Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم کاظمی‌مومن‌سرائی ظهر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی استان کردستان که با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل ستاد مناسب‌سازی استان‌ها و شهرستان‌ها نخستین کاری بود که در سطح کشور انجام شده است.

کاظمی‌مومن‌سرائی خاطرنشان کرد: دستور عمل چگونگی برگزاری جلسات به استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده و خوشبختانه شاهد خروجی خوبی از این ستادها در قالب برگزاری جلسات مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرهنگ مناسب‌سازی در کشور ما هنوز نهادینه نشده است، گفت: جمع قابل توجه در جامعه ما هنوز نمی‌دانند که مناسب‌سازی چیست و چه طیف از جامعه را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور تصریح کرد: متاسفانه در استان‌ها فرمانداران و شهردارانی داریم که عنوان می‌کند مگر در شهر ما چند معلول داریم که باید مناسب‌سازی انجام شود.

مناسب‌سازی تنها مربوط به جامعه معلولین و جانبازان نیست

کاظمی‌مومن‌سرائی با بیان اینکه مناسب‌سازی تنها مربوط به جامعه معلولین و جانبازان نیست و برای همه افراد و اقشار جامعه است، گفت: از یک معلول تا سالمند گرفته تا خانم باردار جامعه هدف ستاد ساماندهی را شامل می‌شود و باید بحث مناسب‌سازی را برای بهره‌مندیهمه آنان از امکانات شهری به صورت عادلانه فراهم شود.

وی اظهار کرد: مناسب‌سازی یک بحث کلی و حساس است که در بسیاری از کشورها به صورت علمی روی آن دارد کار می‌شود که باید این حساسیت در تمام استان‌های ما در کشور به صورت ویژه ایجاد شود.

وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی سه گانه در دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی در کشور خبر داد و گفت: برخی از استان‌ها می‌خواستند که هر سه کمیته را تشکیل بدهند، ولی پیشنهاد ما تشکیل یک کمیته فنی توانمند برای پیگیری تمام حوزه‌ها در استان‌ها بود.

بسیاری از دستگاه‌های اجرایی اعتقادی به بحث مناسب‌سازی ندارند

کاظمی‌مومن‌سرائی به برگزاری جشنواره شهید رجایی در سطح کشور نیز گریزی زد و اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌های ما اعتقادی به بحث مناسب‌سازی نداشتند و برگزاری جشنواره شهید رجایی و اختصاص 20 امتیاز این جشنواره به بحث مناسب‌سازی تحول بسیار خوبی را در این حوزه به دنبال داشت.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: قرار است امتیاز بحث مناسب‌سازی در جشنواره شهید رجایی افزایش پیدا کند و این انتظار را از استانداران داریم که دستگاه‌هایی که در بحث مناسب‌سازی در جشنواره شهید رجایی کمتر از 10 آورده‌اند، نسبت به رفع نقاط ضعف خود در این زمینه اقدام کنند.

کاظمی‌مومن‌سرائی به ابلاغ ردیف بودجه مناسب‌سازی برای شهرداری‌های اشاره کرد و گفت: از شوراهای شهر خواسته شده این بودجه را در سرفصل برنامه‌های شهرداری تصویب کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه معبر از دیگر اقداماتی بود که در سطح کشور راه‌اندازی شده و مردم از سراسر کشور می‌توانند مشکلاتی را که در بحث مناسب‌سازی وجود دارد از طریق این سامانه به ستاد اطلاع دهند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اظهار کرد: شناسایی و احصای موانع و مشکلات در حوزه مناسب‌سازی یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سامانه بوده است.

کاظمی‌مومن‌سرائی در ادامه با بیان اینکه در هر استان 39 دستگاه مرکزی بر اساس 13 ایتم در زمینه مناسب‌سازی مورد بررسی قرار گرفتند، گفت: بر اساس آمار به دست آمده استان یزد بالاترین نمره را در زمینه مناسب‌سازی به خود اختصاص داده و تهران کمترین درصد مناسب‌سازی را در کشور دارد.

به گفته وی، بر اساس اطلاعات و داده‌هایی که در قالب این گزارش به دست آمده استان کردستان با 41 درصد وضعیت خوبی در زمینه مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی و عمومی دارد.

نظام پزشکی پایین‌ترین رتبه را در زمینه مناسب‌سازی در بین دستگاه‌ها دارد

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور خاطرنشان کرد: در کل شرایط مناسب‌سازی در کل کشور بسیار ضعیف است و نظام پزشکی به عنوان متولی حوزه درمان پایین‌ترین دستگاه در بحث مناسب‌سازی در کشور است.

کاظمی‌مومن‌سرائی با بیان اینکه بهزیستی با بیش از 60 درصد بیشترین درصد مناسب‌سازی را در بین دستگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: اینکه نظام پزشکی به عنوان متولی اصلی حوزه درمان کمترین درصد را در بحث مناسب‌سازی در بین دستگاه‌های کشور به خود اختصاص داده جای تاسف دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور به انتظاراتی که ستاد مناسب‌سازی از استان نیز اشاره کرد و گفت: این انتظار را داریم که جلسات استانی و شهرستانی ستاد به صورت مرتب برگزار و مصوبات این جلسات نیز به صورت جدی دنبال شود.

وی گفت: باید بازخورد جلسات را در بطن جامعه ببینیم، چرا که در حال حاضر بسیاری از جلسات برگزار می‌شود، ولی مصوبات آنها جامه عمل به خود نمی‌گیرد.

وی اذعان کرد: وقتی در زمینه مناسب‌سازی هزینه می‌شود، باید کار به صورت تخصصی انجام شود تا خروجی آن بستر خدمات‌رسانی مطلوب را به جامعه هدف در حوزه مناسب‌سازی فراهم سازد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور خواستار برگزاری همایش استانی مناسب‌سازی در سطح استان برگزار شود، گفت: در دبیرخانه آمادگی تامین اساتید توانمند برای حضور در این همایش را داریم.

کاظمی‌مومن‌سرائی گفت: خیلی از کشورهایی که در بحث مناسب‌سازی فعالیت و در سطح مطلوبی قرار دارند مباحث دینی ما را ندارند اما شرایطی را برای معلولینشان فراهم کرده‌اند که یک فرد معلول به تنهایی و بدون هیچ محدودیت بتواند در اماکن مختلف حضور پیدا کند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در پایان اذعان کرد: حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی برای آحاد مردم است و باید به صورت برابر و یکسان رعایت شود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان