Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:43:34 GMT

نماینده مجلس: «ربیعی» مسئولیت‌پذیر و دلسوز است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۶۶۷۱

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس گفت: آقای وزیر را می‌توان فردی سالم، مسئولیت‌پذیر و دلسوز و کسی که در مسائل وقت‌گذاری می‌کند، دانست.

خبرگزاری تسنیم: محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: این وزارتخانه یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها می‌باشد، به دلیل اینکه زندگی بازنشستگان، آسیب‌دیدگان اجتماعی، حمایت از نیازمندان، آموزش مهارت به جویندگان کار و درمان بیش از 50 درصد مردم را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین می‌توان مسئولیت عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار کم درآمد، مسئول احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان و ساماندهی کودکان کار، همچنین نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی و کارگری از جمله مواردی است که وزیر محترم باید پاسخگو به آنها باشد.

نماینده مردم شهریار در مجلس افزود: این موارد را باید از سه منظر بررسی کنیم، یک شخصیت آقای وزیر را می‌توان فردی سالم، مسئولیت‌پذیر و دلسوز و کسی که در مسائل وقت‌گذاری می‌کند، دانست. همچنین موضوع دوم این است که من به عنوان نماینده شهرهای حاشیه غرب تهران اکثر موکلینم مشمول بیمه‌های اجتماعی می‌باشند و از اقشار کم درآمد جامعه هستند، وضعیت موکلینم جزو حوزه مسئولیت آقای ربیعی می‌باشند که با توجه به نظرات موکلینم از ایشان حمایت می‌کنم.

محمودی شاه‌نشین ادامه داد: از منظر سوم نیز باید به این موارد اشاره کرد که رشد خدمات بهزیستی مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها، همچنین رشد 99 درصدی مراکز اورژانس اجتماعی، رشد 52 درصدی مراکز درمان اعتیاد، رشد 11 درصدی پایگاه اجتماعی، رشد 53 درصدی مراکز خدمات اجتماعی، همچنین تحویل 33 هزار و 522 واحد مسکونی توسط بهزیستی به معلولان و مددجویان و 1161 واحد به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول با همکاری بنیاد مستضعفان، همچنین رشد چهار برابری اعطای وام ضروری با کارمزد 4 درصد به بازنشستگان می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: اقدام ایشان و تصویب نمایندگان در سه برابر شدن مستمری مددجویان در بودجه سال 96 و اختصاص 4 هزار میلیارد تومانی به این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد. فناوری و نوآوری روز نیز در این وزارتخانه به چشم می‌خورد.

محمودی‌ شاه‌نشین با اشاره به پرسش خود از وزیر در مورد مهمترین اقدامات وی در چهار سال گذشته، اشاره داشت: صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیکی برای 23 میلیون خانوار ایرانی براساس 52 پایگاه اطلاعاتی که شامل وضعیت استخدام دولت بودند، افراد یا بیمه شدگی افراد و خانواده‌ها و یا اینکه افراد مجوز صنفی دارند و چه سندهایی به نامشان بوده و خودرویی که مالک آن می‌باشند چه مدلی هست باعث گردیده که در تصمیمات حمایت موثر باشد، مهمترین اقدام وی در وزارت بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبات در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی که در دولت گذشته طی چهار سال 5 مدیر تغییر کرده بود یک موفقیت بزرگ است و آقای نوربخش مدیر سازمان تأمین اجتماعی در این 4 سال 4 بیمارستان و 16 درمانگاه که این مراکز 42 میلیون بیمه شده را تحت پوشش قرار می‌دهد تأسیس کرده، همچنین بیمه دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال را محقق کرده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد
  • جهش سنگین قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
  • جهش عجیب قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
  • مسئولیت‌پذیر کردن نظام بین‌الملل در مبارزه با مواد مخدر
  • چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی حضور داشتند؟