Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه جایگاه ارباب رجوع و دولتمردان در کشور جابجا شده است گفت: نیمی از عمر فعالان اقتصادی در بروکراسی طولانی مدت اداری می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی اصغر زبردست ظهر امروز در نشست تشکل‌ها و فعالان اقتصای بخش کشاورزی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهار داشت: لقب ارباب‌رجوع از این جهت برای مراجعه‌کنندگان به دولت ایجاد شده که ارباب اقتصادی بخش دولتی هستند اما متأسفانه در ایران جایگاه این افراد تغییر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیمی از عمر فعالان اقتصادی در بروکراسی طولانی مدت اداری و برای دریافت مجوزها می‌گذرد بیان کرد: برخی از فعالان نیز به دنبال حل برخی مشکلاتی که برای آنها ایجاد کرده‌اند هستند.

اگر به دولت برگردم 50 درصد مدیران را از بخش خصوصی انتخاب می‌کنم

زبردست عنوان کرد: بنا ندارم به دولت برگردم ولی اگر برگردم 50 درصد مدیران را از بخش خصوصی انتخاب می‌کنم چرا که در صورتی‌که بخش خصوصی فعال باشد بخش دولتی هم وضعیت مطلوبی پیدا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: تکیه بر نفت کشور را با مشکل مواجه کرده و به جای تکیه بر نفت باید به ظرفیت بخش خصوصی تکیه کنیم چرا که اگر قرار باشد جنبش و حرکتی در بخش خصوصی انجام شود باید دولت و مجلس نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی را دریافت کنند.

زبردست بخش خصوصی را بازوی قوی اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: کشورهایی که نفت ندارند، بر بخش خصوصی تکیه کرده و موفق شده‌اند در هیچ‌کجای دنیا تمامی کارها به بخش دولتی واگذار نمی‌شد اما متأسفانه در ایران اقبال برای استفاده از بخش خصوصی کم بود و نگرش نسبت به سرمایه گذار در دهه 60 بد بود و آنها را با عناوین بدی لقب می دادیم ولی اکنون خوشبختانه این نگرش تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: به پشتوانه 30 سال خدمت در دولت و 12 سال خدمت در بخش خصوصی، ابراز می‌کنم که همه قوا مصرف‌کننده هستند و تنها بخش خصوصی درآمد ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: با شرایطی که برای فعالان اقتصادی در کشور وجود دارد این افراد یا دیوانه هستند و یا عاشق که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

زبردست اظهار داشت: با وجود تمامی هزینه‌هایی که کشور ایران برای عراق صرف کرده، در حال حاضر فقط 1.5 درصد بخش اقتصادی این کشور در دست ایران است و 85 الی 90 درصد در دست کشور ترکیه قرار دارد و به شما قول می دهم بعد از شروع سازندگی در سوریه نیز همین اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: وقتی ارتباط قطر با عربستان قطع شد، ترکیه بلافاصله فضای اقتصادی این کشور را در اختیار خود گرفت و در آسیای میانه نیز ترکیه بازار را در اختیار دارد بر این اساس باید اتاق های بازرگانی کشور قدرتمند باشند و با کمک دولت و مجلس بتوانند به بازارهای دنیا وارد شوند.

زبردست با بیان اینکه امروزه شرایط اقتصادی دنیا به گونه‌ای رقم می‌خورد که عضویت در اتاق بازرگانی از واجبات امر است، تصریح کرد: در همدان 117 هزار بهره بردار بخش کشاورزی داریم ضمن اینکه 1800 کارخانجات در شهرک های صنعتی همدان وجود دارد که اگر تعدادی از فعالان این بخش ها به عضویت اتاق درآیند تعاملات زیادی را با سایر استانها در سطح کشور خواهند داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان می تواند در پارلمان بخش خصوصی تهران 15 عضو داشته باشد ولی به دلیل تعداد کم اعضا 4 عضو دارد اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین تولید سیب‌زمینی کشور در دست استان همدان است اما در انجمن سیب‌زمینی‌کاران نقش کمی داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در همدان وجود دارد، افزود: باید فعالان اقتصادی را به بیرون از کشور و استان هدایت کنیم.

زبردست با بیان اینکه اتاق بازرگانی همدان شهریور ماه جشن 90 سالگی خود را جشن می گیرد گفت: سالها پیش استانهای هم جوار همدان برای اخذ کارت بازرگانی به همدان مراجعه می کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان اعلام کرد: درآمد محصول کاکائوی کشور غنا با درآمد نفت کشور ایران برابری می‌کند و معاملات کاکائوی غنا در بازار بورس لندن انجام می‌گیرد و کشور ایران نیز سالانه 700 تن از این محصول را وارد کشور می‌کند.

زبردست عنوان کرد: نمی‌توان در چهاردیواری استان مشکلات را در خود حل کرد و به تعاملات بیشتر با سایر نقاط کشور و فرا ملی نیاز است و ورود به این عرصه پنجره‌های زیادی را به روی ما می‌گشاید.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ پورنچای دانویواتانا، در آیین گشایش اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع در اصفهان، با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، تاکید کرد: برای تداوم گفتگو‌ها بین ۳۵ کشور عضو ACD و استمرار تعاملات میان منطقه‌ای، برگزاری این نشست‌ها تاثیرگذار است.
دانویواتانا با تاکید بر ضرورت مبادلات بین اعضای مجمع گفت وگوی همکاری آسیا از طریق ایجاد استاندارد‌ها و وضع قوانین سرمایه‌گذاری افزود: موضوعات گوناگونی مطرح است و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این زمینه بسیار مهم و راهگشاست.
وی از احتمال برگزاری جلسه بعدی این اجلاس در کشور قطر خبر داد وگفت: صرفنظر از علاقه‌مندی به تداوم برگزاری این نشست‌های همکاری، مایل هستیم دست‌اندرکاران به مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، بصورت عمیق بیندیشند تا بتوانیم در پرتو تداوم همکاری‌ها، مشکلات موجود را برطرف کنیم.
پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های عضو آمادگی خود را بعنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب این کار شوند، در نهایت می‌توانیم به اجماع لازم در این زمینه برسیم.
وی تاکید کرد همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین نشست‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین باید نتایج توافق‌های کسب شده بصورت گزارش به ACD ارائه و از طریق بهبود شرایط، مشکلات برطرف شود تا در مسیر توسعه مجمع به پیشرفت نائل شویم.
مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.
این اجلاس تا فردا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد