Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دوازدهم در حالی در صحن مجلس در جریان است که مقرر شده روز شنبه کار راعتماد به این وزرا به پایان برسد.

ساعت ۹:۰۵

از کودکی کشاورز بوده و هستم/ در حال بازپرداخت بخش دوم پول گندم‌کاران هستیم

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: درخصوص مدرک تحصیلی من صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از ابتدای کودکی با کشاورزی فاصله‌ای نداشته‌ام و از طرفی کشاورز بوده و هستم. فرض کنید من لیسانس منابع طبیعی یا زراعت داشته باشم اما در حجم فعالیت‌های این وزارتخانه، صدها رشته وجود دارد و مگر قرار است من کار تخصصی ریز بالینی انجام بدهم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی صبح امروز در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی با تشکر از سخنان موافقان و مخالفان خود گفت: اگر بنده از این تریبون از خود دفاعی می‌کنم و پاسخی می‌دهم، به معنای نبود ضعف در بنده نیست و از خدا می‌خواهم آن نقاط را برطرف کند و امیدوارم با کمک دولت و مجلس و مشارکت تولید‌کنندگان بتوانیم گا‌م‌هایی برای مشکلات کشاورزان برداریم.

او افزود: برنامه‌ای که تقدیم شما نمایندگان شده است، دو بخش دارد؛ یک بخش راهبردها، رویکردها و چالش‌ها و مسیرهای پیشرو است و در بخش انتهایی چند ده‌ پروژه را معرفی کرده‌ایم که در قالب اجرای اقتصاد مقاومتی است و در قالب برنامه ششم توسعه نیز آمده است و کمی است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه شرط وقوع آن پروژه‌ها تامین منابع است، اظهار داشت: با توجه به تجارب و عملکرد گذشته مشکلی برای تحقق نداریم ولی همیشه در اجرای طرح‌ها از محدودیت منابع رنج می‌بردیم.

حجتی با بیان اینکه در چهار سال گذشته موفق شدیم میزان تولید را از ۹۷ میلیون به ۱۱۸ میلیون تن برسانیم، تصریح کرد: در شاخص‌های کلان، تراز غذای کشور بر اساس آمار گمرگ در سال ۹۲ این تراز منفی ۸/۱ میلیارد دلار بود اما علیرغم افزایش جمعیت و تقاضا اتفاقی که در سال ۹۵، افتاد این بود که براساس آمار گمرگ این تراز منفی ۳/۹ میلیارد شده است یعنی یا واردات ما کم شده یا صادرات ما افزایش یافته است.

او درخصوص مدرک تحصیلی‌اش نیز خاطرنشان کرد: درخصوص مدرک تحصیلی من صحبت شده است. من از ابتدای کودکی با کشاورزی فاصله‌ای نداشته‌ام و از طرفی کشاورز بوده و هستم. فرض کنید من لیسانس منابع طبیعی یا زراعت داشتم اما در حجم فعالیت‌های این وزارتخانه، صدها رشته وجود دارد و مگر قرار است من کار تخصصی ریز بالینی انجام بدهم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه درباره پول گندمکاران ما نیز دغدغه داریم، ابراز داشت: فکر می‌کنید داریم اما نمی‌دهیم؟ از زمانی که این مسئولیت بر دوش ما است، دلهره کار را داریم و پیگیری می‌کنیم. هشت هزار میلیارد را در ردیف بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم و قرار است بخشی از پول را از طریق بانک‌ها و بخشی را از طریق فروش گندم پرداخت کنیم.

حجتی اضافه کرد: من از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تشکر می‌کنم. به همراه آقای رئیس‌جمهور و معاون اول تلاش کردیم و مرتب نیز این مسئله پیگیری می‌شود ما به روز هستیم. تا هفت، هشت روز قبل، فاصله برای پرداخت پول گندمکاران زیاد شده بود ولی هم‌اینک که آهنگ خرید گندم کمتر شده است، در خصوص ۵۰ درصد پول گندمکاران به‌روز هستیم و آرام‌آرام در حال بازپرداخت بخش دوم پول آنها هستیم.

حجتی در ادامه در صحن علنی مجلس درباره وضعیت چای‌کاران اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد بدهی چای‌کاران پرداخت شده است و با همکاری سازمان برنامه و بودجه در حال تامین اعتبارات برای پرداخت مابقی بدهی‌ها هستیم.

او با اشاره به موفقیت‌هایی که درطول چهار سال گذشته در صنعت چای کشور انجام شده است، گفت: در طول دو الی سه سال گذشته صنعت چای کشور این افتخار را داشته که ۳۰ درصد افزایش تولید داشته باشد و ضمن افزایش تولید هیچ تولیدی در انبارها انباشته نشود و امروز دیگر مانند چهار سال گذشته چای سنواتی نداریم.

وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم ادامه داد: برخی از نمایندگان موضوع بیمه خسارت کشاورزان را مطرح می‌کنند اما باید آمار و ارقام به درستی اعلام شود. بیمه خسارت کشاورزان در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

حجتی افزود: در تمام دنیا از کشاورزان حمایت می‌شود و بیمه‌ها هم کشاورزان را تحت پوشش خود قرار می‌دهند؛ چرا که هیچ سرمایه‌ای به اندازه سرمایه کشاورزان در معرض انواع تهدیدات مانند خشکسالی،‌ شرایط جوی و آفتاب قرار ندارد.

وزیر کشاورزی دولت یازدهم با بیان اینکه خسارت کشاورزان را باید از طریق مدیریت بحران یا مدیریت ریسک پوشش داد، اظهار داشت: مدیریت ریسک همان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن است که این اتفاق در صنعت کشاورزی افتاده است.

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: آقایان خسارت بیمه ۱۲ هزار میلیاردی کجا و رقم ۱۳۰۰ میلیاردی کجا. باید در اعلام ارقام دقت داشته باشیم.

حجتی افزود: امیدوارم روزی دولت و بنیه اقتصادی کشور پاسخگوی پرداخت بیمه خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی کشاورزان باشد. هرچند که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن از طریق مدیریت بحران و وزارت کشور پرداخت می‌شود. ما هم به عنوان دولت نگران وضعیت کشاورزان هستیم و در وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه پرداخت خسارت کشاورزان را پیگیری می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم با اشاره به خودکفایی گندم در دولت یازدهم گفت: با افزایش بهره‌وری و کاهش سطح در بخش گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و بدانید که امروز گندم با مصرف چه حجم آبی تولید می‌شود و در چهار سال گذشته میزان مصرف آب برای تولید گندم چقدر بوده است.

حجتی ادامه داد: البته موفقیت‌های دولت یازدهم تنها به خودکفایی در گندم محدود نمی‌شود و همین موفقیت را در شکر تجربه کردیم.

او با اشاره به افزایش کشت پنبه در کشور اظهار داشت: در بخش دانه‌های روغنی هم بیش از سه برابر افزایش تولید داشتیم و امیدواریم که در این حوزه هم به اهداف تعیین شده برسیم.

وزیر کشاورزی دولت یازدهم درباره کاهش تولید ابریشم هم گفت: زمانی تولید ابریشم هزار تن در کشور بود اما در حالی که در چهار سال گذشته این تولید صد تن بود توانستیم سال گذشته آن را به ۱۴۸ تن برسانیم و همچنین ۵۰۰ هزار نهال برای تولید ابریشم توزیع کردیم که این میزان توزیع در چهار سال گذشته بسیار کمتر بوده است.

حجتی افزود: هرچند که در تولید سیب‌زمینی زیرساخت‌ها کم است اما در حالی که در سال ۹۲ در استان اردیبل انبار فنی و سردخانه برای ذخیره سیب‌زمینی ۵۰ هزار تن بود در طول چهار سال گذشته توانستیم به ظرفیت این انبار ۸۰ هزار تن دیگر اضافه کنیم. همچنین ۲۶۰ هزار تن دیگر هم در حال ساخت است.

او با بیان اینکه زنجیره تولید در صنعت کشاورزی بسیار حائز اهمیت است، گفت: باید زنجیره‌ای از تولید تا سفره داشته باشیم و این نیاز به زیرساخت‌ها دارد که در سه سال گذشته به اندازه تمام سردخانه کشور که یک ظرفیت آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود توانستیم سردخانه افتتاح کنیم.

وزیر پیشنهادی کشاورزی در دولت دوازدهم درباره مشکلات تعاون روستایی گفت: در سال ۸۵ تا ۸۶ مشکلاتی در تعاون روستایی به وجود آمد و در قراردادهایی با ۱۲ شرکت ۵۰ میلیارد تومان اختلاف رقم به وجود آمد. البته ۸۰ درصد این ارقام پرداخت شده است و موضوع در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

حجتی با اشاره به اخذ تنخواه از صندوق توسعه ملی برای ذخایر راهبردی اظهار داشت: بخشی از این تسهیلات در دولت قبل از صندوق توسعه ملی گرفته شده بود و بخشی دیگر هم در این دولت و در طول چهار سال گذشته حسابگردانی‌ها انجام شده است و بررسی میزان موجودی‌ها طبق ‌آیین‌نامه‌های مصوب انجام شده است و سازمان برنامه و بودجه تمام این موضوعات را زیر نظر دارد. زمانی ذخایر راهبردی سه روز بود که امروز این مدت زمان به سه ماه افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: نمی خواهم بگویم نوسانات در حوزه مدت ذخایر راهبردی از بین رفته است اما قطعاً اگر با چهار سال گذشته مقایسه کنیم می‌بینید که نوسانات به مراتب کمتر شده است.

ساعت ۸:۳۰

حجتی هیچ برنامه‌ای برای عشایر ندارد/ افزایش قیمت پیاز به دلیل بی‌برنامگی است

نماینده مردم سنندج با بیان اینکه وزیر پیشنهاد جهاد و کشاورزی هیچ توجهی به افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید ندارد، گفت‌: افزایش دو و نیم برابری قیمت پیاز به دلیل بی‌‌برنامگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسن علوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزرا لازم است نگاه کلان، انسجام‌یافته و سازمان یافته داشته باشند و نقاط ضعف و قدرت وزارتخانه را بشناسند و از نگاه تک‌بعدی بپرهیزند. اما می‌بینیم که به دلیل رشد تک‌بعدی ظرفیت‌ها با عدم موفقیت مدیران کشور مواجهیم که این موارد در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

نماینده مردم سنندج افزود: اکنون عشایر یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع دستی را تولید می‌کنند. اما آقای حجتی جنابعالی هیچ موردی در برنامه خودتان برای این قشر نیاورده‌اید.

علوی خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تاکید کرد: شما جلوی واسطه‌گران و قاچاق را نمی‌گیرید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اکنون نبود سرمایه تکمیلی و تبدیلی باعث شده که میوه‌ها خام‌فروشی شوند. به طوری که در کردستان ۸۰ درصد توت فرنگی تولید می‌شود اما بیشتر آنها معدوم می‌شود.

او با بیان اینکه بیمه کشاورزان نیز دچار مشکل است ادامه داد: مشکلات عدم توازن در تولید و بازار، محصولات کشاورزی را دچار نوسان زیادی کرده است.

این نماینده مجلس گفت: شما اصلاً هیچ توجهی به افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید ندارید. قانون رفع موانع تولید به شما اجازه داده که بتوانید بانک اطلاعاتی تهیه کنید ولی تاکنون اقدامی نشده است.

علوی با اشاره به افزایش دو و نیم برابری قیمت پیاز اظهار داشت: این افزایش قیمت به دلیل بی‌برنامگی است. یک زمانی آنقدر تولید سیب زمینی زیاد می‌شود که کشاورزان مجبور به معدوم آنها می‌شوند و یک زمان دچار کمبود می‌شویم.

او خطاب به حجتی گفت: شما گفتید که در زمینه گندم خودکفا شده‌ایم اما چرا در سال ۹۴ سه میلیون تن واردات گندم داشتیم؟

نماینده مردم سنندج یادآور شد: در حال حاضر اگر بارندگی باشد وضعیت کشاورزی خوب است ولی اگر بارندگی نداشته باشیم دچار مشکل می‌شویم و این مسئله به این دلیل است که استراتژی و برنامه نداریم.

ساعت ۸:۲۰

تیم مدیریتی حجتی از افراد بازنشسته است/مطالبات گندم‌کاران هنوز پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسینی در جلسه علنی صبح امروز مجلس در مخالفت با محمود حجتی برای وزارت جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم گفت: با توجه به گستردگی حوزه کشاورزی، این وزارتخانه بستری برای خلق ثروت و تولید ۹۰ درصدی مواد غذایی و سهم ۱۹ درصدی در اشتغال مولد را دارد. از سوی دیگر امنیت غذایی با تکیه بر تولید و ظرفیت‌های داخلی می‌تواند تحقق بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید در کشور باشد.

نماینده مردم تفرش افزود: وزارت کشاورزی نیاز به یک مدیر مدبر و با تجربه دارد چرا که در حال حاضر محدودیت‌هایی که ناشی از خشکسالی‌ها، مدیریت مزارع آبی، خشک شدن قنوات و تالاب‌ها و محدودیت‌هایی که برای آب شرب وجود دارد فعالیت‌های کشاورزی را دچار تنگنا قرار داده است و باعث شده بخش کشاورزی با ناپایداری مواجه شده است.

حسینی همچنین با اشاره به سوابق و عملکرد حجتی اظهار داشت: زحمات شما در طول ۱۴ سال گذشته قابل تقدیر است اما سال گذشته شما در شرایطی جشن خودکفایی گندم را برگزار کردید که بدهی‌های قابل توجهی برای گندم‌کاران وجود داشت و وعده پرداخت مطالبات محقق نشد. عدم مدیریت شما موجب شد تا بخش زیادی از بدهی‌های کشاورزان پرداخت نشود.

او گفت: در حالی که وعده داده بودید ۱۰ روز دیگر بخشی از بدهی‌ها پرداخت می‌کنید اما یکی از همان فاکتور بدهی‌ها در دست من است و۳۰ روز از آن تاریخ گذشته است و نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام نکرده‌اید.

این نماینده مجلس با اشاره به مهاجرت از روستاها گفت: در حال حاضر جمعیت روستایی به ۲۵ درصد رسیده است و سن ساکنان روستاها بیش از ۴۰ سال است و سفره آنها کوچکتر شده است هرچند که خدمات آب، برق، گاز و... به روستاها رسیده اما باز هم شاهد مهاجرت از این مناطق هستیم.

حسینی درباره عدم کنترل زمین‌خواری در روستاها اظهار داشت: زمین خواری در اوشان، فشم و لواسانات ادامه دارد و اگر بازدیدی از دادگاه‌های این روستاها داشته باشیم می‌بینید که کشاورزان به جای آنکه در مزارع مشغول به کار باشند در دادگاه‌ها منتظر رای دادگاه هستند.

نماینده مردم تفرش با بیان اینکه حتماً عملکرد جنابعالی موجب خشنودی مقام معظم رهبری است گفت: اما نقدهایی به عملکرد شما وجود دارد. تیم مدیریت شما برای نمایندگان مجلس علامت سوال است و لازم است که اصلاح شود چرا که بخشی از مدیران شما از افراد بازنشسته هستند.

او همچنین درباره سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: در راس این سازمان فردی بی‌انگیزه حضور دارد و برای پرونده‌های خرید کلزا و ذرت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ضرر و زیان به بار آمده و قابل وصول نیست. همچنین به دلیل خرید تضمینی پیاز و سیب‌زمینی ۴۰ هزار تن این محصولات کشاورزان امحا شد.

نماینده مردم تفرش افزود: آقای حجتی یارانه خرید کشمش به کجا رسیده است. شما وعده تضمین بازار میوه را داده بودید که این وعده را شما تنها با خرید میوه از بازار خارج در حال اجرا دارید و مازاد میوه کشاورزان داخلی چرا به صادرات نمی‌رسد. چرا کامیون‌های حمل هندوانه ایرانی باید از مرز عراق برگشت بخورد در حالی که آب زیادی برای تولید این هندوانه‌ها مصرف شده است.

حسینی ادامه داد: علی‌رغم افزایش سرمایه در صندوق کشاورزی اما خسارت‌های کشاورزان بابت خشکسالی‌ها و سرمازدگی مزرعه‌ها تاکنون پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس افزود: از محل صندوق توسعه ملی ۸۰۰ میلیارد یورو بابت خرید جو و سویا اخذ گردید ولی جای دیگری مصرف شد امروز به دلیل واردات مرغ و گوشت دامداران و مرغداران در آستانه ورشکستی قرار گرفتند و از هرگونه تسهیلات بانکی بی‌بهره‌اند.

وی گفت: ۸۸ میلیون یورو بابت واردات کود از صندوق توسعه ملی اخذ گردید اما تاکنون چیزی وارد کشور نشده است. من معتقدم برنامه‌های ارسالی شما برای وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم نمی‌تواند اهداف این وزارتخانه را محقق کند.

ساعت ۸:۱۰

تقدیر لاریجانی از نمایندگان آزاده مجلس

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: این روز را گرامی داشته و به این عزیزان عرض ارادت می‌کنیم، آنها حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند، زیرا در دو جبهه مجاهدت کردند اولی در مبارزه با رژیم صدام در جبهه‌های جنگ بود که در مقابل تجاوز رژیم صدام ایستادگی کردند و دومی هم مبارزه با رژیم صدام در زندان‌ها بود که پایداری آنها در آن دوران باعث فرسایش روحیه رژیم صدام شد، مردم قدردان این مجاهدت‌ها هستند.

او افزود: گرامی می‌داریم و یاد می‌کنیم از حاج آقا ابوترابی که مجاهدی بودند در دوره اسارت برای پایداری عزیزان آزاده و نقش بسزایی در روحیه دادن و استواری آنها داشتند. برای ایشان هم علو درجات را آرزو می‌کنیم.

رییس قوه مقننه همچنین بیان کرد: برای مجلس افتخاری است که برخی از همکاران ما جزو آزادگان هستند و سال‌ها در اسارت بودند و این میدان مبارزه و مجاهدت را تجربه کردند.

او اظهار کرد: محمد دهقانی، امیر خجسته، یحیی کمالی‌پور، حسن نوروزی و علیرضا رحیمی از همکاران گرامی ما هستند که سال‌ها در اسارت بودند و امروز در مجلس شورای اسلامی به انقلاب کمک می‌کنند. برای این عزیزان هم از خداوند طلب سعادت بیشتر داریم و خدا اجر مضاعف دهد.

همچنین به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور جمعی از نمایندگان آزاده مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح یادبودی تقدیر شدند.

ساعت ۸:۰۰

سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم آغاز شد

به گزارش ایلنا، سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور درمجلس شورای اسلامی آغاز شد.

امروز پنج‌شنبه مجلس شورای اسلامی فقط در نوبت صبح جلسه دارد و برگزاری نوبت عصر بنا به خواست نمایندگان که قصد داشتند به حوزه‌های خود سرکشی کنند، لغو شد.

بنابراین ادامه بررسی وزرا به روز شنبه موکول شد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی

اردشیر عسگری گفت: این سامانه برای اجرای تفاهم نامه فی مابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهادکشاورزی به منظور تسریع و پایش قرارداد‌های تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی به صورت سیستم اطلاعات مکانی (Web GIS) طراحی شده است که مزایا و ویژگی‌هایی از قبیل رصد و پایش هوشمند قرارداد‌های حدنگاری اراضی کشاورزی، جمع آوری نقشه‌ها و داده‌های تولید شده توسط شرکت‌های مشاور، ارجاع سیستمی پرونده‌ها بین شرکت‌های مشاور، واحد‌های ثبتی و جهادکشاورزی و ارسال درخواست‌های صدور سند به سامانه‌های جامع املاک و قانون تعیین تکلیف دارد که تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و شرکت‌های مشاور در سراسر کشور از آن بهره گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد اراضی افزود: با همکاری و هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در راستای افزایش سرعت اجرای سند‌دار کردن اراضی کشاورزی به تعداد ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست به امور اراضی شهرستان ارجاع شده که ۷۵ درصد درخواست‌های واصله تایید شده و رتبه اول استانی در تعداد درخواست‌های بررسی و تایید شده را دارا است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضا محور بودن صدور سند زمین‌های کشاورزی اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان نسبت به دریافت سند در کلاس‌های آموزشی و ترویجی انجام می‌شود و امیدواریم از نظر صدور سند رتبه اول کشور را همچنان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تولید سامانه هوشمند کشاورزی
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد