Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:04:58 GMT

مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۲۴۵۶۷

مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه و یادواره فرماندهان و 640 شهید پاوه، با حضور جمعی از روحانیون، فرماندهان نظامی، خانواده معظم شهدا و مردم منطقه اورامانات برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران، مهدی چمران برادر شهید چمران، جمعی از فرماندهان نظامی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، امروز(26 مرداد) در مسجد جامع پاوه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاقادر قادری امام جمعه پاوه در این مراسم اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد انواع توطئه‌ها از سوی دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب بودیم که حصر پاوه توسط ضد انقلاب یکی از این توطئه ها بود.

وی با اشاره به وقایعی که در مرداد 1358 در پاوه اتفاق افتاد، اظهار کرد: چهار عامل لطف خداوند، مقاومت مردم، پیام تاریخی امام(ره) و حضور شهید چمران باعث شد پاوه تسلیم مخالفین نظام نشود.

قادری با بیان اینکه هجمه علیه انقلاب ما امروز نیز ادامه دارد، گفت: فشار اقتصادی، هجمه فرهنگی، تفکر داعشی و... از تهدیداتی است که امروز نظام با آن مواجه است و لذا باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

امام جمعه پاوه ادامه داد: با تمام مشکلات معیشتی و بالا بودن نرخ بیکاری، مردم اهل سنت اورامانات همچنان وفادار به نظام بوده و از انقلاب پاسداری می کنند، البته انتظار داریم مسئولین به این خطه توجه بیشتری داشته باشند.

26 مرداد 1358 و در حالی که شهر پاوه در محاصره ضد انقلاب بود، در پی فرمان تاریخی امام(ره)، حصر پاوه با مقاومت مردم این شهر و حضور رزمندگان اسلام در هم شکسته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم

مراسم بزرگداشت روز ارتش با شکوه و اقتدار و با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان کردستان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با فرا رسیدن 31 فروردین ماه؛ روز ارتش، مراسم رژه نیروهای مسلح استان کردستان با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در قرارگاه عملیاتی ارتش کردستان برگزار شد.

مسئولان ارشد استانی  و فرماندهان دستگاه‌های نظامی و انتظامی ابتدای مراسم به تمثال مبارک شهدا و خانواده‌های معظم شهدای حاضر در مراسم ادای احترام کردند و یاد و خاطره شهدای والامقام را گرمی داشتند. سپس پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی برافراشته شد.

یگان‌های نیروهای مسلح از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در ابتدای رژه به صورت پیاده از مقابل جایگاه عبور کردند و سپس خودروهای نظامی و  ادوات نظامی نیز در رژه شرکت و ضمن تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا و روح پر فتوح امام راحل(ره)، آمادگی کامل خود در اجرای فرامین مقام معظم رهبری اعلام کردند.

در این مراسم، نیروهای مسلح استان کردستان به صورت باشکوه و منظم، در رژه حماسی خود گوشه‌ای از اقتدار و عظمت خود را به نمایش گذاشتند. گروهان‌های مختلف، یگان‌های موتوری و خودروهای تاکتیکی نیز برنامه اجرا کردند. در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگار تسنیم از این شکوه اقتدار را ببینید:

.

امسال به مناسبت بزرگداشت دهه ارتش 100 عنوان برنامه در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح
  • گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در اصفهان+فیلم
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • گزارش تصویری | مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان های امام راحل