Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:44:54 GMT

بوشهر پایلوت نخستین شهر هوشمند کشور معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۵۵۲۰

بوشهر پایلوت نخستین شهر هوشمند کشور معرفی شد

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: بوشهر پایلوت نخستین شهر هوشمند کشور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، جهانگیر شاهینی ظهر امروز در همایش، شهر هوشمند بوشهر با حضور کارشناسان موسسه آ. آی.تی اتریش در بوشهر با بیان اینکه 5 منطقه ویژه علم و فناوری در کشور تصویب شده اظهار داشت: برای توسعه و تسهیل در اجرای برنامه‌های علمی و فناورانه با بهره‌برداری از تکنولوژی و تجهیزات نوین و پیشرفته مناطق ویژه علم و فناوری در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و اصفهان مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه مناطق ویژه یاد شده بر‌اساس ظرفیت‌های استان‌ها به اجرای طرح علمی می‌پردازند خاطر نشان کرد: استان بوشهر در حوزه نفت،گاز، پتروشیمی، کشاورزی، زیست دریایی، صنایع و حمل و نقل دریایی از قابلیت مهمی برخوردار است که برنامه منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر برای این ظرفیت تدوین و اجرا می‌شود.

شاهینی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های یاد شده در سطح استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح می‌شود افزود: سازمان یونیدو«سازمان توسعه صنعتی ملل متحد» برای اجرای طرح‌های تدوین شده با مناطق ویژه علم و فناوری همکاری و مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه بوشهر برای اجرای طرح‌‌‌های هوشمندسازی در کشور معرفی شده افزود: بوشهر پایلوت نخستین شهر هوشمند کشور معرفی شده و کارشناسان اتریشی ظرفیت‌های بوشهر را برای تبدیل شدن بوشهر به شهر هوشمند در کارگاه آموزشی و بازدید میدانی مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه هوشمندسازی شهرها یک نوع انقلاب صنعتی در شهرها محسوب می‌شود گفت: نخستین سمینار در حوزه هوشمندسازی شهرها در بوشهر با حضور کارشناسان موسسه علمی و فناوری اتریش برگزار شد.

شاهینی با بیان اینکه بوشهر در کشور برای اجرای طرح هوشمندسازی معرفی شده خاطر نشان کرد: در همایش شهر هوشمند، مفاهیم، اصول، اهداف، استراتژی‌ها و دیگر موارد مطرح و راهکارهای لازم در این عرصه ارائه می‌شود.

وی هدف از برگزاری سمینار همایش هوشمندسازی بوشهر را آشنایی دست‌اندرکاران اجرای طرح شهر هوشمند دانست و افزود: در این سیمنار تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، مدیران بخش خصوصی برای اجرای بهتر این پروژه در شهر بوشهر مشارکت دارند.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر افزود: پس از برگزای سمینار هوشمندسازی شهر بوشهر جلسات تخصصی به محوریت ظرفیت منطقه و استان با مشارکت مسئولان منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر برگزار می‌شود.

شاهینی‌ با‌ اشاره به هوشمندسازی خدمات گوناگون در شهر بوشهر افزود: در پروژه هوشمندسازی بوشهر، بخش‌های مختلف انرژی برق، بهداشت، آموزش و پرورش، حمل و نقل و خدمات شهری و دیگر حوزه‌ها شاهد تغییرات مثمروثمر به شکل هوشمند در یک پروسه یکساله هستیم.

انتهای پیام/

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات

کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آیین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آیین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.
اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعداد‌های ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود