Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@20:42:36 GMT

امسال یارانه نقدی ۱۵ میلیون نفر حذف می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۹۵۶۹

امسال یارانه نقدی ۱۵ میلیون نفر حذف می شود

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، حذف یارانه نقدی خانوارهای غیرنیازمند از سال گذشته با مجوز مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ در دستور کار قرار گرفت به طوریکه در سال گذشته یارانه حدود ۳ میلیون نفر قطع شد. اما تبصره ۱۴ بودجه ۹۵ در بودجه ۹۶ نیز تنفیذ شد با این تفاوت که در بودجه سال گذشته شرایط خانوارهای نیازمند را در بودجه اعلام کرده بود و بر اساس آن خانوارهایی که درآمد سالانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان بود مشمول حذف یارانه نقدی می‌شدند اما در تبصره ۱۴ بودجه ۹۶ عینا تبصره ۱۴ بودجه سال گذشته تکرار شده و شرایط این حذف در بودجه لحاظ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تبصره ۱۴ بودجه ۹۶، در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب سال ۸۹ به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۶ از محل درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ چهارصد و هشتاد هزارمیلیارد(۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی نسبت‌به حمایت از خانوارهای هدف و نیازمند و ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید و اشتغال مطابق جدول ذیل اقدام کند.

در عین حال بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با «حذف خانوارهای پردرآمد» و درج ردیف مستقل در جدول موضوع ماده (۳۹) این قانون، پرداخت کند.

در همین رابطه یک منبع آگاه ، در خصوص آخرین وضعیت حذف یارانه نقدی خانوارهای غیرنیازمند گفت: بر اساس تکالیف قانونی دولت نسبت به حذف یارانه نقدی اقدام می‌کند و طبق پیش بینی‌های انجام شده امسال قرار است یارانه نقدی ۱۵ میلیون نفر حذف شود.

این منبع آگاه گفت: در سال جاری هنوز یارانه خانواده‌ای قطع نشده چراکه باید سازو کار آن در برنامه ششم و بودجه دیده می‌شد. به گفته وی فرآیند شناسایی و حذف یارانه نقدی خانوارها بعد از چینش کابینه دولت دوازدهم آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند گفت: روند شناسایی افراد نیازمند و غیرنیازمند با همان مکانیزم سال گذشته انجام خواهد شد.

مهر

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان

فریبا ولی‌پور در خصوص اجرای ماده ۲۴ قانون جمعیت، اظهار کرد: براساس این قانون دولت مکلف است از کودکان زیر پنج سال حمایت داشته و سبد تغذیه را تقویت کند.

وی با بیان اینکه این اتفاق در لرستان در حال اجراست و روند مطلوبی دارد، بیان کرد: این حمایت نیز شامل مادران باردار و یا مادران دارای کودک شیرخوار زیر دو سال است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته این قانون شامل حال مادران دهک یک است و برای امسال دهک یک، دو و سه را نیز شامل می‌شود.

ولی‌پور اضافه کرد: همچنین ماهانه یک مبلغی به این افراد پرداخت می‌شود که این مبلغ سال گذشته ۴۰۰ هزار تومان بوده و امسال ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین شارژ کارت غیرنقدی نیز برای مادران اجرا می‌شود که این طرح تحت عنوان طرح «یسنا» است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: تا پایان سال گذشته ۳۱۲۶ مورد شناسایی و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات به افراد مذکور معرفی شدند تا از سید حمایتی تغذیه‌ای بهره‌مند شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟