Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: با حمایت این شرکت از ایجاد و تشکیل پنج خوشه صنعتی و کسب و کار در استان، هم اینک بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب این خوشه‌ها به کار اشتغال دارند.


قنبری افزود: تا کنون ۲ خوشه گلاب و عرقیات میمند و سنگ شمال، با دستیابی به اهداف مورد نظر در حوزه‌های ارتقای تولید، صادرات و فناوری به عنوان خوشه توسعه یافته معرفی شده و شبکه فراگیر این خوشه‌ها نیز تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: علاوه بر این، ۲ خوشه صنعتی فرش دستباف، رب گوجه فرنگی و ترشیجات نیز در مرحله پایانی انجام مراحل توسعه خوشه‌ای قرار دارند و با تشکیل شبکه فراگیر تا پایان سال ۹۶ به مرحله توسعه یافتگی می‌رسند.


قنبری، با اشاره به فعالیت خوشه خرمای جنوب به عنوان پنجمین خوشه کسب و کار در استان فارس، بیان کرد: عامل توسعه این خوشه نیز انتخاب شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.


وی اظهار داشت: تا کنون ۱۲ خوشه صنعتی شامل سنگ شمال فارس، سنگ نی ریز، انجیر، خرما، گلاب و عرقیات گیاهی، رب گوجه و ترشیجات، گیاهان دارویی، بسته بندی میوه و مرکبات، صنایع پلاستیک، مسقطی لار، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در این استان شناسایی شده است.


قنبری گفت: از این تعداد تاکنون طرح امکان سنجی ۹ خوشه صنعتی به پایان رسیده است.


وی، به برخی از دستاورد‌های اجرای طرح خوشه‌های صنعتی در استان فارس، اشاره کرد و افزود: در خوشه سنگ شمال با اجرای برنامه‌های حمایتی، علاوه بر کاهش صادرات سنگ خام، اقدام‌های موثری برای صادرات به کشور‌های هدف جدید نظیر روسیه و عمان درحال انجام است.


قنبری ادامه داد: در خوشه گلاب و عرقیات میمند فیروزآباد آفارس نیز اقدام‌های تاثیرگذاری در بخش‌های بازاریابی، استانداردسازی محصولات و ارتقای سطح فناوری واحد‌های تولیدی انجام شده است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در خوشه‌های صنعتی فارس را از راهبرد‌های مهم سال ۹۶ این شرکت بیان کرد و گفت: با برگزاری نشست‌های مختلف با ذینفعان خوشه‌های صنعتی فعال در این استان، تشکیل چهار کنسرسیوم در خوشه فرش، گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال و رب گوجه فرنگی، ترشیجات و شوریجات وارد مرحله اجرایی شده است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز برای تقویت فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی، از ایجاد مراکز فروش کنسرسیوم‌ها در بازار‌های هدف خارجی حمایت و علاوه بر این با اختصاص یارانه، بخشی از هزینه‌های اعزام اعضای کنسرسیوم‌ها به نمایشگاه‌های بین المللی را پرداخت می‌کند.


کنسرسیوم، به اتحاد ۲ یا چند شرکت برای شرکت در مناقصه یک پروژه معین گفته می‌شود، که در صورت برنده شدن در مناقصه، اجرای پروژه در قالب قرارداد با کارفرما و بر اساس شرایط مورد توافق بین اعضای کنسرسیوم انجام می‌شود.
انتهای پیام/ر

تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در خوشه های صنعتی فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشورT امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایراف، اداره راه‌آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده‌ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه‌بر انتقال کالاها، قلب‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این‌که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه‌آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین‌کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره‌برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری‌هایی که نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این‌رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می‌شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول