Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير عمليات حج از اعلام برنامه زمانبندي براي حضور زائران در رمي جمرات خبر داد.
نصرالله فرهمند گفت: براساس هماهنگي هاي انجام شده؛ زايران ايراني از ساعت 10:30 صبح روز دهم ذي الحجه براي رمي جمرات عزيمت خواهند کرد.
مدير عمليات حج از زايران کشورمان خواست؛ طبق برنامه زمانبندي شده و براساس هماهنگي هاي لازم با مديران و روحانيون کاروان ها عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تشکيل کارگروههاي تخصصي براي ساماندهي و برنامه ريزي مشاعر و عرفات خاطرنشان کرد: تدابير و برنامه ريزي هاي خوبي براي آسايش زايران در سرزمين منا و عرفات صورت گرفته است.
وي گفت : چادرهاي زايران کشورمان در سرزمين منا و عرفات، علاوه بر اينکه به کولرهاي گازي مجهز است، از سقف بالاتري نيز برخوردار است که شدت گرما را کاهش مي دهد.
مدير عمليات حج در عين حال به گرماي هوا در ايام تشريق اشاره و به زايران توصيه کرد دستورالعمل هاي بهداشتي و خودمراقبتي را جدي بگيرند تا دچارگرما زدگي نشوند.
فرهمند با بيان اين مطلب که امسال هيات پزشکي با مجوز کشور ميزبان در سرزمين منا و عرفات نسبت به دايرکردن درمانگاهها اقدام خواهد کرد، اظهار داشت: تيم هيات پزشکي کشورمان امسال با يک برنامه ريزي جديد درعرفات حضور خواهند داشت و ان شاالله زايران کشورمان به خوبي اعمال و مناسک حج را به جا خواهند آورد.
وي با اشاره به اينکه روز به روز بر تعداد زايران بيت الله الحرام در مکه مکرمه افزوده مي گردد، گفت: باتوجه به حضور ميليوني زايران از کشورهاي مختلف در مکه مکرمه، پليس اين شهر محدوديت هاي ترافيکي را به اجرا خواهد گذاشت لذا زايران در ترددهاي درون شهري؛ صبر و حوصله بيشتري داشته باشند.
مدير عمليات حج همچنين با بيان آمار و ارقامي از آخرين وضعيت حضور زايران ايراني در شهرهاي مکه و مدينه گفت: در حال حاضر حدود 17 هزار ايراني از طريق فرودگاه جده وارد مکه شده اند و حدود 35 هزار زاير نيز از هشتم مرداد ماه تاکنون به مدينه سفر کرده و بسياري از آنها پس از زيارت مسجدالنبي و اماکن مقدسه در مدينه منوره، راهي مکه شده اند.
فرهمند گفت که زايران کشورمان با 198 پرواز شامل 152 پرواز ايران اير و 46 پرواز سعودي به سرزمين وحي سفر کرده اند و پيش بيني مي شود در عمليات بازگشت حجاج به کشور نيز 80 درصد پروازها توسط ايران اير انجام شود.
وي همچنين درخصوص پروازهاي برگشت زايران گفت : بازگشت زايران ايراني پس از انجام مناسک حج، از 15 شهريور (‌از فرودگاه جده ) و از 19 شهريور ( ازفرودگاه مدينه )‌ به مقصد ايستگاههاي پروازي در کشور انجام خواهد شد.
ياداور مي شود امسال 86 هزار و 500 زاير ايراني در مناسک حج ابراهيمي حضور دارند.
مهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است و پلیس هیچ نقشی در ثانیه شمارها و تغییر رنگ این چراغ ها ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا چراغ های راهنمایی و رانندگی به یکباره تغییر رنگ می دهند، اظهار کرد: تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی ارتباطی با پلیس ندارد چراکه مسئولیت آنها با شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران است.

موسوی پور افزود: البته زمان بندی چراغ ها هم با شهرداری است اما پلیس می تواند نظر خود را درباره این زمان بندی ها به شهرداری اعلام کند.

وی بیان کرد: در 800 تقاطع تهران چراغ راهنمایی و رانندگی داریم که 500 عدد از این چراغ ها هوشمند است و زمانی که مشکلی پیش آید پلیس این دوربین ها را از هوشمند بودن خارج و به صورت دستی مدیریت می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • برپایی جشنی با حضور ۴۰۰ دختر نوجوان اصفهانی
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب
  • جزئیات زمان اعزام زائران حج تمتع کرمانشاه
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد