری پیشرفت کرد و موفق به کسب مقام قهرمانی استان اصفهان شد،سیف زاده که آن زمان شاغل در دانشکده پزشکی دانشگاه اصفهان بود با حمایت و نامه ای از سوی مرحوم محمد جلایی و توافق دکتر نفیسی رییس دانشکده پزشکی به تمرینات مستمر در رشته وزنه برداری در باشگاه نیرو تندرستی می پردازد و از آن پس در وزن 52 کیلوگرم به عضویت تیم ملی درآمد.

سیف زاده در حاشیه رقابت های پرس سینه قهرمانی باشگاه های کشور از کمبود امکانات در ورزش دهه های 30 و 40 یاد کرد و گفت : ما پس از تمرین در باغ حجی(ورزشگاه تختی) تا حمام علی اکبر خیابان مسجد سید می دویدیم تا بتوانیم دوش بگیریم.

او پس از کسب عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی کشور تهران در سال 1341 ، به مدت 3 ماه در اردوی تیم ملی وزنه برداری در دانشکده افسری تهران حضور داشت و به تمرینات سخت پرداخت که در آستانه اعزام و تنها 15 روز مانده به مسابقات آسیایی اندونزی به دلیل تیره شدن روابط دیپلماتیک ایران و اندونزی کاروان ورزشی ایران به این مسابقات اعزام نشد و سیف زاده که در اوج آمادگی بود شانس حضور در این رقابت های برون مرزی را از دست داد.

مرتضی سیف زاده در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور سال 1343 در خرم آباد مجددا به مقام اول وزن 56 کیلوگرم کشوردست یافت و برای حضور در رقابت های جهانی مجارستان انتخاب شد اما با نظر کمیته فنی فدراسیون وقت و تضییع حق وی او به مسابقات جهانی مجارستان اعزام نشد و با کوهی از ناامیدی به اصفهان برگشت ، این پیشکسوت ارزنده وزنه برداری کشور با صدایی بغض آلود از میزان بالای ناامیدیش درآن زمان یاد می کند ومی گوید :

پس از این اتفاق به حدی از زندگی ورزشی خود ناامید شدم که به محض بازگشت به اصفهان تمام روزنامه ها و کاپ هایم را در باغچه خانه پدریم ریختم و آنها را آتش زدم و فردای آن روز بر خلاف اینکه از خدمت سربازی معاف بودم خود را به نظام وظیفه اصفهان معرفی کردم و به سربازی رفتم.

سیف زاده در دوران خدمت سربازی در مرکز گروه توپخانه 44 اقدام به تاسیس سالن وزنه برداری و تجهیز آن کرد و به عنوان مربی هر هفته 3 روز علاقه مندان به رشته وزنه برداری را تمرین می دهد و خود نیز به تمریناتش ادامه می دهد تا اینکه به دلیل آمادگی بالا برای حضور در المپیک 1964 توکیو ژاپن انتخاب می شود و به اردویی دعوت می شود که در آن بزرگانی همچون جهان پهلوان غلامرضا تختی ، محمد نصیری ، جلال کشمیری ، عزیز اصلی و عباس زندی در رشته های مختلف ورزشی حضور دارند .

او در این اردو با اشتیاق و اراده ای قوی به تمرینات خود ادامه می دهد اما یکی از روزها در حال تمرین و حین بالا بردن وزنه ای در حرکت یک ضرب کتفش آسیب می بیند و به توصیه پزشکان این بار هم از اعزام باز می ماند و المپیک توکیو را از دست می دهد.

سیف زاده پس از درمان و آغاز تمرینات مجدد در سال 1343 به مسابقات بین المللی شوروی سابق اعزام شد و موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد و پس از بازگشت به ایران اقدام به تاسیس سالن وزنه برداری مجهزی در دانشگاه اصفهان می کند و در پی دعوت به ژاپن تجهیزات و وسایل وزنه برداری روز دنیا را برای قهرمانان اصفهانی این سالن خریداری می کند و در پی آن تیم دانشگاه اصفهان در رقابت های دانشگاه های کشور همواره پرقدرت حاضر شده و قهرمان می شود.

او به مربیگری و قهرمان پروری در رشته وزنه برداری ادامه می دهد تا در سال 1358 به عنوان نایب رییس هیات وزنه برداری استان اصفهان انتخاب می شود و همزمان طی ابلاغی به عنوان رییس انجمن وزنه برداری آموزش و پرورش استان اصفهان نیز منصوب می شود،سیف زاده در خصوص فعالیت هایش در وزنه برداری می گوید : روز به روز مسئولیتم سنگین تر و بیشتر و بیشتر می شد و این وظیفه من را در قبال ورزش صدچندان می کرد و با برگزاری کلاس های مربیگری برای مربیان ورزش آموزش و پرورش استان در ورزشگاه تختی به مدرسی آقای منوچهر برومند رییس فدراسیون وزنه برداری و هنریک تمرز و مرحوم رضا استکی اولین گام اساسی مدیریتی خود را در وزنه برداری استان برداشتم.

در پی انتخاب بهرام افشارزاده به سمت رییس فدراسیون وزنه برداری ، سید مرتضی سیف زاده به سمت سرپرستی تیم های ملی وزنه برداری کشور منصوب می شود و پس از یک سال در پی بیماری استاد دلوی رییس وقت هیات وزنه برداری استان اصفهان با رخصت از این عزیز ، تاکید و ابلاغ رییس فدراسیون در سمت رییس هیات وزنه برداری استان اصفهان خدمت به ورزش وزنه برداری را ادامه داد.

سیف زاده از سال 1388 به مدت 7 سال رییس هیات وزنه برداری استان اصفهان بود و در این مدت خدمات شایانی چون تجهیز تمام سالن های وزنه برداری اصفهان و کسب عناوین قهرمانی تیم های رده های سنی مختلف اصفهان،کسب عنوان هیات برتر وزنه برداری کشور طی 3 سال پی در پی و ساخت و تاسیس خانه وزنه برداری استان اصفهان از خود به جای گذاشت.

سیف زاده ثمره زندگی خود را داشتن فرزندان و دوستان صالحی می داند و می گوید : خدا را شاکرم که توانسته ام در وزنه برداری از خود ردپایی مثبت برجای بگذارم و چه مزدی بهتر از این که اسطوره وزنه برداری ایران محمد نصیری عزیز هم اکنون در سفرش به اصفهان به خانه من آمده و بنده را لایق دانسته است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم

بانوی ملی‌پوش دوومیدانی ایران گفت: اینکه می‌توانم اولین دختر ایرانی شرکت کننده در لیگ الماس باشم، خیلی برایم ارزشمند است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس از فرزانه فصیحی بانوی دونده سرعت کشورمان دعوت کردند که در مرحله سوم این رویداد بزرگ به میزبانی مسابقات دوحه حضور داشته باشد.

فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس

این ملی‌پوش دوی سرعت ایران که سابقه کسب مدال نقره در دوی 100 متر قهرمانی آسیا و همچنین 2 مدال طلا در رقابت‌های داخل سالن آسیا را در کارنامه دارد، اولین بانوی دوومیدانی ایران خواهد بود که فرصت حضور در لیگ الماس را پیدا کرده است.

فصیحی در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: دعوت به لیگ الماس یک اتفاق خیلی بزرگ برای خودم است و بابت این موضوع خیلی خوشحالم؛ چون از آنجایی که به نوعی استاد اولین‌ها هستم، این هم اتفاقی بود که برای نخستین بار افتاد و خیلی برایم ارزشمند است.

وی ادامه داد: زمان حضور در این مسابقات به شکلی است که به آمادگی کامل و در واقع همان «پیک بدنی» نمی‌رسم و قرار هم نیست که برسم؛ چون المپیک را در پیش داریم. با این وجود لیگ الماس مسابقه بزرگی است و حضور در آن خیلی افتخار بزرگی محسوب می‌شود. دونده‌ها برای حضور در این رقابت دعوت می‌شوند و در دوی 100 متر بانوان نیز هشت نفر دعوت شده‌اند و دوندگان بزرگ دنیا هستند. زمانی که دعوت شدم، خیلی برایم هیجان انگیز بود. اینکه می‌توانم اولین دختر ایرانی شرکت کننده در لیگ الماس باشم، خیلی ارزشمند است.

قهرمان دوی 60 متر آسیا و دارنده مدال نقره دوی 100 آسیا، عنوان کرد: در فاصله یک ماه تا شروع المپیک مسابقات تدارکاتی‌ام را شروع کنم. همانطور که گفتم، قرار نیست در لیگ الماس به اوج آمادگی بدنی برسم و شرکت در این مسابقه، صرفاً جهت حضور و افتخاری است که نصیبم شده است. هدفم این است که عملکرد خوبی در المپیک 2024 پاریس داشته باشم و مسابقات قبل از آن هم خیلی برایم مهم است.

فصیحی درخصوص برنامه‌هایش پیش از حضور در المپیک گفت: یک هفته است که به بلگراد آمده‌ام و قرار است بعد از رقابت‌های لیگ الماس در قطر، به ایتالیا بروم و آنجا تمرین می‌کنم. در ادامه به صربستان برمی‌گردم و سپس چند مسابقه تدارکاتی در پیش دارم. ان‌شاءالله این سه ماه و مسابقات تدارکاتی پیش‌رو را با سلامتی کامل بگذرانم و آماده شوم تا بهترین عملکردم را در المپیک داشته باشم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد