Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون پارلماني شوراي عالي استان ها فرآيند چگونگي انتخاب رئيس و اعضاي هيئت رئيسه شوراي عالي استان‌ها را تشريح کرد.
اسدالله راشدي در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان در رابطه با فرآيند انتخاب اعضاي شوراي عالي استان ها و همچنين هيئت رئيسه اين شورا گفت: انتخابات شوراي شهر و روستا به صورت مستقيم برگزار و منتخبان با راي مردم به پارلمان هاي محلي راه پيدا مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پس از آغاز به کار رسمي شوراهاي شهر و روستا، طبق قانون بايد در اولين جلسه، اعضاي هيئت رئيسه مشخص شوند.
معاون پارلماني شوراي عالي استان ها در خصوص چگونگي تشکيل شوراهاي فرادست تصريح کرد: پس از تعيين اعضاي هيئت رئيسه اعم از رئيس و منشي هاي شهرها و روستاها، بايد در همان جلسه و يا جلسه بعدي، فرآيند انتخابات شوراهاي فرادست کليد بخورد.
راشدي ادامه داد: فرآيند انتخابات شوراهاي فرادست به اين گونه است که هر روستا يک نفر را انتخاب و براي تشکيل شوراي بخش، وي را به عنوان نماينده معرفي مي کند. پس از تشکيل شوراي بخش، اعضاي شوراي بخش يک نفر را براي حضور در شوراي شهرستان انتخاب و معرفي مي کنند.
وي در رابطه با تعداد نمايندگان هر استان در شوراي عالي استان ها اذعان کرد: شوراهاي شهر به موازات تشکيل شوراهاي فرادست (شوراي شهرستان و استان) يک نفر را به عنوان نماينده انتخاب مي کنند که البته انتخاب اين افراد در هر شهرستان و استان بستگي به جمعيت آن منطقه دارد.
معاون پارلماني شوراي عالي استان ها در خصوص زمان برگزاري انتخابات هيئت رئيسه شوراي عالي استان ها گفت: شوراي هر استان طبق قانون پس از دو ماه از آغاز به کار شوراي شهرستان و روستا تشکيل شده و پس از آن فرآيند تشکيل شوراي عالي استان ها آغاز مي شود.
راشدي افزود: اعضاي شوراي هر استان بر اساس ميزان جمعيت همان استان، افراد مد نظر خود را معرفي مي کنند. براي مثال استان تهران، با داشتن 4 نفر در شوراي عالي استان ها بيشترين عضو را دارد و کم جمعيت ترين استان ها نيز دو نماينده در شوراي عالي استان ها دارند.
وي با اشاره به جمعيت شوراي عالي استان ها تصريح کرد: جمعيت اعضاي شوراي عالي استان ها 75 نفر است و اولين جلسه شوراي عالي پس از 3 ماه از آغاز به کار رسمي شوراها خواهد بود.
معاون پارلماني شوراي عالي استان ها بيان کرد: با توجه به آغاز به کار شوراهاي شهر و روستا در اول شهريور ماه، پيش بيني مي شود نخستين جلسه شوراي عالي استان ها اواخر آذرماه يا اوايل دي ماه باشد.
راشدي با تاکيد بر اينکه تا زمان آغاز به کار شوراي عالي استان ها در دوره پنجم هيچ جلسه اي برگزار نخواهد شد
گفت: مهدي چمران به عنوان رئيس فعلي شوراي عالي استان ها طبق قانون امور اداري و اجرايي شورا را تا انتخاب رئيس جديد بر عهده خواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: شوراي عالي استان ها مطابق اصل 102 قانون اساسي، مي تواند طرح هايي را در حوزه وظايف خود به تصويب برساند و آنها را به مجلس شوراي اسلامي ارسال کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اعضای سومین دوره هیات‌مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن، جلسه مجمع انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران برای رای‌گیری و انتخاب هیات‌مدیره سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور اعضای تماشاخانه‌های خصوصی در تماشاخانه مان (مشایخی) دفتر اصلی انجمن برگزار شد و در این جلسه داود نامور، معصومه اسکویی و عماد عامری به عنوان هیات‌مدیره انتخاب شدند.

همچنین در این مجمع شاهین چگینی به عنوان بازرس انتخاب شد.

اعضای حاضر اظهار امیدواری کردند هیات‌مدیره جدید در راه رسیدگی به مطالبات صنفی تلاش مضاعفی داشته باشند.

همچنین هفته آتی، هیات‌مدیره، ربیس این انجمن و نایب‌رییس و خزانه‌دار را انتخاب خواهند کرد.

کد خبر 6100263 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات‌مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • برگزاری سومین نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی انرژی در سال ۱۴۰۳
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد