Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دوازدهم در حال برگزاری است. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب‌نیوز، سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دوازدهم در حالی در صحن مجلس در جریان است که مقرر شده روز شنبه کار راعتماد به این وزرا به پایان برسد.



ساعت ۱۱:۲۶

قدرت موشکی را ارتقا خواهیم داد/ حمایت از جبهه مقاومت و سردار قاسم سلیمانی را پیگیری می‌کنیم

وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع گفت:‌ ما در کشور ۱۰۰ دانشگاه و بیش از ۴ هزار شرکت داریم که ما سعی می کنیم این شرکت ها را از حالت پیمانکاری به حالت مشارکتی تبدیل کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر سرتیپ امیرحاتمی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در تشریح و دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت دفاع گفت: ما امروز با فرصت‌های مهمی در داخل و خارج کشور مواجه هستیم. در داخل کشور مردم با حضور چشمگیر خود در عرصه انتخابات یک بار دیگر به فرماندهان و نیروهای مسلح ثابت کردند که برای دفاع از کشور و آرمان های نظام از آنها پشتیبانی می‌کنند.

او ادامه داد: در سطح بین المللی هم بعد از سالهایی که کشورهای مستکبر با زبان تحریم صحبت می‌کردند اکنون برای مذاکره کردن با کشورمان نوبت می‌گیرند.

وزیر پیشنهادی وزارت دفاع با اشاره به توانایی بالای نیروهای مسلح افزود: به یمن تلاش‌های فراوان همه فرماندهان در ارتش ، سپاه و دیگر نیروهای مسلح اکنون ما به یک بازدارندگی رسیدیم و توانستیم این بازدارندگی را با ایمان حفظ کنیم. اما در این عرصه چالش‌هایی هم پیش رو داریم. مانند تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن امنیت کشور و تبدیل منطقه به انبار مهمات جنگی.

امیر حاتمی در مورد میزان قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی که در دستور کار دولت قرار گرفته است توانستیم با قدرت ایمان خود با کمترین هزینه بالاترین سطح امنیت را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم.

او با اشاره به پتانسیل های وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در برنامه‌هایی که برای ادامه راه به نمایندگان مجلس ارایه دادیم مسایل به صورت روشن آمده است. در این برنامه‌ها به همه پتانسیل‌های داخلی و خارج از کشور اشاره کرده‌ایم.

وزیر پیشنهادی وزارت دفاع تاکید کرد: لازم به ذکر است که وزارت دفاع پس از انقلاب همواره رشد روزافزونی را شاهد بوده است و برای ادامه راه از تجربه همه بزرگان نیروهای مسلح چه آنان که در راه دفاع از میهن شهید شده اند و چه آنانی که هنوز حضور دارند استفاه خواهیم کرد.

او در رابطه با ایجاد ارتباط وزارت دفاع با شرکت های زیر مجموعه افزود: ما در کشور ۱۰۰ دانشگاه و بیش از ۴ هزار شرکت داریم که ما سعی می کنیم این شرکت ها را از حالت پیمانکاری به حالت مشارکتی تبدیل کنیم . ما تلاش می کنیم در داخل وزارتخانه سرمایه گذاری نکنیم تا در خارج از وزارتخانه بتوانند از تاسیسات ما برای ارتقاء قدرت رسمی و همچنین اقتصادی کشور نیروهای دیگر کشور تلاش کنند.

وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه قدرت موشکی به ویژه بالستیک و کروز را ارتقا خواهیم داد، گفت: افزود: قدرت پدافند هوایی را ارتقا خواهیم داد. نوسازی و قدرت بازدارندگی را پیگیری خواهیم کرد و افزایش یگان‌های واکنش سریع نیز مورد توجه خواهند بود. همچنین در حوزه دیپلماسی دفاعی به عنوان مکمل و هماهنگ با سیاست خارجی فعالانه در ایجاد ثبات در امنیت پایدار نقش‌آفرینی خواهیم کرد. هدف اصلی پیگیری در اهداف سیاست دفاعی کشور در جهت دفاع همه‌جانبه و رویکرد بازدارندگی خواهد بود.

امیرحاتمی در ادامه گفت: در برابر تهدید دشمنان به ویژه آمریکا که همواره درصدد دسیسه‌چینی و دخالت در امور کشور و ضربه به نظام است ایستادگی می‌کنیم. همچنین با توجه به قانون مکملی که مجلس در مقابله با تحریم‌های آمریکا مصوب کرده است حمایت از جبهه مقاومت و نیروهای قدس به ویژه قاسم سلیمانی که افتخار کشور است را پیگیری خواهیم کرد.

او افزود: در حوزه خدمات‌رسانی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح که مورد بحث نمایندگان نیز بود پیگیری های لازم را به کمک مجلس انجام خواهیم داد. همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت دفاع همواره پیشگام بوده است و ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی در صندوق‌های بازنشستگی و شفاف‌سازی را مدنظر قرار داده است. افزایش بهره وری و مسئله صیانت از داوری‌ها و مسئله ایثارگران از اولویت‌هایی است که پیگیری خواهد شد.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان داشت: تسریع در جابجایی و نوسازی پادگان‌ها دنبال خواهد شد. همچنین پاکسازی میادین مین، پشتیبانی حقوق و نهادینه سازی تعامل با مجلس دنبال خواهد شد.

او افزود: بر این باورم اعتماد رئیس جمهور و نمایندگان محترم مجلس در صورت رای اعتماد و واگذاری مسئولیت خطیر وزارت دفاع به این سرباز انقلاب و نظام که زمانی جانشین وزیر دفاع نیز بوده است امانت گران‌سنگی است که حاصل مجاهدت تلاش بی وقفه دانشمندان، متخصصان و هزاران فعال صنعت دفاعی است و موجب افزایش وحدت، همدلی و مشارکت فعال به ویژه ارتش و سپاه با وزارت رفاه خواهد شد.

حاتمی گفت: در سایه تدابیر حکیمانه فرماندهی کل قوا و حمایت ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و همه فرماندهان، کارکنان و رزمندگان این تکلیف الهی در مسیر خدمتگزاری به ملت شریف ایران خواهد بود که در این راستا تلاش خستگی‌ناپذیر خواهم داشت.

وزیر پیشنهادی دفاع در پایان گفت: سخنان خود را با جمله‌ای از شهید مرتضی آوینی به پایان می‌برم؛ هرکس می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند. اگرچه خواندن داستان کافی نیست، اگر دل کربلا نباشد.


ساعت ۱۱:۲۰

دولت هم برادری سپاه و ارتش را یاد بگیرد/ امیر حاتمی بدون شک بهترین گزینه است

نماینده مردم مشهد در موافقت وزیر پیشنهادی وزارت دفاع گفت: ارتش و سپاه با یکدیگر برادری دارند که امور را به خوبی پیش می‌برند و باید سایر بخش‌های دولت هم یاد بگیرند.

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت دفاع گفت: برادران سپاهی در طول چند روز گذشته از من درخواست کردند که پشت تریبون مجلس از امیر سرتیپ امیر حاتمی دفاع کنم. این دو مجموعه از یکدیگر جدا نیستند و زیر نظر یک فرمانده متعهد و معتقد اداره می‌شود.

او خاطرنشان کرد: سپاه و ارتش با هم رقابت دارند اما به دلیل تفکیک دقیق وظایف آنچنان برادرانه در کنار یکدیگر ایستاده‌اند که هر دو با هم در سخت‌ترین و پرچالش‌ترین مناطق جهان کنار هم می‌جنگند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: از ابتدای انقلاب و تاکنون سپاه و ارتش ضمن حفظ هویت خود در اقتصاد، علم، تکنولوژی، به گونه‌ای عمل کرده‌اند که علاوه بر اینکه نیاز به جریان مقاومت را تامین کردند ما امروز وابستگی نداریم.

او در ادامه افزود: اگر این برادری‌ که در این دو نهاد دیده می‌شود در سایر بخش‌های دولت نیز دیده می‌شد امور به خوبی پیش می‌رفت. آقای رئیس‌جمهور عنوان می‌کرد از اصلاح‌طلبان و سران اعتدال برای چینش کابینه استفاده می‌کند، بهتر است در اداره کشور نیز آن را لحاظ کند.

نماینده مجلس دهم در ادامه خاطرنشان کرد: در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی از ظرفیت جوانان به خوبی استفاده کرده‌ایم. امیر حاتمی نیز در زمره آنان قرار می‌گیرد که با اخلاص و اعتقادات در نظام خدمت کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: عزیزان امروز به امیر سرتیپ حاتمی رای بدهید، زیرا او بدون شک بهترین گزینه است.

ساعت ۱۱:۱۶

امیرحاتمی نماد اتحاد و وحدت بین نیروهای مسلح است

نماینده مردم سلماس با اشاره به توانمندی‌های وزیر پیشنهادی دفاع گفت: امیرحاتمی نماد اتحاد و وحدت بین نیروهای مسلح است که نمایندگان مجلس می‌توانند با یک رای حداکثری حمایت خود را از نیروهای مسلح اعلام کنند و از زحمات آنها تقدیر کنند.

شهروز برزگر در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع مجلس گفت: امیر حاتمی از اشخاص شایسته اخلاق مدار و قانونمند است که در طول خدمت خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و دیگر ارگان‌ها نقش مهمی در آمادگی رزمی ارتش، سپاه پاسداران، مرزبانی، نیروی انتظامی و نیروی دریایی داشته‌اند.

نماینده مردم سلماس ادامه داد: امیر حاتمی با نیرنگ‌های دشمنان آشناست و چگونگی مقابله با آنها را به خوبی می‌داند. او در ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان یک شخص شایسته درخشیده است و امیدواریم در ادامه راه هم بتواند این درخشندگی خود را حفظ کند.

عضو فراکسیون امید با اشاره به برنامه‌های تدوین شده وزیر پیشنهادی دفاع افزود: برنامه‌هایی که امیر حاتمی به مجلس ارایه داده است شامل تدابیر رهبری ، قانون اساسی ، اولویت های دولت ، اولویت‌های نیروهای مسلح ، قانون وزارت دفاع و اسناد راهبردی نیروهای مسلح می باشد که با تجربه‌های اندوخته امیرحاتمی و آینده پژوهی ایشان می‌توان در آینده نه چندان دور اقدامات مثبتی را در این حوزه ببینیم.

نماینده مردم سلماس ادامه داد: امیرحاتمی نماد اتحاد و وحدت بین نیروهای مسلح است که نمایندگان مجلس می‌توانند با یک رای حداکثری حمایت خود را از نیروهای مسلح اعلام کنند و از زحمات آنها تقدیر کنند. در اینجا نقل قولی از وزیر امور خارجه می‌آورم که ایشان گفتند در حین مذاکرات بین المللی علاوه بر حمایت رهبری و مردم از توانایی نیروهای مسلح هم استفاده کردند.

او با بیان پتانسیل‌های وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: وزارت دفاع ۱۰۰ دانشگاه و ۴ هزار شرکت وابسته دارد که انواع ادوات جنگی را برای دفاع از مرزهای ایران تامین می‌کند. با این شرایط و پتانسیل‌های وزارت دفاع می‌توانیم در خودروسازی نیز استفاده کنیم و ایمنی جان هموطنانمان را تامین کنیم .

برزگر به دیگر توانایی امیر اشاره کرده و گفت:‌همچنین ایشان با ارتباطات و هماهنگی هایی که می تواند بین قوا به وجود آورند در ادامه تصمیم صحیحی در مورد پادگان های داخل شهر خواهند گرفت تا با هماهنگی های لازم این پادگان ها از داخل شهر خارج شوند.

این نماینده مجلس در مورد وضعیت معیشتی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد : ما برای حفاظت از کشور بهترین تجهیزات نظامی و شجاع‌ترین نیروهای نظامی را در اختیار داریم که نیروهای مسلح ما باید مورد حمایت قرار گیرد. در ادامه می توانیم با کمک همکارانمان در مجلس حقوق این عزیزان را ۲۰ درصد بیش از سایر نیروهای کشور پرداخت کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان بیان داشت: نمایندگان مجلس با همه توان خود نشان دهند که با تمام قوا از نیروهای مسلح دفاع می‌کنند.

ساعت ۱۱:۰۷

مفتح: عدم حضور وزیری در جلسه رای اعتماد توهین به مجلس نیست/ لاریجانی: منعی برای خروج وزرا از صحن وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در تذکری اعلام کرد که عدم حضور برخی از وزرا در جلسه رای اعتماد را نباید توهین به مجلس دانست چرا که بعضا همچنان دارای مسئولیت بوده و باید در جلساتی شرکت کنند.

محمدمهدی مفتح در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به مواد ۲۰۵، ۲۰۶ و ۲۰۷ اعلام کرد: یکی از نمایندگان روز گذشته در تذکری نسبت به عدم حضور برخی وزرای پیشنهادی در صحن و حضور نامنظم بعضی از آنها انتقاد کرد و شما (لاریجانی) ضمن تایید تذکر تاکید کردید که وزرا باید به طور منظم در جلسات حاضر شوند.

او گفت: با این حال هرچه آیین‌نامه را بررسی کردم، این مسئله را نیافتم. چرا یک وزیر پیشنهادی که ممکن است تا زمان بررسی صلاحیت مسئولیت دیگری داشته باشد باید کار خود را رها کرده و در صحن حاضر شود و در غیر این صورت اهانت به مجلس برداشت می‌شود .

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به غیبت دقایق ابتدایی علی ربیعی در نخستین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و کابینه دوازدهم اعلام کرد: در یکی از جلسات ابتدا اعلام شد یکی از وزرای پیشنهادی در صحن نیست اما در ادامه مشخص شد که او در مسیر دچار تصادف شده است. سوال این است که چرا باید از چنین مسئله‌ای تلقی عدم توجه مجلس داشته باشیم و این در حالی است که همه این عزیزان تا پیش از کسب رای اعتماد نیز سمت‌ها و مسئولیت‌هایی داشته و در خدمت مردم هستند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر اعلام کرد: البته اینکه اهانت به مجلس باشد درست نیست و من هم قبول داریم که احیاناً اگر وزیری به دلیل انجام کار یا ملاقاتی ضروری صحن را ترک کنند و دوباره بازگردد، اشکالی ندارد و اهانت به مجلس نیست.

او تاکید کرد: با این حال در آیین نامه الزام به حضور وزرای پیشنهادی در صحن وجود دارد و در بخش پایانی ماده ۲۰۶ آمده سوالات کتبی نمایندگان در طول مدتی که برنامه دولت مطرح است از طریق رئیس مجلس به رئیس جمهور یا وزیر مربوطه داده خواهد شدو بنابراین اگر وزیر در صحن نباشد امکان ارائه سوالات وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین هم در زمان رای اعتماد به دولت و هم هنگامی که نمایندگان سوال دارند باید وزرا در صحن حضور داشته باشند. چرا که در آیین‌نامه تصریح شده سوالات نمایندگان از طریق رئیس مجلس به رئیس جمهور یا وزرا داده شود و با توجه به عدم حضور رئیس جمهوری در صحن طبیعتاً باید خود وزرا در مجلس حاضر شوند.

لاریجانی در عین حال یادآور شد: با این همه اگر وزیری کاری فوری داشته باشد و به عنوان مثال آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه ملاقات خارجی داشته باشند می‌توانند صحن را ترک کرده و پس از انجام آن ملاقات به مجلس بازگردند و طبیعتاً منعی وجود ندارد اما اهانتی تلقی نمی‌شود.

ساعت ۱۱:۰۵

چشم مردم امروز به تریبون مجلس است/از اصلاح‌طلب و اصولگرا همه باید از وزیر دفاع حمایت کنیم


نماینده مردم تایباد گفت: اصلاح‌طلب و اصولگرا، شیعه، سنی، فارس و عرب ندارد. همه باید از وزیر دفاع حمایت کنیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی در حمایت از وزیر دفاع گفت: چشم مردم امروز به تریبون مجلس است که آیا نمایندگان قدردان زحمات آنها هستند یا نه. دوستان گویا آمریکا فراموش کرده کههشت سال جنگ تحمیلی را به ایران تحمیل کرده است و صدام هزار میلیارد ریال به ما خسارت زده است و ما ۲۵۰ هزار شهید را تشییع کرده‌ایم.

نماینده مردم تایباد گفت: امروز ایستاده‌ایم که از سرباز وطن امیر حاتمی دفاع کنیم و از این سرباز وطن قدردانی کنیم. اصلاح‌طلب و اصولگرا، شیعه، سنی، فارس، عرب ندارد. همه باید از این وزیر حمایت کنیم.

او افزود: نمایندگان مجلس رای ما به وزیر امور خارجه و وزیر دفاع باید متفاوت با بقیه وزرا باشد، زیرا غربی‌ها باید بدانند زمانی که با رای ۹۵ درصدی تحریم‌ها علیه ما را تشدید می‌کنند، ما هم با رای بالا این سرداران دیپلماسی و دفاعی را انتخاب می‌کنیم. امروز تمام ایران آماده‌اند تا مانند حججی برای کشور فدا شوند.

نماینده تایباد افزود: امروز ایستاده‌ایم که از امیر وارسته و این نظامی باسابقه دفاع کنیم. ایشان زحمات زیادی در بخش‌های مختلف کشیده‌اند. ارتش بی‌نیاز از حرف من است آرام و مطیع رهبر به وظایف خود عمل می‌کند و در کنار سبزپوشان ارتش فضایی ایجاد کرده که کسی جرات فکر کردن برای تعرض به ایران را ندارد.

او تاکید کرد: به نام ملت، به نام شهدا، به نام ایثارگران، به نام سربازان از امیر حاتمی دفاع می‌کنیم و از نمایندگان می‌خواهیم که با رای یک‌دست خود ایشان را انتخاب کنند.

ساعت ۱۰:۵۵

نمایندگان با رای بالای خود به امیر حاتمی، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان بدهند

نماینده موافق امیر حاتمی با تاکید بر اینکه مفتخر است به عنوان کسی که مدتی لباس پاسداری به تن داشته از امیرحاتمی دفاع می‌کند از همه نمایندگان مجلس خواست با رای بالای مثبت خود پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان کشور دهند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود

به گزارش «نماینده»، وحید جلال زاده در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند)، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نظارت‌ها و جلساتی که با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع داشتند نسبت به تقویت و توسعه پژوهش، علوم و فناوری در حوزه های دفاعی و امنیتی ذیل موسسات تابعه وزارت دفاع به نتیجه رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص دولت هم پیشنهاداتی ارائه کرد و در کمیسیون امنیت ملی با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه به منظور طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین سازمانی با عنوان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی شکل گرفت، بیان کرد: این سازمان به همت شهید فخری‌زاده و با هدف دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی در حال و آینده و با تأکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آن و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تأکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور شالوده شکن و پرمخاطره و برترساز در حوزه‌های تهدیدهای نوین و نوپدید شکل گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تصویب این طرح در صحن علنی امروز مجلس، تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این سازمان شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمن باشیم.

دیگر خبرها

  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم
  • بررسی دقیق احتمالات و سناریوها در سطح عملیاتی
  • همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • تاکید رهبر انقلاب بر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح +| ویدئو
  • تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی و تضمین امنیت کشور می‌شود