Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:10:36 GMT

رئیس‌جمهور مسئول عملکردهای اقتصاد کلان کشور است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۲۸۴۴۴

رئیس‌جمهور مسئول عملکردهای اقتصاد کلان کشور است

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: رئیس جمهور با انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه کل مسئولیت اقتصاد و برنامه‌ریزی کشور را برعهده دارد.

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره کلیت کابینه روحانی و وزرای پیشنهادی اظهار داشت: در انتخاب وزرا موضوعات مختلفی موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال تخصص، کارآمدی و توانایی یکی از موضوعاتی است که در انتخاب هر وزیر باید مورد توجه قرار گیرد اما در کنار آن نظرات افرادی که اثرگذارند و در تصمیمات نقش دارند هم دخیل است.

وی افزود: همچنین مسائل منطقه‌ای و سایر مشکلاتی که در کشور به چشم می‌آید، دخیل در انتخاب افرادی است که امروز کاندیدای وزارت هستند.

کمالی با اشاره به اینکه افرادی کهمعرفی شدنداز لحاظ رئیس جمهور بهترین‌ها بودند، گفت: با این‌حال اینکه آیا مجلس هم با دولت هم‌سلیقه است و این افراد رامی‌پسندد و یا اینکه می خواهد اشخاص تواناتر جایگزین شوند، در روز آخر بررسی وزرا مشخص می‌شود. رئیس‌جمهور از حق خودش برایمعرفی وزرا استفاده کرده و مجلس هم از حق خودش برای رای دادن یا ندادن استفاده می‌کند.

دبیرکل حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه کار تشکیل کابینه‌ای باشد که بتواند کشور را درست اداره کند و مردم در سایه تلاش آنها به موفقیت و سربلندی برسند.

کمالی درباره وزرای اقتصادی دولت از جمله وزیر اقتصاد و وزیر کار اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی کشور در وزارت اقتصاد نوشته نمی‌شود بلکه اقتصاد و داراییبیشتر نقش دارایی را ایفا می‌کند.آنجا که تصمیمات اقتصادی گرفته می‌شود، سازمان برنامه و بودجه است و اگر بخواهد درباره عملکرد اقتصاد کشور بحث شود،باید راجع به عملکرد سازمان برنامه اظهارنظر صورت بگیرد که آیا وظیفه اش را خوب انجام داده یا خیر.

وی با اشاره به اینکه این سازمان یک دوره تحت مدیریت نوبخت اداره شده ونمایندگان 4سال با وی کار کردند، گفت:اگر برنامه و بودجه وزارتخانه بود، عملکرد آن توسط وزرا قابل ارزیابی وبحث بود اما اکنونکه توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شود، کل مسئولیت اقتصاد و برنامه‌ریزی کشور را برعهده دارد.

دبیرکل حزب اسلامی کار ادامه داد: در حقیقت رئیس‌جمهور پاسخگوی عملکردهای اقتصاد کلان کشور است. وزارت اقتصاد نقشش مالیات‌گیری و نظارت بر بانک‌هاست اما سیاست‌گذاری‌های کلی و ملی در سازمان برنامه و بودجه است.

انتهای پیام/

R1381/Pne/S1,10/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین