Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@19:48:30 GMT

انتقاد توئیتری ترامپ از هم حزبی خود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۲۶۹۶۶

ترامپ به شدت از هم حزبی خود سناتور لیندسی گراهام انتقاد کرد. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابه نقل از رویترز؛ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام هایی در صفحه توئیتر خود به شدت به لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه حمله ور شد تا نحوه برخوردش با حوادث هفته گذشته شهر شارلوتزویل واقع در ایالت ویرجینیا را انکار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ با دروغ خواندن سخنان سناتور گراهام از ایالت کارولینای جنوبیو برخی از رسانه های منتقدش، تلاش کرد موضع گیری های قبلی اش را در قبال حوادث شارلوتزویل تکذیب کند.رئیس جمهور آمریکا در یکی از این پیام ها نوشت لیندسی گراهام همواره به دنبال جلب توجه است، به دروغ به نقل از من گفته است شباهت اخلاقی میان کوکلوکْس کلان (گروه راستگرای افراطی)، نئو نازی ها و طرفداران برتری سفید پوستان وجود دارد.ترامپ در پیام دیگری افزود چه دروغ مشمئز کننده ای. مشکل وی (لیندسی گراهام) این است که تنها نمی تواند شکست سخت خود را در انتخابات فراموش کند و مردم کارولینای جنوبی این موضوع را به یاد می آورند.ترامپ با حمله دوباره به رسانه های منتقد خود تصریح کرد عامه مردم هرچه بیشتر در حال درک این مطلب هستند که (رسانه های منتشر کننده) اخبار جعلی چقدر بی صداقت برخورد می کنند؛ آنها به کلی هر آنچه من درباره تنفر، تعصب و غیره می گویم را تحریف می کنند و این شرم آور است.تلاش رئیس جمهور آمریکا برای تکذیب رفتار وی در قبال حوادث هفته گذشته شهر شارلوتزویل در حالی اتفاق می افتد که زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان ساعاتی پیش در این باره گفت آنچه ترامپ در محکوم نکردن نژادپرستان سفیدپوست، راست گرا و نئونازی مرتکب شد، یک اشتباه بزرگ بود.گابریل افزود ایجاد تناسب میان دو طرفِ این حادثه به جای طرد طرف نئونازی این اشتباه بزرگ را شکل داد.این امر نشان می دهد بخشی از پایگاه حمایتی ترامپ در آمریکا را راست گرایان افراطی شکل می دهند. ایدئولوژیست ارشد ترامپ یعنی استیو بانون نیز به این افراد نزدیک است.لازم به ذکر است، در واکنش به نحوه برخورد ترامپ با حوادث شهر شارلوتزویل، ترزا مِی نخست وزیر انگلیس نیز روز گذشته در اظهاراتی اعلام کرده بود ترامپ وظیفه داشت دیدگاه های راست گرایان افراطی را در این حادثه خشونت بار محکوم کند.خانم مِی در این باره گفته بود «من میان آنهایی که دیدگاه های فاشیستی را رواج می دهند و آنهایی که با این دیدگاه‌ها مخالفت می کنند هیچ تناسبی نمی بینم. به نظرم مهم است همه کسانی که در مسند مسئولیت قرار دارند، در هر کجا که دیدگاه های افراطی دیدند؛ به محکوم کردن آنها بپردازند.گفتنی است در روزهای گذشته خشونت های افراط گرایان، شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا را به آشوب کشاند و خودداری ترامپ از محکوم کردن مناسب اقدامات سفیدپوستان افراطی در ماجرای این ناآرامی ها، انتقادهای فراوانی را چه در داخل و چه در خارج از این کشور علیه وی به وجود آورد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، روگل البر تحلیلگر صهیونیست تداوم جنگ غزه را بیهوده دانست و درباره تبعات آن بر وجهه این رژیم به شدت هشدار داد.

وی افزود: چرا اسرائیل در جنگش شکست خورد؟ این سئوالی که اسرائیلی درباره آن وحدت دیدگاه ندارند در حالی که افراطی‌ها علت را عدم به کارگیری قدرت کافی می‌دانند اما مخالفان علت را نبود چشم انداز روشن جنگ عنوان کردند.

البر اذعان کرد: دیدگاه سومی هم وجود دارد که هضمش برای اسرائیلی‌ها دشوار است و آن باهوش‌تر بودن السنوار از اعضای کابینه جنگ است. او آینده نگر است و گام‌های آتی را به خوبی ارزیابی می‌کند و به پیش می‌رود و هر بار اسرائیل را غافلگیر می‌کند.

وی گفت: واقعیتی که نباید از نظر پنهان داشت این است که السنوار شطرنج باز قهاری است.

کد خبر 6091131

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند