Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر پیشنهادی «بهداشت و درمان» دولت دوازدهم ششمین فردی بود که سوابق و برنامه‌های او توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی «بهداشت و درمان» دولت دوازدهم ششمین فردی بود که سوابق و برنامه‌های او توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تامین مالی طرح تحول سلامت در هاله ای از ابهام است
سید هادی بهادری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:انصافا مخالفت صحبت کردن در خصوص دکتر قاضی زاده هاشمی شاید درست نباشد، باید از مجموعه زحماتی که وزارت بهداشت و درمان در مدت چهارسال گذشته کشیده اند تقدیر کرد چرا که یکی از شاهکارهای دولت یازدهم طرح تحول سلامت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما بی عدالتی در مجموعه نظام پزشکی و حوزه بهداشت و درمان باعث شد که بنده در مخالفت با قاضی زاده هاشمی ثبت نام کنم، تفاوت حقوق پزشکان با سایر کادرهای پزشکی از جمله پرستاران و همکاران پزشکان بسیار قابل توجه است. حتی تفاوت بین پزشکان در تخصص های مختلف قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در خصوص طرح تحول سلامت نگرانی هایی وجود دارد گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت براساس سیاست ها کلی ابلاغی مقام معظم رهبری متولی سلامت و بهداشت شناخته می شود اما امروز تامین مالی ادامه این طرح تحول سلامت در هاله ای از ابهام است.

این نماینده با تاکید براینکه بیمه ها وضعیت مناسبی ندارند، تصریح کرد: ما حقیقتا نسبت به ادامه طرح تحول سلامت نگران هستیم، در برنامه پیشنهادی قاضی زاده مطلبی در خصوص نحوه تامین مالی در ادامه طرح تحول سلامت دیده نشده است.

بهادری با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار داشت: توجه به موضوع پیشگیری و بهداشت باید پیش از بیش در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد، هدایت مریض به سمت بخش های پر هزینه مانند بستری، انجام آزمایش های مختلف و عکس برداری ها و مسائل مرتبط با آن هزینه بر است بنابراین باید طرح پزشک خانواده به طور جد در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه پیش از تاسیس دارالفنون در کشور، مدرسه طب در ارومیه تاسیس شده است، عنوان کرد: وقتی شهری با این قدمت در حوزه پزشکی وجود دارد امروز برازنده نیست اسم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جز بیست دانشگاه اول بهداشت و درمان کشور نباشد.

وی با انتقاد از وضعیت سلامت در استان آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در رتبه 31 شاخص سلامت قرار دارد انتظار داریم در دوره جدید وزارت بهداشت و درمان نگاه ویژه ای به منطقه محروم در شمال غرب کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی بیمارستان 450 تخته خوابه ارومیه پیشرفتی نداشته است، بیان داشت: در چهارسال گذشته یک تخته خواب به بیمارستان های ارومه افزوده نشده و متاسفانه به دلیل نداشتن بیمارستان سوانح سوختگی بیماران این حوزه برای درمان باید به اصفهان منتقل شوند.

این نماینده مجلس درخواست کرد که در دوره جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ظرفیت گردشگری سلامت استان آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم مرزی با کشورهای همسایه توجه شود.

منابع مالی برای تعادل‌بخشی به پرداخت‌های بدنه وزارت بهداشت پیش‌بینی نشده است
محمدقسیم عثمانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 25 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مخالفت با معرفی سیدحسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علیرغم عملکرد مثبت ایشان، باید توجه بیشتری به بدنه وزارت بهداشت شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: رعایت تعادل در پرداخت حقوق و دستمزد در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت نگرفته و هرچند پزشکان نقش اول را در درمان دارند نباید فراموش کرد که درمان فرایندی است که تنها بخشی از آن را پزشکان انجام می دهند؛ پرستاران، پیراپزشکان و سایر افراد در مراکز درمانی در درمان افراد نقش دارند لذا پرداخت به این حوزه ها باید نسبت به پزشکان تعدیل و اصلاح شود تا رضایتمندی مجموعه افراد منجر به رضایتمندی مضاعف مردم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حل این مشکل نیاز به تأمین مالی دارد، عنوان کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت منابع مالی برای تعادل بخشی در پرداخت های بدنه این وزارتخانه دیده نشد.

عثمانی با تأکید بر اولویت دهی به حوزه بهداشت پیش از درمان، اظهار داشت: تعداد تخت های بیمارستانی در دوره قاضی زاده 25 درصد افزایش داشته اما در بخش بهداشت گلایه مندی وجود دارد چرا که آن میزان موفقیتی که در حوزه درمان بوده در بخش بهداشت وجود ندارد و در برنامه ها دیده نمی شود که در 4 سال آینده چگونه بخش بهداشت را همچون درمان متحول می کنند و برای تأمین مالی تحول در بخش بهداشت چه منابعی در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه ها در گروه پزشکی و پیراپزشکی تصریح کرد: جوانان کشور عازم کشورهای منطقه می شوند و چند ترم درس می خوانند و باز می گردند چرا این ظرفیت را خودمان ایجاد نمی کنیم.

وی افزود: بخش زیادی از حوزه وزارت بهداشت فرابخشی است چنانچه بیمه ها به حوزه وزارت بهداشت مربوط نمی شود و این وزارتخانه را اذیت می کنند یعنی خدمات داده می شد اما بیمه ها به موقع پرداخت را صورت نمی دادند لذا باید هماهنگی میان این حوزه های فرابخشی ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت رفاه برای بخش بیمه باید همراهی با وزارت بهداشت داشته باشد چرا که تضادها باعث می شود ارائه خدمات با تأخیر مواجه شود لذا وزیر بهداشت باید این مسائل را در برنامه خود بگنجاند.

حذف زیرمیزی پزشکان در دوران قاضی زاده هاشمی صورت گرفت
احمد بیگدلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت کابینه دوازدهم در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ما می خواهیم اگر کسی در خانواده اش مریض شد به جز درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد، گفت: 4 سال قبل اکثر مراجعات و مطالبات مردم از نمایندگان در حوزه های انتخابیه در خصوص موضوعات بهداشتی و درمانی بود، متاسفانه تمهیدات و تقویت های اعتباری و مالی انجام نشده بود و مردم به بخش دولتی در بخش بهداشت و درمان اعتماد نداشتند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته اگر مردم به مراکز درمانی مراجعه می کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند نه بیمارشان درمان می شد و نه جنازه متوفی به خانواده اش تحویل داده می شد، افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هرگونه بیمه درمانی بودند و بیش از 75 درصد هزینه های درمانی بر عهده مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند، تصریح کرد: مردم باید تمام ملزومات و تجهیزات را از خارج از بیمارستان و با هزینه شخصی تهیه می کردند، در آن روز کمبود منابع مالی علت اصلی چالش های بهداشت و درمان نبود بلکه مشکل در مدیریت برنامه بود و هیچ چشم انداز شفاف و قابل اندازه گیری برای حقوق و سلامت مردم در این حوزه وجود نداشت.

بیگدلی ادامه داد: با این اوضاع حوزه بهداشت و درمان و کاهش شدید اعتماد مردم آقای دکتر هاشمی طبق اعتقادی که به فرمایش مقام معظم رهبری داشتند، تفکر و تلاش خود را بر این اساس شکل داده و عملیاتی کرد و رفاه و راحتی و آسایش شخصی خود و خانواده خود را کنار گذاشته و با روحیه جهادی وارد محیط پراضطراب وزارت بهداشت شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دکتر قاضی زاده هاشمی مانند تمام نمایندگان طبق اصل 29 قانون اساسی سلامت را حق همگانی همه مردم می دانند، گفت: انسان سالم از نظر وزیر بهداشت محور توسعه پایدار بوده و رشد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی پایدار بدون داشتن انسان های سالم را امکان پذیر نمی داند.

وی با بیان اینکه آقای دکتر قاضی زاده هاشمی به دنبال تحول اساسی در نحوه مدیریت پر جمعیت ترین و تخصصی ترین وزارتخانه هستند، گفت: وعده بیمه فراگیر با عمق و کیفیت مناسب برای همه آحاد مردم و همچنین تقویت نظام شبکه های بهداشتی و درمانی و تامین نیروی انسانی متخصص برای مناطق محروم از جمله وعده های وی قبل از تصدی بر وزارت بهداشت و درمان بوده که بخشی از آن ها عملیاتی شده است.

بیگدلی با بیان اینکه تقویت بیمارستان های دولتی از جمله برنامه های آقای دکتر قاضی زاده هاشمی بوده است، افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مقام 19 چشم پزشکی دنیا را داشته و 350 مقاله بین المللی و 10 کتاب بین المللی و رفرنس تالیف کرده است.

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی آقای دکتر قاضی زاده هاشمی رتبه ایران در بین 210 کشور جهان در وزارتخانه های کشورهای دنیا 19 شد و کمبود دارو از 350 قلم به 30 قلم رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تنها 3 درصد بیماران پس از تصدی دکتر قاضی زاده هاشمی بر وزارت بهداشت و درمان برای تهیه نیازهای خود به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شوند، تصریح کرد: با تصدی وی بر این وزارتخانه 128 کلینیک تخصصی در مناطق شهرهای مختلف، 32 پایگاه اورژانس هوایی تاسیس و هزار و 500 تخت بیمارستانی افزوده شد.

وی با تاکید بر اینکه آقای دکتر قاضی زاده هاشمی مسائل زیر میزی پزشکان را از بین برد، افزود: هزار و 800 واحد اختصاصی زایمان و تکمیل و بهره برداری 4 هزار و 388 تخت در قالب طرح تحول سلامت از دیگر اقدامات وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدوارم نمایندگان با رأی بالا زمینه فعالیت مجدد آقای دکتر قاضی زاده هاشمی را فراهم کنند تا خدمت رسانی به مردم همچنان ادامه داشته باشد.

رتبه ممتاز وزارت بهداشت از لحاظ رضایتمندی مردم در نظرسنجی ها
مرتضی صفاری نطنزی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، گفت: قاضی زاده هاشمی شایسته وزارت است و عملکرد او بیانگر این موضوع است.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر فرمودند تو را نزد خداوند جایگاهی است که بر زبان مردم جاری است. این جمله معیاری برای ارزیابی عملکرد مسئولان بوده تا میزان موفقیت مسئولان در جامعه مورد سنجش قرار بگیرد. رضایتمندی از عملکرد قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت مشهود است.

صفاری تصریح کرد: براساس نظرسنجی ها از دستگاه های مختلف، مردم از عملکرد وزارت بهداشت رضایت دارند که این دستاوردهای موفقیت آمیز در وزارت بهداشت بیانگر این است که پیگیری های لازم از سوی وزیر بهداشت در 4 سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: نباید فراموش شود که دغدغه و مطالبه مقام معظم رهبری و مردم از مسئولان کاهش هزینه ها در بخش درمان و پیگیری ها و اجرای طرح تحول سلامت در این راستا بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: راه اندازی 128 کلینیک در شهرهای محروم، ساخت مراکز درمانی، افزایش یک هزار تخت بیمارستانی، پوشش 85 درصدی هزینه های ناباروری و ایجاد 17 مرکز برای رسیدگی به ناباروری و همچنین احداث 122 بیمارستان جدید با پتانسیل 21 هزار تخت و احداث خانه های بهداشت و همچنین احداث پایگاه های سلامت شهری و ایجاد 198 شبکه بهداشت و درمان از اقدامات قاضی زاده هاشمی بوده است.

صفاری گفت: قاضی زاده هاشمی در دوران وزارتش 270 بار به استان ها و مناطق محروم سفر داشتند و با اخلاقمداری به مسائل مردم رسیدگی کردند و حتی در سفرها وقت برای معالجه مردم اختصاص می دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سوابق علمی قاضی زاده هاشمی افزود: تالیف 10جلد کتاب و ارائه مقالات علمی معتبر و اشراف و تسلط به مسائل حوزه سلامت از ویژگی های آقای هاشمی است و همچنین می توان عنوان کرد دکتر هاشمی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می شود، بنابراین بیایید با رأی قاطع به ایشان زمینه پیشرفت بیشتر در کشور را فراهم کنیم.

بدهی ۱۲ هزار ملیاردی طرح سلامت کمر دولت و بیمه‌ها را شکست
احمد علیرضابیگی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد

۲ خانه بهداشت در روستاهای چشمه‌نادی از توابع ایوانکی و روستای رشمه از توابع گرمسار با حضور حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گرمسار ، درباره جزئیات این طرح گفت: این خانه های بهداشت در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتبار هر خانه ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهرام قدس افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوار تحت پوشش این مناطق ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟