Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چيزي که دانشمندان و محققان به آن رسيده‌اند اين است که در ميان همه انواع سرطان، سرطان‌هاي ريه، سينه، و پروستات در دنيا شايع‌تر و معمول‌ترند.
سرويس جهان مشرق- «بنياد بين‌المللي پژوهش در مورد سرطان» در تازه‌ترين گزارش خود خبر از 50 کشوري که داراي بيشترين آمار سرطان در دنيا هستند داد. جدول مربوطه کشورهايي را در راس خود مي‌بيند، که به هيچ وجه باور نمي‌شد که اين کشورها با داعيه سبک زندگي پيشرفته دچار چنين وضعيتي باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق آمار سال 2012 «بنياد بين‌المللي پژوهش در مورد سرطان»، 14 ميليون و 100 هزار مورد مبتلا به سرطان در دنيا وجود دارد. برخي از کشورها در انواعي از سرطان پيشگام بوده‌اند و برخي ديگر در انواع ديگر. اما چيزي که شايان توجه است اين است که کشورهاي داراي سبک زندگي پيشرفته همچون دانمارک، نروژ، و فرانسه، صدر جدول را طي ساليان اخير از آن خود کرده‌اند. علل بروز سرطان از نگاه بنياد مذکور، سطح دسترسي به مراقبت سلامت، محيط، رژيم غذايي، انتخاب سبک زندگي اعلام شده است.

44 کشور ديگر را مي‌توانيد در منبع مشاهده نماييد
* همانطور که در شکل بالا قابل مشاهده است، دانمارک با 338 مورد در هر 100 هزار نفر از جمعيت جهان، رکوردار است. فرانسه با بيش از 324 مورد، استراليا با 323 مورد، بلژيک با 321 مورد، نروژ با بيش از 318 مورد و آمريکا با بيش از 318 مورد در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند و 6 کشور اول مبتلا به سرطان تا سال 2012 را تشکيل مي‌دهند.
از ميان سرطان‌ها، بيشترين سهم نصيب سرطان ريه (13 درصد) و به ترتيب نصيب سرطان سينه (11 درصد)، سرطان کولون (روده بزرگ)، سرطان پروستات (7.9 درصد)، و سرطان معده (6.8 درصد) شده است.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
10 کشور پيشرو در سرطان در سال 2012 طبق آمار بنياد جهاني پژوهش در مورد سرطان
آمار سال 2017 به تفکيک نوع سرطان
موسسه بين‌المللي سرطان‌شناسي «دانا فاربر» در پژوهش سال 2015 خود دانمارک و 5 کشور غربي را در صدر جدول مبتلايان به سرطان قرار داد.

اين موسسه بين‌المللي، در آخرين پژوهش خود مربوط به ماه مي 2017، به تفکيک نوع سرطان، کشورها را رتبه‌بندي کرد. با اين حال هم، کشورهاي پيشرفته اروپايي داراي بيشترين ميزان ابتلا به سرطان هستند و در مجموع کل، آنها در صدر جدول جاي دارند.

سرطان معده
1. کره جنوبي (تقريبا 42 مورد در هر 100 هزار نفر)
2. مغولستان ( بيش از 32 مورد در هر 100 هزار نفر)
3. ژاپن (تقريبا 30 مورد در هر 100 هزار نفر)
سرطان ريه
1. مجارستان (بيش از 51 مورد در هر 100 هزار نفر)
2. صربستان (بيش از 45 مورد در هر 100 هزار نفر)
3. کره شمالي (بيش از 44 مورد در هر 100 هزار نفر)
سرطان پروستات
1. مارتينيک از مستعمرات فرانسه (بيش از 227 مورد در هر 100 هزار نفر)
2. نروژ (تقريبا 130 مورد در هر 100 هزار نفر)
3. فرانسه (بيش از 127 مورد در هر 100 هزار نفر)
سرطان روده بزرگ
1. کره جنوبي (45 مورد در هر 100 هزار نفر)
2. اسلوواکي (تقريبا 43 مورد در هر 100 هزار نفر)
3. مجارستان (بيش از 42 مورد در هر 100 هزار نفر)
سرطان سينه
1. بلژيک (تقريبا 11 مورد در هر 100 هزار نفر)
2. دانمارک (105 مورد در هر 100 هزار نفر)
3. فرانسه (بيش از 104 مورد در هر 100 هزار نفر)
10 کشور اول در سرطان در سال 2017
هم‌اکنون در سال 2017 ميلادي، 10 کشور در جهان داراي بيشترين تعداد مبتلايان به سرطان هستند که 6 مورد اول جدول را کشورهاي غربي پيشرفته شامل مي‌شوند.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
10 کشور پيشگام در سرطان در سال 17-2016 / دانلود
10. جمهوري چک
بيشترين نوع شيوع سرطان در اين کشور، مربوط به سرطان پوست است. از هر 100 هزار نفر، 736 مرد و 648 زن مبتلا به اين بيماري هستند. نرخ مرگ در اثر سرطان در هر 100 هزار نفر، 263 نفر است. همچنين، سرطان سينه، ريه، و پروستات هم در اين کشور در حال پيشروي است.

9. کانادا
اگرچه کانادا کشور بسيار پيشرفته‌اي محسوب مي‌گردد، اما دچار نرخ چشمگير سرطان و مرگ و مير در اثر همين امر است. نرخ ابتلا به سرطان در اين کشور رو به افزايش است و مسئولين مربوطه در تلاش‌اند تا آن را کنترل کنند. سال گذشته، 102 هزار و 900 مرد کانادايي مبتلا به سرطان اعلام شدند و 41 هزار و 700 مرد از دنيا رفتند. اين آمار در سال گذشته در مورد زنان 99 هزار و 500 نفر بود که 37 هزار و 100 نفر از آنها فوت شدند.

8. نروژ
اين کشور را مي‌توان سرزمين سرطانهاي سينه، ريه، پروستات، و روده بزرگ دانست. در سال 2012، اعلام شد که در نروژ 30 هزار و 99 نفر مبتلا به سرطان هستند. نيمي از اين تعداد، در سنين 70 قرار داشتند. 4 نوع سرطاني که در ابتداي خط گفتيم، 45 درصد از مبتلايان به سرطان را در اين کشور شامل مي‌شوند. پيش‌بيني شده که تا سال 2030، آمار مبتلايان به 40 هزار نفر خواهد رسيد.

7. بلژيک
در سال 1954 بود که اولين نمونه سرطان سينه در بلژيک تشخيص داده شد. اين نوع سرطان، رايج‌ترين نوع سرطان در اين کشور است و رشد روزافزون‌اش تهديد بزرگي براي بلژيکي‌هاست. رده‌هاي سني 35 تا 49 و 50 تا 59 بيشترين سهم را از انواع سرطان‌ها در اين کشور دارند. در سال 2013، اداره ثبت آمار سرطان‌هاي بلژيک اعلام کرد که تا سال 2025، 12 هزار مورد از ابتلا به سرطان افزوده خواهد شد. با اين حساب، در سال 2025، بلژيک با 87 هزار مبتلا به سرطان سر و کله خواهد زد. افزايش و پير شدن جمعيت همانند بسياري از کشورهاي ديگر، دو عارضه‌اي است که در بروز سرطان در اين کشور نقش دارند. همچنين، مصرف سيگار به عنوان يکي از اصلي‌ترين علل بروز سرطان در اين کشور شناخته شده است.

6. آمريکا
علت اصلي سرطان در آمريکا طبق ادعاي محققان اين کشور به سبک زندگي غيرمنتظره مردم‌اش که شامل مصرف بي‌محاباي سيگار و مشروبات الکلي مي‌شود برمي‌گردد. آمريکايي پُرخورند و به نسبت ديگر کشورهاي غربي، کم‌تحرک‌اند و الکل زياد مصرف مي‌کنند.

5. نيوزلند
نيوزلند به نسبت جمعيت‌اش، خيلي مبتلا به سرطان دارد. اين کشور، مردم تحصيل‌کرده‌اي دارد اما آمار مرگ و مير در اثر سرطان، مقامات آن را بسيار نگران کرده است. هم‌اکنون، 3 هزار زن در اين کشور مبتلا به سرطان سينه هستند و از حيث ابتلا به سرطان پوست در حال حاضر در دنيا رکوردار است.

4. فرانسه
فرانسه در جايگاه چهارم ابتلا به سرطان در دنيا قرار دارد. اولين گزينه سبب‌ساز سرطان در اين کشور، از سوي متخصصين‌ مربوطه، استفاده از مکمل‌هاي غذايي اعلام شده است. سپس، سيگار و مشروبات الکلي در رده‌هاي بعدي قرار دارند. 2 درصد زنان و 29 درصد مردان اين کشور هم‌اکنون با مشکلات سرطان دست و پنجه نرم مي‌کنند. سرطان پروستات بيشترين سهم ابتلاي آقايان فرانسوي را به خود اختصاص داده است. زنان نيز، بيشترين سهم از سرطان سينه را دارند.

3. استراليا
آمار ابتلا به سرطان در استراليا، نشاندهنده 126 هزار و 800 نفر است و پيش‌بيني شده که تا سال 2020، 50 هزار نفر به اين تعداد افزوده خواهد شد. عارضه پيري يکي از اصلي‌ترين علل بروز سرطان در اين کشور دانسته شده است. زنان اين کشور، در بين سرطان‌ها، بيشترين سهم را از سرطان ريه و سينه دارند. آفتاب استراليا خطرناک‌ترين آفتاب براي پوست و علت اصلي بروز سرطان پوست در اين کشور است. لذا مقامات اين کشور، هر گونه تفريح در فضاي باز بخصوص در مدارس را بدون رعايت پوشش کلاه و لباس ممنوع کرده‌اند.

2. ايرلند
ايرلند به عنوان دومين کشور در ابتلا به سرطان، زخم‌خورده مصرف سيگار و مشروبات الکلي است. اينگونه است که در ايرلند، هر 3 دقيقه يک نفر به سرطان مبتلا مي‌شود و هر يک ساعت، يک نفر در اثر ابتلا به سرطان مي‌ميرد. دليل اينکه اين کشور در جايگاه دوم ليست قرار گرفت اين است که هر ساله، بطور ميانگين 40 هزار نمونه جديد از ابتلا به سرطان در اين کشور تشخيص داده مي‌شود. شايع‌ترين انواع سرطان در ايرلند شامل سرطان پوست، سرطان پروستات، سرطان سينه، سرطان روده، و سرطان ريه مي‌شود.

1. دانمارک
دانمارک پيشرفته‌ترين کشور دنيا از حيث اجتماعي و فرهنگي است اما در عين حال، داراي بيشترين آمار مبتلايان به سرطان در دنياست. در پايتخت سرطان جهان، از هر 100 هزار نفر، 326 نفر مبتلا به سرطان هستند. اصلي‌ترين علت بروز سرطان در دانمارک، مصرف بيش از حد سيگار -بالاخص در ميان زنان- و مشروبات الکلي است.

چيزي که دانشمندان و محققان به آن رسيده‌اند اين است که در ميان همه انواع سرطان، سرطان‌هاي ريه، سينه، و پروستات در دنيا شايع‌تر و معمول‌ترند. آمارها نشاندهنده آن است که کشورهاي پيشرفته در مقايسه به کشورهاي کمتر پيشرفته، از آمار ابتلا به سرطان بيشتري برخوردارند. در 20 کشور اول مبتلا به سرطان، 13 کشور اروپايي به همراه آمريکا، کانادا، نيوزلند، و استراليا حضور دارند. درست است که اين آمارها، توانايي کشورهاي پيشرفته در تشخيص سرطان را نشان مي‌دهد اما از سوي ديگر، گرايش جامعه ثروتمندتر به سمت مصرف مشروبات الکلي و ورزش کمتر که از علل اصلي سرطان هستند را بايد موضوعي بسيار جدي دانست.
منبع:
http://www.wcrf.org/int/cancer-facts-figures/data-cancer-frequency-country
https://www.trendrr.net/8263/countries-with-highest-cancer-rate-world-india-japan-china-famous/
http://blog.dana-farber.org/insight/2014/06/which-countries-have-the-highest-and-lowest-cancer-rates/
http://www.telegraph.co.uk/news/health/news/8277418/Why-is-Denmark-the-cancer-capital-of-the-world.html
http://www.worldatlas.com/articles/countries-with-the-highest-rates-of-cancer.html

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

صنعت واردات خودرو از چین به دلیل بسته شدن بنادر اسرائیل فلج شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی گلوبس در گزارشی نوشت، شرایط فعلی در اسرائیل باعث شده است تا صادرات خودرو از چین به اسرائیل در سه ماهه اول از سال 2024 به شکل قابل توجهی فلج شود.

براساس گزارش‌های منابع رسمی، صادارت خودروهای هیبردی چینی به اسرائیل در سه ماهه اول از سال جاری میلادی 51 درصد کاهش یافته است، که در آمار صادارت گمرک چین به آن اشاره شده است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات خودروهای هیبریدی از چین به اسرائیل در ماه مارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافت.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان، تاکنون بیش از یک گزارش از تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در فلج کردن اقتصاد اسرائیل منتشر کرده‌اند.

هنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است