Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:22:10 GMT

سپیدان میزبان روسای اموراراضی جهادکشاورزی فارس

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۲۲۵۹۴

سپیدان میزبان روسای اموراراضی جهادکشاورزی فارس

گردهمایی ۲ روزه روسای ادارات ستادی مدیریت و روسای اموراراضی جهاد کشاورزی ۲۹ شهرستان استان فارس درسپیدان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس دراین گردهمایی بیان داشت با توجه به اهمیت اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی، حفاظت و صیانت از این اراضی، وظیفه ای ملی و ضامن اشتغال پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به اینکه اداره امور اراضی حوزه ای پر چالش از لحاظ مقابله با افراد خاطی می باشد گفت : پیشگیری از وقوع تخلفات با ابزارهای مناسب از جمله اطلاع رسانی، مشاوره و فرهنگ سازی، راهکاری مناسب جهت پیشگیری از وقوع تخلفات است.

وی خاطر نشان کرد سامانه 131 با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی از ساخت و سازهای غیر مجاز راه اندازی شده است و آماده دریافت هر گونه خبر مردمی در این خصوص است و توصیه کرد مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و ساخت و سازهای غیر مجاز با این سامانه تماس بگیرند.

بنا به گفته این مقام مسئول یکی از چالشهای پیش رو در اجرای احکام قضایی، عدم هماهنگی دستگاههای اداری است و ضرورت دارد با برگزاری سمینارها و همایشهای مرتبط، مفاد کامل قانون حفظ کاربری اراضی تشریح شود.

قاسمی در سخنان خود بر فرآیند محوری، استفاده از فنآوری اطلاعات، در اولویت قراردادن رفع تداخلات ، کاداستر و آموزش همکاران امور اراضی تاکید نمود.

محمد بوستانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهار داشت: ساماندهی امور مربوط به اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی یک وظیفه حاکمیتی است.

بوستانی با بیان اینکه شهرستان سپیدان یکی از مستعدترین شهرستانهای استان به جهت تغییر کاربری غیرمجاز می باشد، اذعان داشت با تمهیدات و برنامه ریزیهای انجام شده ساخت و سازهای غیرمجاز نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد در این شهرستان هیچکدام از مراجع قانونی مانع ساخت و سازهای مجاز نمی شوند، اما در مقابل تخلف و تخریب اراضی مرغوب کشاورزی برخورد قانونی انجام می شود.

در ادامه این گردهمایی علی ارغون مدیر امور اراضی فارس نیز هدف از برگزاری این گردهمایی را بحث و بررسی قوانین، بخشنامه ها و آیین نامه های جدید، بررسی وضعیت انجام تعهدات در سال 95 و ارائه برنامه ها و اولویت های سال 96 عنوان نمودند.

ارغون در مورد نحوه عملکرد این اداره گفت تعامل و همکاری خوبی بین این اداره و مجمع مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها وجود دارد و اخرین و به روزترین قوانین و بخشنامه های مربوط به زمین در اختیار مدیران قرار می گیرد تا از ایجاد مشکلات حقوقی جلوگیری شود.

ارغون همچنین اظهار داشت در شهرستان سپیدان با توجه به نظر مساعد مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و همکاری و اشراف ایشان به قوانین مربوط به امور اراضی، اقدامات خوبی در این سالها صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

دراین گردهمایی 2 روزه مباحث مربوط به ادارات حفظ کاربری، واگذاری، ساماندهی، حقوقی، مهندسی و حدنگاری و آمار و اطلاعات به تفکیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از اتمام رفع تداخلات اراضی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بر اساس عکس‌های هوایی دهه ۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته است، از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان، ۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده است که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و ۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده و با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات اراضی، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 749924

دیگر خبرها

  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد