Web Analytics Made Easy - Statcounter

۶ سرای یار مهربان در پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز راه اندازی می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سرای یار مهربان پایانه شهید دستغیب شیراز گفت: به همت مجمع خیران شهرساز و فرهنگ ساز استان، تاکنون دو سرای یار مهربان در پایانه‌های شهید دستغیب و نمازی افتتاح شده و دو سرای دیگر نیز در پایانه‌های قصردشت و ولیعصر (عج) در دست ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدحسن متانت با بیان اینکه مجمع خیران در حال رایزنی برای جلب حمایت خیران به‌منظور ساخت دو سرای یار مهربان در دیگر پایانه‌های شیراز است، افزود: ایجاد این سراها در مکان‌های پرتردد و پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز و امانت کتاب به شیوه رایگان به مردم، در ترویج فرهنگ مطالعه تأثیر بسزایی دارد.
وی گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ جلد کتاب در سرای یار مهربان پایانه دستغیب و ۱۷۰۰ جلد کتاب نیز در سرای یار مهربان پایانه نمازی موجود است که تمامی کتاب‌ها به صورت اهدای مردمی و کمک‌های خیران جمع‌آوری شده است.
به گفته متانت، کتاب‌ها پس از اهدا، موضوع‌بندی و کدگذاری شده و به صورت رایگان به مردم امانت داده می‌شود.
منوچهری افزود: مجمع خیران شهرساز و فرهنگ ساز استان فارس تاکنون چهار سرای فرهنگ مهربانی در سه‌راه دارالرحمه، بلوار چمران، پل غدیر و گلدشت حافظ به منظور جلب کمک‌های مردمی همچون لباس، مواد غذایی، کتاب برای توزیع بین نیازمندان ایجاد کرده است.
روح‌الله منوچهری سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با حضور در «سرای یار مهربان» پایانه شهید دستغیب، ۴۰۰ جلد نشریه با موضوع‌های ادبیات، داستان، هنر، آشپزی، ورزشی و تکنولوژی به این مکان فرهنگی و مردمی اهدا کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام اولین گروه از زائران عمره مفرده این استان پس از ۹ سال وقفه عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، به سرزمین وحی اعزام شدند.

«سیدمحسن قوامی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به لطف خداوند متعال و با عنایت به پیگیری ها و تلاش های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت و سازمان های مرتبط اعزام زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه از ایران به عربستان از سوم اردیبهشت ماه شروع و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امروز اولین پرواز گروه اعزامی زائران از فرودگاه شهید دستغیب و در قالب یک کاروان ۱۲۰ نفره از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به سرزمین وحی اعزام شدند که ۳۰ نفر از این تعداد زائر مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرواز اولین گروه اعزامی عمره گزاران از استان کهگیلویه وبویراحمد راس ساعت ۱۷ امروز ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳ فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است