Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@16:31:21 GMT

هم‌افزایی هنری جنوب ایران در جشنواره شعر علوی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۵۹۸۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، در آستانه برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر علوی در جهرم، نشست هم‌افزایی مدیران و معاونان فرهنگی حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی استان‌های فارس، بوشهر، كهگیلویه و بویاحمد و هرمزگان در شیراز برگزار شد.

محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در این نشست با اشاره به لزوم تشکیل شورایی با عنوان هم‌افزایی منطقه جنوب گفت: خوشحالیم که جشنواره شعر علوی فرصت همراهی استان های جنوبی را فراهم کرد آن هم در منطقه یجنوب کشور که سرزمین قله‌های سربلند فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قله‌ها ما را به حرکت همه جانبه برای تقویت داشته‌ها و معرفی آن‌ها در فضایی بازتر با میدان دید وسیع‌تر و فعال‌تر وا می‌دارند، چرا که هر استان توانایی و ظرفیتی دارد که شاید در استان‌های دیگر نباشد مانند تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، ادبیات در فارس، سینما در بوشهر یا موسیقی در هرمزگان.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه هر استان می‌تواند در همین زمینه مولف باشد، افزود: در عین حال نگاه هم‌افزا می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف سازمانی یاری کند تا قدم‌های محکم و تاثیرگذاری برداریم.

وی اظهار كرد: مجموعه این شرایط سبب می‌شود هم ظرفیت‌ها بیشتر شود و هم تاثیرگذاری بالاتر برود و در نتیجه حوزه هنری بیشتر به چشم بیاید. در چنین شرایطی می‌توان به کارهای بزرگ در هر استان با کمک سایر استان هم فکر کرد.

کرم‌اللهی با اشاره به برگزاری شب خاطره بر عرشه ناو جماران از سوی حوزه هنری هرمزگان به عنوان یک کار موفق گفت: بقیه استان‌ها نیز توان انجام کارهای بزرگ ملی دارند و باید این اتفاق بیفتد.

وی ضمن ارائه پیشنهاداتی از قبیل برگزاری جشن های هنری تولیدمحور در استان‌ها گفت: چنین کارهایی علاوه بر آن که سبب نزدیکی دل‌ها به یکدیگر خواهد شد، می‌تواند استان‌های جنوبی را برای آوردگاه‌هایی بزرگتر مانند جشنواره سراسری تولیدات استان‌ها آماده کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس پیرامون آموزش ضمن خدمت پرسنل حوزه هنری گفت: یکی از ظرفیت‌های اساسی که می‌تواند در کالبد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جان بگیرد همین مسئله است خصوصا وقتی ایده مورد نظر منطقه‌ای باشد.

وی گفت: علاوه بر آن باید از ظرفیت‌های درونی استان‌ها نیز استفاده کنیم مثلاً در زمینه عکاسی استاد صاحب نام در بوشهر و یاسوج حضور دارد یا اساتیدی نام‌آور در حوزه ادبیات در فارس حضور دارند که باید از آن‌ها بهره برد.

کرم‌اللهی افزود: معمولا مشکل اساسی استان‌ها تامین اعتبار برای دعوت از اساتید بیشتر است حال آنکه برخی اساتید بالاتر از سطح مرکز در همین استان‌های جنوبی حضور دارند.

وی گفت: با هدف کارشناسی کردن تصمیم‌ها و برنامه‌های مشترک و هم‌افزایی توان‌ها، معاونین فرهنگی استان‌ها اقدام به تشکیل کارگروهی تخصصی خواهند کرد تا موازین حرفه‌ای کار نیز رعایت شود.

پیشدار،رئیس حوزه ی هنری هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست گفت: ارتباطات منطقه‌ای مساله ای مهم است که تاکنون در حوزه هنری کمرنگ بوده است.

وی با اشاره به تجربه برگزاری جشنواره‌های شعر اهل بیت(ع) در حال حاضر و شعر و قصه جوان کشور در سالیان گذشته در استان هرمزگان گفت: ما اثرات برگزاری آن حرکت را به وضوح دیدیم و معتقدیم جشنواره شعر علوی یک حرکت ارزشمند است و ان‌شاءالله امید داریم که بین‌المللی شود. ضمن آنکه جشنواره اهل بیت(ع) را نیز می‌خواهیم در قالب شعر نبوی ادامه دهیم که آن حرکت نیز تکمیل‌کننده این حرکت خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان هرمزگان افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند کمک فراوانی به منطقه کند و امیدواریم در هر استان یک رویداد یا جشنواره بزرگ برگزار شود.

وی پیرامون برگزاری جشن‌های تولید محور هنری در منطقه گفت: تجریه خوب هفته‌های فرهنگی هنری استان‌ها چه در کشور یا در کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند زمینه‌ساز این حرکت شود.

شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز فعالیت مشترک استان‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: استان‌های جنوبی مرز جغرافیایی دارند اما مرز فرهنگی ندارند و همین در هم تنیدگی سبب شکوفایی استعدادها در جنوب شده است.

وی افزود: متأسفانه در دو سه دهه اخیر رویش نداشتیم چون فرصت و فضای مناسب نداشتیم و آنان که رشد داشتند نیز به قول مرحوم حسین پناهی دانه‌هایی بودند که بی منت باران، خودشان رشد کردند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن با بیان اینکه باید فرصت رشد را برای هنرمندان فراهم کنیم گفت: استان‌هایی جنوبی در کنار هم توان اجرای بزرگترین برنامه‌ها را دارند.

وی گفت: زمینه همکاری فقط کار اجرایی نیست و علاوه بر کارهای فاخر و ارزشمند اجرایی می‌توان به تولیدات مشترک نیز اندیشید و آن را نیز عملی کرد.

امید پارسایی‌فر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به بودجه‌های هزینه شده در حوزه‌های هنری استان‌های جنوب کشور گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود بررسی این نکته است که خروجی این کارها برای جنوب چیست و مخاطب سازی ما چگونه بوده است.

وی افزود: باید بررسی کنیم که چه چیزهایی نداریم مثلاً مبادلات فرهنگی ما خیلی کم است و باید تقویت شود مثلاً بوشهر در زمینه تاریخ مقاومت یا موسیقی جایگاه بالایی دارد و می‌توانیم این داشته‌ها را در اختیار دیگران قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ما به یک بازار مشترک فرهنگی نیاز داریم چرا که هم اکنون کار می‌شود اما آثار در خود استان‌ها هم تبدیل به برند و کار شاخص نمی‌شود.

وی گفت: بسیاری از هنرمندان ما سال های طولانی تجربه دارند. همچنین باید بگذاریم هر استان سراغ ظرفیت‌های خود رفته و از توانمندی‌های بقیه نیز استفاده کند.

پارسایی‌فر گفت: وجود تفاهم‌نامه مشترک بین استان‌ها و هم‌افزایی بین آن‌ها بسیار مهم است. اگر تفاهم باشد ما می‌توانیم از ظرفیت‌های یکدیگر بر اساس این سند بهره‌مند شویم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری