Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@23:26:22 GMT

توضیحات رئیس اورژانس درباره آلودگی آب چاه زمزم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۹۸۵۸

توضیحات رئیس اورژانس درباره آلودگی آب چاه زمزم

پیرحسین کولیوند اظهار داشت: پیرو انتشار خبری در شبکه‌های مجازی مبنی بر آلودگی آب چاه زمزم به آرسنیک و سرطان‌زا بودن این آب لازم دانستیم که مردم عزیز را از آگاهی دهیم که این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده در آزمایشگاه مرجع سلامت آب و فاضلاب استان تهران که آزمایشگاه رفرنس کشوری برای تعیین صلاحیت آب است، میزان فلزات سنگین در نمونه‌برداری‌های صورت پذیرفته از چاه‌های آب زمزم بسیار کمتر از حد مجاز بوده و این آب حتی در مقایسه با آب شرب تهران از شرایط بهتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: به عبارتی در شرایطی که میزان مجاز آرسنیک موجود در آب آشامیدنی طبق استاندارد موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یک‌صدم میلی‌گرم در دسی لیتر است، این میزان در نمونه‌های استخراج‌شده 0.0006، 0.0057 و 0.0042 یعنی به‌مراتب پایین‌تر از حداکثر مجاز بر اساس استانداردهای آب شرب است.

وی با اشاره به آنکه سلامت مردم دغدغه اصلی مسئولان وزارت بهداشت و گروه پزشکی حج است، از مردم خواستند با اطمینان خاطر از این آب استفاده کنند.

کولیوند خاطرنشان کرد: از خبرنگاران و برنامه‌سازان انتظار می‌رود از کارشناسان خبره موضوعی در موارد مرتبط با سلامت سؤال شده و اجازه اظهارنظرهای غیر کارشناسی را به افراد فاقد صلاحیت در این حوزه ندهند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد