Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@15:20:08 GMT

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۵۸۱۸

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد

به گزارش ایسکانیوز ، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نوبت عصر بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از برنامه‌های خود با نثار درود به شهدای مدافع حرم و ایثارگران و شهدای مجلس و شهدای پزشکی و پیراپزشکی اظهار داشت: رحمت و غفران الهی را برای کسانی که در چهار سال گذشته به ما کمک کرده‌اند ولی اکنون در بین ما نیستند را از خداوند متعال مسئلت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار سال پیش در چنین ایامی به رسم همه ادوار گذشته در محضر نمایندگان محترم ایران، برنامه دولت یازدهم در حوزه سلامت را تقدیم حضور نمودم. برنامه‌ای که با همراهی جمعی از صاحب‌نظران حوزه سلامت تدوین شده بود.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: امروز مجددا برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان ملت ایران و البته با کارنامه‌ای چهار ساله درخواست رأی خدمتگزاری در دولت دوازدهم را دارم، چهارسالی که با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به سرعت سپری شد.

وی با بیان اینکه همه نمایندگان مجلس دهم منتظر استماع برنامه‌های بنده برای چهار سال دوم هستند، خاطرنشان کرد: دستاوردهایی که در دوره گذشته در قالب طرح تحول سلامت و سایر برنامه‌های اصلاحی و توسعه‌ای با تلاش جهادگران عرصه پزشکی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به پشتوانه امدادهای الهی و حمایت‌های مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و رؤسای قوا و مراجع بزرگوار و ائمه جمعه و نمایندگان در مجلس به دست آورده است و چهار سال گذشته شما این مسئولیت را به من سپردید اکنون به این نقطه رسیده است.

وی افزود: آنچه باید علاوه بر رئوس برنامه‌هایی که اعلام کرده‌ام اضافه کنم این است که ما در طول چهار سال گذشته با حفظ و ارتقاء سلامت مردم ایران و امانتداری که دوستان شما و برخی از شما چهار سال پیش به من سپردید صادق بودیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه هنگامی که دولت یازدهم کار خود را آزاد کرد، پرداخت بیشتر از 56 درصد از هزینه‌های سلامت از جیب مردم، کشورمان را در زمره 40 کشور آخر دنیا قرار داده بود، گفت: این شاخص در دو برنامه چهارم و پنجم توسعه مورد عنایت قانونگذار قرار گرفته و بهبود آن تا 30 درصد را به دولت‌های وقت تکلیف نموده بودند.

وی ادامه داد: به استناد بی‌طرفانه مرکز آمار ایران مفتخریم اعلام کنیم که این رقم به 35 درصد کاهش پیدا کرده است. 16 درصد از پرداخت مستقیم مردم طی کمتر از سه سال در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته به ویژه اینکه وقتی ما متوجه شویم که برای کاهش هر یک درصد باید 790 میلیارد تومان هزینه شود که این دولت با کمتر از یک‌سوم به این توفیق دست پیدا کرده است.

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه با همکاری وزارت رفاه کار و امور اجتماعی قریب به 11 میلیون نفر با پرداخت حق بیمه‌شان توسط دولت تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: امروز می‌توان ادعا کرد که هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت، صرف‌نظر از توانایی پرداخت حق بیمه می‌تواند تحت پوشش قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از اظهارات نمایندگان مخالف مبنی بر، بر خاک سیاه نشستن بیمه‌ها با توجه به اجرای طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: آن اظهارات مربوط به این بخش است؛ 11 میلیون نفر ایرانی بیمه شدند و طبق آمار وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی بیش از 85 درصد این افراد درآمدی کمتر از یک میلیون تومان داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات بیمه‌ها غیر از تأمین اجتماعی که بحثش جداست و نمی‌خواهم وارد آن شوم، به خاطر این است که از امسال در بودجه سالیانه، سرانه‌ای برای این افراد درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: یعنی شما سفره‌ای را در طول دو سال و نیم گذشته پهن کردید، بدون اینکه سرانه‌ای داشته باشید، بنابراین معلوم است که صورتحساب می‌آید و من مطمئنم که در دوره دولت دوازدهم با تمهیداتی که رئیس‌جمهور پیش‌بینی کرده، این وضعیت ادامه نخواهد داشت.

وی افزود: در این مدت زیرساخت‌های بهداشتی در قالب ساخت خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی و 24 هزار تخت بیمارستانی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین فرصت‌های بی‌نظیری برای استقرار نظام ارجاع برقرار شده است. در حیطه آموزش و پژوهش با هدف مرجعیت علمی در منطقه یا به لطف بهره‌مندی از همکاری اعضای برجسته هیأت علمی و با همکاری و اجرای بسته‌های تحول و نوآوری بر آموزش پزشکی تحولات چشمگیری عاید ما شد.

وی با اشاره به توصیه راهبردی و هدفمند شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش پزشکی، اجرای برنامه آمایش سرزمینی، تمرکززدایی و ارتقاء توانمندی دانشگاه‌ها، بین‌المللی‌سازی در حوزه آموزش عالی پزشکی، توسعه آموزش عالی و افزایش 30 درصدی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به عنوان توفیقات دولت یازدهم اظهار داشت: اکنون در منطقه رتبه اول تولید علم را در رشته پزشکی داریم و در استنادات پزشکی رتبه اول را کسب کرده‌ایم و در چهار سال گذشته 30 درصد به تعداد مقالات ایرانیان اضافه شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: شاید نمایندگانی که در دوره قبل در مجلس حضور داشتند، سردرگمی و مراجعات پی درپی مردم برای یافتن داروهای ضروری را در سال‌های 90 و 91 دیده باشند. امروز تعداد داروهای کمیاب به کمتر از 30 قلم نسبت به 350 قلم شروع کار ما کاهش یافته است. میزان واردات دارو علی‌رغم 11 میلیون نفری که بیمه شده‌اند، در دولت یازدهم نسبت به قبل 400 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است و سهم داروهای تولید داخل از کل بازارهای دارویی از حدود 60 درصد سال 91 به 70 درصد در سال 95 افزایش پیدا کرده است و این یعنی حمایت از تولید داخل و افزایش صادرات دارو به دو برابر به معنای توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین حداقل در هر ماه 2 داروی جدید وارد بازار کرده‌ایم، گفت: من متأسفم قبل از اینکه در دستگاه قضایی مطلبی رسیدگی شود، توسط برخی نمایندگان از تریبون مجلس اعلام شد. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی همیشه حرف و حدیث بوده و هر کسی هر مطلب و هر مدرکی دارد مطرح می‌کند بدون اینکه به دستگاه قضائی اطلاع دهد، در حالی که ما تابع قانون هستیم.

وی با بیان اینکه چون از افرادی اسم برده شد، من اینجا می‌گویم که در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در این حوزه بسیار زیاد بوده است، گفت: در همه دولت‌ها چندین مسئول در حوزه غذا و دارو تغییر می‌یافتند و بارها تحقیق و تفحص انجام می‌شد، ولی در این دولت ما شاهد فعالیت‌های فراوانی بوده‌ایم و من از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر تعارض منافع در این وزارت اظهار داشت: مطلبی را گفتند که در اینجا هم آمده و منظورشان این است که در بخش بهداشت و درمان یک مهندس بگذارید و در وزارت دادگستری یک پزشک بگذارید و برای مثال در راه و ساختمان یک متخصص علوم سیاسی بگذارید و در وزارت امورخارجه نیز چنین کاری انجام دهید، مهم این است که شما دقت کنید فساد اتفاق نیفتد. در مطالبی که مخالفین فرمودند و از شایسته‌سالاری اسم بردند، شابسته‌سالاری به این معناست که هر کسی در جای خود باشد و با تخصص خود کار انجام دهد.

وی با بیان اینکه افتخار من این است که در دولت کسانی که در حوزه بهداشت و درمان بودند از نظر علمی در طول تاریخ ایران بی‌نظیر هستند، تصریح کرد: در تیمی که به من کمک کردند، سه نفر وزیر دوره گذاشته حضور داشت؛ یکی دکتر فاضل، دیگری دکتر ملک‌زاده و دیگری دکتر دانش‌جعفری بود که این افراد در دولت‌های مختلف وزیر بوده‌اند و برجسته‌ترین افراد علمی شما در ستاد وزارت بهداشت بود. در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مسئولیت قبول کردم.

وی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر سپرده‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در حساب‌های دانشگاه‌ها اظهار داشت: ۶۲۵ بیمارستان وجود دارد و این بیمارستان‌های ۱۲۰ هزار پرسنل دارند که پولی برای پرداخت ندارند و باید از درآمد بیمارستان بدهند و اگر حقوق یک ماه اینها را حساب کنیم، ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود. بالاخره یک بیمارستان برای اداره خود باید ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در حساب خود پول داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما هیأت امنا را با قدرت دنبال خواهیم کرد، گفت: شرکت‌هایی در دوره‌های گذشته تشکیل شده و اکنون که به برخی از افراد واسط فشار آمده که این افراد پشت شرکت‌های تجهیزات پزشکی هستند، از هیأت امناء اشکال می‌گیرند، مگر هیأت امناء مصوبه مجلس شورای اسلامی نیست؟ و مگر آقای تاج‌گردون راجع به اظهارنظر دیوان محاسبات نگفت که این دستگاه علی‌رغم همه گستردگی و صندوق‌های متعددی که دارد جزو پاک‌ترین‌ها بوده است؟ هیأت امنا نه تنها حیاط خلوت نیست بلکه امکاناتی که ۶ میلیارد می‌دادند امروز کمتر از ۳ میلیارد خریداری می‌کند. اگر اینطور هست باید GTC را در وزارت کشاورزی نیز تعطیل کنید تا ببینید چه بلایی بر سر کشور می‌آید.

وی با بیان اینکه برخی مطالب که مطرح شد دل من را درد آورد و نشان می‌دهد که از روی اطلاع نیست، گفت: اشاره‌ای به لنز داخل چشمی شد که این مسئله به من برمی‌گردد، من به آقای بیگی عرض می‌کنم که حقوقی که در این دولت به من داده‌اند و حقوقی که از دانشگاه می‌گرفتم و مثل بقیه همکارانم ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است و این همان حقوق‌های نجومی است که در همه جا مطرح کردید. در عین حال، خدا را شکر می‌کنم که به هیچ کار اقتصادی جز کار حرفه خودم در طول دوران زندگی خود نپرداخته‌ام.

وی با بیان اینکه نه شرکت، نه زمین، نه ساخت و ساز و نه چیز دیگری داشته‌ام، گفت: بچه‌های من هنوز راه وزارت بهداشت را بلد نیستند و از بین برادران و خواهران من فقط یک برادر من سابقه مجلس برای انجام کارهای مردم دارد که سه نوبت و کمتر از یک ساعت در وزارتخانه حضور داشته است.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های ارزشمند دلسوزان حوزه سلامت، ما در ابتدای راه هستیم، اظهار داشت: تجربه چهار ساله گذشته اقتضاء می‌کند که بازنمایی جدیدی در حوزه سلامت انجام شود به نحوی که ضمن ارتقاء اقتصادی طرح تحول سلامت و در انطباق با برنامه ششم توسعه اولویت دادن به پیشگیری و بهداشت که می‌تواند محصول ذاتی ارتقاء شاخص‌های سلامت باشد، را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

وی با تشکر از نمایندگانی که به موضوع بهداشت توجه داشتند، خاطرنشان کرد: مشکل دارو و درمان مردم در چهار سال قبل و کاهش هزینه‌های درمان آنان که مطالبه جدی مقام معظم رهبری بود موجب شد تا در میدان عمل به این بخش توجه بیشتری شود، اگرچه توجه به این بخش هرگز به معنای تعطیلی دیگر بخش‌ها نبوده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به گزارش رئیس مجلس در جمع نمایندگان گفت: براساس گزارش ایشان، شما امروز در حوزه بهداشت و درمان می‌توانید به رتبه جهانی ایران افتخار کنید.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اقدامات زیرساختی صورت گرفته در بخش درمان باید همراه با رفع اشکالات به دست آمده باشد، گفت: باید برنامه چهار ساله آینده دذر چارچوب سیاست‌های کلی سلامت و احکام برنامه ششم که با تلاش وزارت بهداشت و حمایت نمایندگان مجلس ایجاد شده به اجرا درآید.

قاضی‌زاده هاشمی به دو چالش مهم در راستای اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرده و تصریح کرد: برای حل این دو مشکل باید از نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس استمداد بطلبم. بررسی چهار سال گذشته نشان می‌دهد که در کارکرد تولیت با مشکلات جدی مواجه هستیم. عدم تمرکز تولیت در نظام سلامت، تکثر صندوق‌های بیمه‌ای و یکسان نبودن بسته پایه خدمات، جدا بودن شورای عالی بیمه سلامت از تولیت، تعدد مراکز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پاسخگویی و مدیریت در این بخش را بسیار مشکل کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در کارکرد تأمین منابع پایدار نیز چنانچه مجلس و دولت نظام سلامت را در تعریف و تحقق منابع جدید وابسته به فروش نفت چنانچه رئیس‌جمهور در فرمایشاتشان قول دادند یاری دهند، مشکلات بیمه‌ها، سازمان‌های بیمه‌گر و مطالبات مراکز درمانی حل خواهد شد.

وی در همین راستا افزود: باید با درس‌آموزی از اجرای طرح تحول سلامت و درک عمیق از تنگناها و نگاه به اسناد بالادستی خصوصاً برنامه ششم که متأثر از سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر انقلاب است، برنامه سلامت دولت دوازدهم تحویل و تقدیم مجلس شده است.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به گذشته است این است که کتمان نمی‌کنم در اجرای برنامه‌های مورد انتظار همکاران عزیز دچار اشتباه و خطا نشده‌ام و بالاخره ما هم انسان هستیم و نقاط ضعف و قوتی داریم، ولی خطای من از روی عمد نبوده و قصور بوده و تقصیر نبوده است، همین جا از همه کسانی که به من کمک کرده‌اند به ویژه رئیس و نمایندگان مجلس و بالاخص کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اجتماعی صمیمانه تشکر می‌کنم که دولت را یاری کردند که در چهار سال گذشته از درد و رنج مردم کاسته شود و رضایتمندی ۸۰ درصدی مردم ایران را فراهم کردند. از شخص رئیس‌جمهور و آقای جهانگیری و نبخت و از نمایندگان و معاونین و رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران و معاونت امور مجلس تشکر می‌کنم.

وی ضمن تشکر از ۱۸۸ نماینده که به عنوان موافق ثبت‌نام کرده بودند، گفت: با توجه به برنامه‌ای که ارائه شده و با عدد و رقم دقیق ارائه کردیم که هر معاونت باید به چه اهدافی برسد، به کلیات و ذکر آن بسنده می‌کنم. ما مصمم به تداوم توأم با اصلاح برنامه تحول سلامت با اولویت بهداشت و درمان هستیم. استقرار نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده در قالب خدمات جامع و همگانی سلامت، جزو اولویت‌های برنامه دولت دوازدهم است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: رسیدن به مرجع علمی در آموزش و پژوهش دور از دسترس نیست، بدین منظور برنامه‌های تحول و نوآوری پژوهش و آموزش در دولت دوازدهم با قوت دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسایی و جذب منابع پایدار برای بخش سلامت، ضروری و مستلزم حمایت مجلس و دولت است، اما ما باور داریم که بدون ارتقاء کارایی درون‌بخشی، حاصلی جز هدر رفتن منابع نخواهیم داشت.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در دوره جدید برآنیم تا با تدوین سیاستی روشن برای کنترل هزینه‌ها و اولویت‌بندی مداخلات سلامت و جیره‌بندی منابع از این موضوع که منابع محدود صرف خدمات اساسی و در مناطق محروم با اولویت انجام شود، اطمینان حاصل کنیم.

وی افزود: برای اجرای برنامه‌ها نیازمند تفکیک نقش‌ها و اصلاح ساختار و چابک‌سازی وزارت بهداشت هستیم.

وی گفت: با علم به مشکلات و سختی راه، اما با عزمی راسخ‌تر از دوره پیشین در صورت کسب اعتماد نمایندگان مردم پای در راهی می‌گذارم که نهایتش اندوخته کار نیک و رضایت مردم باشد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود