Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@06:07:29 GMT

«حجتی» مدیران بازنشسته را کنار بگذارد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۷۰۵۸

فریدون احمدی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی را نیرویی مومن و معتقد می‌دانم.

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم زنجان در مجلس از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خواست که از تعداد مدیران بازنشسته سطح بالا در این وزارتخانه بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریدون احمدی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی را نیرویی مومن و معتقد می‌دانم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه تولیدی است و نگاه ما به این وزارتخانه نیز تولیدی است و این وزارتخانه با وزارت صنعت بسیار همپوشانی دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس با تأکید براینکه ما موافق آقای حجتی هستیم، تصریح کرد: اما خواهش می‌کنیم که از تعداد مدیران بازنشسته سطح بالا کاسته شود. اگر این مدیران خیلی کاربلد هستند، کار اقتصادی انجام بدهند. بسیاری از این مدیران حتی نمی‌توانند یک بنگاه اقتصادی را اداره کنند و از شما می‌خواهیم که در این بخش تجدیدنظر کنید و به جوان‌ها میدان دهید تا در دوره بعدی از همین ها به عنوان وزیر معرفی شوند.

احمدی ادامه داد: برخی از نقاط قوت دوره جدید آقای حجتی این است که برای اقتصاد مقاومتی برنامه دارد و این وزارتخانه در زمان وی برنامه محور شده است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: از شما می‌خواهیم که برنامه‌هایتان کمی شود تا بتوانیم بعد از چهار سال نظارت بهتری بر عملکرد شما و وزارتخانه داشته باشیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه کلید حمایت از تولید، صادرات است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تولید را نجات دهیم باید در محصولات کشاورزی صادرات محور باشیم.

احمدی اضافه کرد: انتظار داریم که جهتگیری‌های این وزارتخانه صادرات با ارزش افزوده و نه فقط مواد خام باشد.

وی ادامه داد: تولید در مسئولیت دوره قبلی آقای حجتی در حوزه محصولات کشاورزی از 97 میلیون تن به 118 میلیون تن رسیده که این روند باید ادامه یابد.

نماینده مردم زنجان با تأکید براینکه در دولت دوازدهم تیم اقتصادی هماهنگ‌تر از دولت یازدهم است، خاطرنشان کرد: در دوره یازدهم بین تیم اقتصادی دولت اختلاف نظر وجود داشت، آقای حجتی در تیم اقتصادی جدید با دیگر دستگاه‌ها هماهنگ است.

احمدی اضافه کرد: آقای حجتی برای مدیریت مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی برنامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تجارت الکترونیکی در حوزه مسائل کشاورزی توسعه یابد که این جزو برنامه‌های آقای حجتی دیده شده است.

به گزارش تسنیم شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی جهادی کشاورزی گفت: آقای حجتی رزمنده بی ادعای هشت سال دفاع و سنگرساز بی سنگر است.

وی افزود: حجتی فرمایشات امام و رهبری را در عمل و نه در شعار پیاده کرده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس در ادامه اظهار داشت: قریب به اتفاق اعضای کمیسیون کشاورزی و اکثریت مجلس قبل از معرفی اعضای دولت نگران بودند که چند چهره تأثیرگذار را در دولت نداشته باشیم که یکی از این چهره ها آقای حجتی بود.

بیگلری ادامه داد: بنده معتقدم که حجتی را باید پدر کشاورزی ایران نامید خدمات حجتی را باید از کشاورزانی که دستشان پینه زده است پرسید. شکی نیست که درد کشاورزان را حجتی به خوبی می شناسد.

وی اضافه کرد: امروز وضعیت کود و سم محصولات کشاورزی با مشکلاتی روبرو است که آقای حجتی برای این مشکلات برنامه هایی ارائه کرده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حجتی در دولت دوازدهم بیش از دولت یازدهم از جوانان در وزارت جهاد کشاورزی استفاده خواهد کرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۲۰) که از سوی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده و مربوط به مطالعه برای طرح‌ها پروژه‌های استان‌های مختلف است، به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان همچنین جدول شماره (۱۶) که درباره ﺗﻌﺮﻓﻪ‌های درآمدی است را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: جدول شماره ۲۰ جایگاهی است که هر پروژه‌ای شرایط مطالعه و اجرا دارد، طبق این جدول برای عملیاتی کردن آن پروژه وارد عمل می‌شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: کمیسیون تلفیق بودجه، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای جدول شماره ۲۰ در نظر گرفته که هر پروژه‌ای نیاز مالی دارد، به اجرا برسد. به عبارتی جدول شماره ۲۰ جدول اعتماد و اطمینان نمایندگان و مسوولان است و این جدول در کمیسیون تلفیق احیا شده است.

علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: جدول شماره ۲۰ سرابی است که به نمایندگان نشان داده شده است. یعنی هر نماینده که یک پروژه‌ای به ذهنش برسد برای اینکه پاسخ آن فرد را بدهند آن پروژه را در جدول شماره ۲۰ قرار می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه هفتم و سیاست کلی که درباره این برنامه ابلاغ شده است، جدول شماره ۲۰ دیگر جایگاهی ندارد. اگر برای پروژه‌ای مقدمات فنی و مسیر مالی آن طی شده است که بودجه لازم به آن اختصاص داده شده و عملیاتی شود. اما هزاران پروژه‌ای که از گذشته مانده است به دلیل همین جدول شماره ۲۰ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارقام در بودجه کاملا مشخص شود که چه میزان و چه عددی برای کدام پروژه اختصاص داده می‌شود و جدول شماره ۲۰ با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با جدول شماره ۲۰ بودجه گفت: جدول شماره ۲۰ سبب خواهد شد خط ترانزیت شرق به غرب و نزدیک شدن ترانزیت کشور به اروپا فراهم شود.

مهدی نیازی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که توسط کمیسیون به آن اضافه شده است، گفت: این جدول به پروژه‌هایی که به دلیل کمبود منابع مجال رسیدگی نداشتند و حتی مطالعات برای آن صورت نگرفته، ضرورت ندارد و فقط یک فهرستی است که انتظارات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک طرح به دلیل محدویت منابع سال‌ها در جدول شماره ۲۰ می‌ماند در حالی که امسال طرح‌های تملک دارایی سرمایه ۶.۷ درصد رشد دارد و در شرایط تورمی چند سال اخیر، اعتبارات عمرانی به شدت کاهش یافته است.

نیازی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فهرست از طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعتبارات عمرانی ندارد و باید به تازگی در فهرست مطالعه قرار گیرد، فقط ایجاد انتظار، عدم پاسخ گویی و کاهش اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و دولت با این جدول مخالف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود